Cei mai mulţi romani fac cumpărături online odată la trei luni
Cei mai mulţi romani optează pentru cumpărături online odată la trei luni, iar electronicele şi electrocasnicele, urmate de îmbrăcăminte şi încălţămine se află în topul produselor achiziţionate online, potrivit unui studiu al firmei Exact Cercetare şi Consultanţă. Deopotrivă bărbaţi şi femei, 26% dintre respondenţi fac cumpărături online odată la trei luni. Majoritatea acestora au varste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie şi statut social ridicat. La randul lor, 21% dintre romani cumpără online odată la şase luni. Atat femei, cat şi bărbaţi, tinerii cu varste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online. Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru această categorie se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decat femeile. Majoritatea celor care cumpără lunar produse online au varste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social. Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puţin odată la trei luni, peste jumătate au achiziţionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%), cărţi sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%). Electronicele şi electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbaţii cu varste cuprinse între 40-60 de ani şi un nivel de educaţie mediu şi scăzut. Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt cumpărate online cu preponderenţă de către femei cu varste cuprinse între 18-29 de ani şi cu un nivel înalt de educaţie. Parfumurile şi produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeaşi categorie de public, dar şi din categoria de vastă 40-60 de ani. Se constată, de asemenea, că CD-urile şi cărţile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educaţie şi statut social, atat bărbaţi, cat şi femei, cu varste cuprinse între 40-60 de ani. "Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcă în mod semnificatriv categoria de varstă 30-39 de ani, neînregistrandu-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut", a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă. Volumul eşantionului pe care s-a făcut studiul a fost de 1.261 de persoane, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă. Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, Exact Cercetare şi Consultanţă, este parte a BBDO Group.