Ultima oră

Concurs pentru tineri de Ziua Mondială a Zonelor Umede

Ziarul de Vrancea
3 feb 2015 1726 vizualizări
”Zonele umede pentru viitorul nostru” este sloganul anului 2015

Ziua Mondială a Zonelor Umede, sărbătorită în fiecare an pe 2 februarie, constituie prilej pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani de a participa la un concurs în care aceştia pot posta o fotografie realizată cu telefonul sau camera foto, a unei zone umede favorite. Concursul se desfăşoară până pe 2 martie, pe site-ul : http://www.worldwetlandsday.org/documents/10184/13407/Poster_phot_eng.pdf/178b907d-ca11-415d-bce2-eac95db73446 . Sloganul din acest an al Zilei Mondiale a Zonelor Umede este “Zonele umede pentru viitorul nostru”. Data de 2 februarie ca Zi Mondială a Zonelor Umede, a fost stabilită în 1971, când a fost semnată Convenţia asupra zonelor umede de importanţă internaţională, în special ca habitat al păsărilor acvatice, la Ramsar, în Iran. România a aderat la Convenţia Ramsar prin Legea 5/1991. În România au fost desemnate 19 situri ca zone umede de importanţă internaţională: Delta Dunării 647.000 ha; Bistret 1.916 ha ; Blahnita 45.286 ha; Braţul Borcea 21.529 ha; Calafat - Ciuperceni – Dunăre 29.206 ha; Canaralele de la Hârşova 7.406 ha ; Parcul Natural Comana 24.963 ha ; Ostroavele Dunării - Bugeac – Iortmac 82.832 ha; Complexul piscicol Dumbrăviţa 414  ha; Parcul Natural Porţile de Fier 115.666 ha; Confluenţa Jiu-Dunăre 19.800  ha; Confluenţa Olt-Dunăre 20.960 ha ; Tinovul Poiana Stampei 640 ha; Iezerul Călăraşi 5.001 ha; Lacul Techirghiol 1.462ha; Parcul Natural Lunca Mureşului 17.166 ha; Dunărea Veche – Braţul Măcin 26.792 ha; Insula Mică a Brăilei 17.586 ha; Suhaia 19.594 ha. “Aceste ecosisteme oferă hrană pentru miliarde de oameni, este ca un burete natural de protecţie împotriva inundaţiilor, a secetei, asigură protecţia litoralului de nivelul crescut al apei, ajută la lupta împotriva schimbărilor climatice. Publicul larg încă nu cunoaşte foarte bine beneficiile acestor zone. De aceea, anul acesta se încearcă să se adreseze unui grup ţintă tânăr – generaţia de mâine- tinerii cu vârste între 15-24 ani. Aceşti tineri sunt mult mai interesaţi de problemele de mediu şi au mare încredere în capacităţile şi forţele proprii. Prin intermediul lor, informaţiile se transmit mult mai uşor la familie, prieteni, ei provocând un efect de undă care ajunge la publicul larg”, se arată într-un comunicat al Agenţiei de Protecţie a Mediului Vrancea. (M. V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.