Concurs pentru tineri de Ziua Mondială a Zonelor Umede
Ziua Mondială a Zonelor Umede, sărbătorită în fiecare an pe 2 februarie, constituie prilej pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani de a participa la un concurs în care aceştia pot posta o fotografie realizată cu telefonul sau camera foto, a unei zone umede favorite. Concursul se desfăşoară până pe 2 martie, pe site-ul : http://www.worldwetlandsday.org/documents/10184/13407/Poster_phot_eng.pdf/178b907d-ca11-415d-bce2-eac95db73446 . Sloganul din acest an al Zilei Mondiale a Zonelor Umede este “Zonele umede pentru viitorul nostru”. Data de 2 februarie ca Zi Mondială a Zonelor Umede, a fost stabilită în 1971, când a fost semnată Convenţia asupra zonelor umede de importanţă internaţională, în special ca habitat al păsărilor acvatice, la Ramsar, în Iran. România a aderat la Convenţia Ramsar prin Legea 5/1991. În România au fost desemnate 19 situri ca zone umede de importanţă internaţională: Delta Dunării 647.000 ha; Bistret 1.916 ha ; Blahnita 45.286 ha; Braţul Borcea 21.529 ha; Calafat - Ciuperceni – Dunăre 29.206 ha; Canaralele de la Hârşova 7.406 ha ; Parcul Natural Comana 24.963 ha ; Ostroavele Dunării - Bugeac – Iortmac 82.832 ha; Complexul piscicol Dumbrăviţa 414 ha; Parcul Natural Porţile de Fier 115.666 ha; Confluenţa Jiu-Dunăre 19.800 ha; Confluenţa Olt-Dunăre 20.960 ha ; Tinovul Poiana Stampei 640 ha; Iezerul Călăraşi 5.001 ha; Lacul Techirghiol 1.462ha; Parcul Natural Lunca Mureşului 17.166 ha; Dunărea Veche – Braţul Măcin 26.792 ha; Insula Mică a Brăilei 17.586 ha; Suhaia 19.594 ha. “Aceste ecosisteme oferă hrană pentru miliarde de oameni, este ca un burete natural de protecţie împotriva inundaţiilor, a secetei, asigură protecţia litoralului de nivelul crescut al apei, ajută la lupta împotriva schimbărilor climatice. Publicul larg încă nu cunoaşte foarte bine beneficiile acestor zone. De aceea, anul acesta se încearcă să se adreseze unui grup ţintă tânăr – generaţia de mâine- tinerii cu vârste între 15-24 ani. Aceşti tineri sunt mult mai interesaţi de problemele de mediu şi au mare încredere în capacităţile şi forţele proprii. Prin intermediul lor, informaţiile se transmit mult mai uşor la familie, prieteni, ei provocând un efect de undă care ajunge la publicul larg”, se arată într-un comunicat al Agenţiei de Protecţie a Mediului Vrancea. (M. V.)