Educație

Trei centre de sprijin pentru copiii atinşi de "sindromul străinătăţii"

Ziarul de Vrancea
3 apr 2016 1121 vizualizări
Consiliul Judeţean Vrancea inaugurează la începutul acestei săptămâni Centrele Zonale de Asistenţă Psiho-educaţională a copiilor remigraţi din Focşani, Mărăşeşti şi Adjud

Consiliul Judeţean Vrancea, în calitate de promotor al proiectului „CRESC în Vrancea! – Copiii remigraţi în Vrancea- educaţi, sprijiniţi, consiliaţi!”,  a anunţat că inaugurează Centrele Zonale de Asistenţă Psiho-educaţională a Copiilor Remigraţi. Cele trei centre funcţionează în municipiile Focşani şi Adjud şi în oraşul Mărăşeşti şi vor asigura accesul copiilor remigraţi la resurse educaţionale specifice şi consiliere în domeniu, accesul părinţilor copiilor la programe de educaţie parentală adaptate pentru situaţia lor specifică şi dezvoltarea competenţelor specifice a profesioniştilor în domeniu care vor lucra cu beneficiarii direcţi ai proiectului, după cum se arată în comunicatul organizatorilor. Evenimentul public de inaugurare a Centrului Zonal de Asistenţă psiho-educaţională a Copiilor Remigraţi din Focşani va avea loc luni 4 aprilie, ora 12.00, la sediul centrului aflat în strada Cuza Vodă nr. 56, etaj 3. Centrul  Zonal de Asistenţă psiho-educaţională a Copiilor Remigraţi din Mărăşeşti va fi inaugurat marţi, 5 aprilie, ora 12.00 la sediul situat la Şcoala generală nr. 2, iar Centrului Zonal de Asistenţă psiho-educaţională a Copiilor Remigraţi din Adjud va fi inaugurat miercuri, 6 aprilie, ora 12.00 la sediul situat în cadrul Centrului de Asistenţă pentru Recuperarea Tinerilor cu Handicap Charta.
Proiectul „CRESC în Vrancea! – Copiii remigraţi în Vrancea- educaţi, sprijiniţi, consiliaţi!” este finanţat  prin intermediul Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European ( SEE) 2009-2014,  în cadrul Programului Sinergii pentru viitor - Copii în situaii de risc, lansat de Fondul Român de Dezvoltare Socială în calitate de Operator de Program al RO 10 ”Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”. Proiectul are o valoare de 1.902.702 lei (din care, 85% reprezintă grant SEE şi 15% contribuţie publică) şi se desfăşoară în parteneriat cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Elena Doamna” Focşani şi Intercultural Iceland (partener din statele donatoare). "Obiectivul proiectului este reprezentat de facilitarea reintegrării sociale şi educaţionale a 300 de copii remigraţi (copiii reveniţi în România după o perioadă petrecută în străinătate) prin implementarea unor măsuri active de consiliere psiho-educaţională a copiilor, dar şi a unor activităţi de dezvoltare a competenţelor părinţilor şi specialiştilor din domeniu. Pe durata implementării proiectului, numărul de cereri din partea părinţilor a crescut, în prezent aproximativ 350 de copii remigraţi fiind beneficiari ai serviciilor oferite prin proiect", se arată într-un comunicat al Biroului de Presă al Consiliului Judeţean. (S. V.)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.