Ultima oră

Cine sunt “regii” deszăpezirii de peste 2 milioane de euro din Vrancea

Mihai Boicu
2 feb 2014 7079 vizualizări
Firma Sotirex a deputatului Roman face de şapte ani regula pe drumurile judeţene, după ce Marian Oprişan a băgat în faliment societatea Consiliului Judeţean u pe drumurile naţionale au acţionat patru firme, două din judeţ, una din Bucureşti şi alta din Giurgiu u pe drumurile din judeţ acţionează şi utilajele unui patron acuzat că a făcut scandal la alegerile locale din 2012

Deszăpezirea pe drumurile naţionale şi din judeţ este o afacere de 9,4 milioane de lei: 3,9 milioane lei pentru drumurile judeţene şi 5,5 milioane pe cele naţionale. În judeţ, CJ dă de şapte ani contracte firmei Sotirex, controlată din umbră de deputatul PSD Victor Roman de la Adjud. Pe reţeaua naţională şi-au făcut apariţia patru firme care au închiriat utilaje şi personal drumarilor de la compania de Drumuri Naţionale. Cel mai mare contract l-a obţinut o firmă din Giurgiu, specializată în cultivarea cerealelor, care a primit cel mai greu sector din judeţ, cel din sud. Patronul altei firme are legături cu un şef de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania. O societate din comuna Homocea este administrată de o persoană acuzată de violenţe la alegerile locale din 2012. A patra firmă, din Milcovul, aparţine patronului unui lanţ de magazine săteşti, care în ultimii ani şi-a cumpărat utilaje şi face tot felul de lucrări.


“Voi, ăştia de la Bucureşti, nu ştiţi nimic. Dacă Victor Roman a fost acţionar la firma asta, care e problema?”, a declarat Marian Oprişan pentru un cotidian central legat de contractele de deszăpezire.

 

Sotirex Bacău domină deszăpezirea pe drumurile din Vrancea, însă în peisajul local au apărut şi alte firme care au lucrat pe şoselele naţionale, după ce UMB Spedition nu a mai fost interesată de acest contract. În judeţul nostru sunt 595,167 km de drumuri judeţene, pe care firma controlată din umbră de deputatul PSD Victor Roman s-a angajat să lucreze cu 47 de utilaje. Despre cat de bine s-a circulat în aceste zile pe drumurile judeţene lăsăm cititorii să se pronunţe. Sotirex este la al şaptelea contract la rand caştigat, după ce Victor Roman a ieşit consilier judeţean în anul 2008 şi s-a retras din firmă pentru a nu fi în situaţie de incompatibilitate. Valoarea contractului de deszăpezire pentru iarna 2013 – 2014 este de 3,9 milioane lei. La ora actuală, Sotirex este condusă de Angela Munteanu, parteneră în mai multe firme de-a lungul timpului cu Victor Roman. Întrebat de jurnaliştii de la Evenimentul Zilei cum se explică că o singură firmă căştigă contractele dn Vrancea, Marian Oprişan a răspuns că “licitaţiile sunt licitaţii”. “Dacă se prezintă două firme, iar una e mai bună, care e problema? Voi, ăştia de la Bucureşti, nu ştiţi nimic. Dacă Victor Roman a fost acţionar la firma asta, care e problema?”, a declarat Marian Oprişan pentru cotidianul central. Sotirex şi-a făcut loc în afacerea cu zăpadă după ce CJ a pus pe butuci societatea Drumuri şi Poduri aflată în subordinea instituţiei, pe care a adus-o în prag de faliment tocmai prin neplata lucrărilor de deszăpezire. Acum, CJ nu are nicio problemă să-i achite contractele firmei Sotirex.

Cei de la Drumuri Naţionale sunt mulţumiţi

De drumurile naţionale din Vrancea a fugit toată lumea după ce s-a încheiat contractul cu firma miliardarului Dorinel Umbrărescu, UMB Spedition. Motivul oficial a fost acela că, începand din acest an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR) a trecut la plata cu ora, ceea înseamnă o scădere a profitului. În aceste condiţii, compania a decis să închirieze utilaje, pe care să le folosească angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale Focşani. Cei mai mulţi bani, respectiv 3,1 milioane lei, au mers la firma Agro Bratu Zoo Com SRL din Giurgiu. Teo Trans Consulting SRL Bucureşti a primit pentru utilajele pe care ar trebui să le vedem la lucru în Vrancea în valoare de 303.000 lei. O firmă din Homocea, SC Cos&Alex SRL Homocea a închiriat CNADNR utilaje în valoare de 930.000 lei, iar G. I. Nona Service SRL Milcovul în valoare de 1,19 milioane lei. Şeful SDN Focşani, Marian Paraschiv, spune că a avut o colaborare bună cu firmele respective, cu care a mai lucrat. “Şi-au completat toate utilajele de care era nevoie. Pană în momentul de faţă am avut o colaborare bună, totul este în regulă”, a spus şeful drumarilor de pe cei 514 km de şosele naţionale. Pentru alte amănunte, comunicarea se derulează prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi, astfel încat Marian Paraschiv nu a oferit mai multe detalii privind colaborarea.

Firma din Giurgiu a primit cea mai grea misiune

Contractul cel mai mare a fost caştigat de o firmă din Giurgiu, Agro Bratu Zoo Com SRL, care a primit şi cel mai greu sector din judeţ, cel din partea de sud, din care faceparte DN 23 A şi DN 23 B, drumurile care au pus cele mai mari probleme. Mihai Cătălin Bratu, administratorul firmei, spune că a adus nu doar utilajele în Vrancea, ci cu tot personalul aferent, şoferi şi o echipă tehnică. În luna decembrie, cand s-au încheiat contractele, CNADN anunţase că se închiriază doar utilajele, deszăpezirea urmand să se realizeze în regie proprie. “Eu am adus 22 de maşini, deşi ar fi trebuit să vin cu 20, iar pe cele două nu ni le plăteşte nimeni. Am acţionat şi pe DN 23 A şi pe DN 23 B, iar lumea a fost mulţumită. Am avut o echipă de mecanici, separat de cei de la Drumuri Naţionale, care aveau echipa lor. Am fost nevoiţi să ţinem maşinile pornite noaptea, deoarece au fost minus 20 de grade, dar acest carburant nu ni-l plăteşte nimeni. Noi suntem plătiţi doar cand ajungem pe tronsonul pe care trebuie să îl deszăpezim”, a declarat administratorul firmei din Giurgiu. Acesta spune că greul nu a trecut, întrucat la începutul lunii februarie se anunţă un nou viscol. Societatea este specializată în cultivarea cererealor, dar deţine şi un coafor în Giurgiu. O altă firmă Teo Trans Consulting SRL, care a obţinut contracte în valoare de 303.000 lei, are legături cu CNADN. Potrivit jurnaliştilor de la gandul.info, societatea este deţinută de Adrian Mugurel Teodorescu, nimeni altul decat fratele lui Teodor Răzvan Emil Teodorescu, directorul Direcţiei Achiziţii cu Finanţare de la Buget din cadrul CNADNR.

De la drumuri comunale, la drumuri naţionale

Firma Cos&Alex din Homocea a obţinut un contract de 1,03 milioane pentru a participa la deszăpezire. Societatea este deţinută de Lidia Petrea şi administrată de fiul acesteia, Cosmin Petrea. Acesta este fiul lui Vasile Petrea, fost candidat PNG la funcţia de primar în Homocea, care a pierdut la diferenţă mică alegerile din 2012. Nemulţumiţii coalizaţi în jurul fostului candidat au spart geamurile secţiei de votare, iar Cosmin Petrea a fost acuzat că a instigat mai multe persoane să ia cu asalt secţia de votare. Tanărul a fost arestat împreună cu unchiul său şi a fost condamnat la un an de închisoare cu suspendare. Despre afacerile firmei Cos&Alex nu se ştie însă mare lucru, dar localnicii bine informaţi spun că acesta a deţinut o balastieră, un iaz cu peşte iar în timpul guvernării liberale a mai lucrat la deszăpezire în alte judeţe din Moldova. Un cotract importat a fost obţinut de G. I. Nona Service SRL, din Milcovul, în valoare de 1,19 milioane lei. Patronul ei, Ion Grigore, este comerciant, aşa cum spune presa centrală, însă în ultimii ani şi-a achiziţionat multe utilaje cu care a lucrat la demolări, transport de balast şi alte lucrări. Primarul din Milcovul, Mihai Neaţă, are numai cuvinte de laudă la adresa lui şi spune că afaceristul s-a dezvoltat doar prin propriile lui forţe şi multă muncă. “Cand a început activitatea şi-a deschis un magazin la el acasă, apoi s-a extins în comunele învecinate, în special în spaţiile deţinute de Federalcoop. Cele mai frumoase şi mai moderne magazine sunt ale lui. Eu deszăpezesc cu el de patru ani, iar pană acum le-a dat clasă la toţi. La mine nu s-au închis niciodată drumurile. Cand am început să lucrăm cu el la deszăpezire avea o volă şi un plug, după aceea şi-a luat şi două camioane. Dacă avea cineva nevoie de 100 de maşini de piatră îi aducea. Are nişte angajaţi care muncesc ca nişte roboţi. Eu am fost nemulţumit că l-au luat de pe drumurile de aici cu deszăpezirea, însă tot el a curăţat pană la Mandreşti, pentru că a trebuit să îşi ducă utilajele lui şi să îşi aprovizioneze magazinele”, a spus primarul din Milcovul. Potrivit acestuia, pană la contractul cu CNADNR, firma deţinută de Ion Grigore a asigurat deszăpezirea şi în alte comune învecinate, cum sunt Răstoaca sau Gologanu. (Mihai BOICU)




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 4

Adaugă comentariu
neanta, acum 3735 zile, 9 ore, 48 minute, 49 secunde
Va intrebati oare de ce primarul com Milcovul , Mihai Neata are numai cuvinte de lauda pt sc GINONA SRL?PT ca fac parte din aceeasi clasa de mafioti si analfabeti pe care ii apara Marian Oprisan, si citeste integral
, acum 3743 zile, 2 ore, 36 minute, 39 secunde
Dezapezirea s-a facut dar cu multi centrimetri de zapada lasata pe asfalt iar materialul antiderapant aruncat cu lopada ca in anii 1920,la distante de 7-8 m si se circula ca si calare stricand citeste integral
ht, acum 3743 zile, 9 ore, 44 minute, 43 secunde
In zona de nord a drumurilor judetiene se circula de 7 ani , foarte bine , veniti si comparati , cu judetul Galati unde e un fir desfacut si se circula ffff greu . ziaristii curiosi sa intre citeste integral
interesatu, acum 3743 zile, 12 ore, 51 minute, 44 secunde
La Campineanca cine a dezapezit?
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.