Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Campanie de controale ''șoc'' specifice sărbătorilor de Crăciun

Ziarul de Vrancea
20 nov 2021 741 vizualizări

“În această perioadă, unii români pot cădea în capcană cumpărând carne de porc care nu este controlată sanitar-veterinar”, arată oficialii ANSVSA

Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) va demara de săptămâna viitoare controale "șoc" specifice sărbătorilor de Crăciun, în toate zonele din țară unde se comercializează carne de porc. "De săptămâna viitoare vom demara controale șoc premergătoare sărbătorilor de Crăciun, peste tot unde se comercializează carne de porc. În această perioadă, unii români pot cădea în capcană cumpărând carne de porc care nu este controlată sanitar-veterinar, pe motiv că achiziționează carne cu gust, carne românească, dar care poate fi contaminată cu parazitul trichinella spiralis și este o îngrijorare. Vom face informări cu riscurile consumului de carne din zonele neautorizate, vom da instrucțiuni cu ceea ce înseamnă trichineloza și unde se recoltează probe. O să facem afișe pentru informarea consumatorilor", a declarat, pentru AGERPRES, vicepreședintele Autorității, Mihai Ponea. Potrivit sursei citate, medicii veterinari vor asigura permanența începând cu 1 decembrie, astfel încât oamenii să poată efectua examenul trichineloscopic al cărnii provenite din porcii sacrificați în gospodăriile proprii. "Toți colegii noștri vor asigura permanența de la 1 decembrie. Vom posta pe site unde pot efectua oamenii examenul trichineloscopic. Vom colinda din județ în județ ca să ne asigurăm că românii au unde merge cu carnea și sâmbăta și duminica pentru a face probele după ce își taie porcul și astfel să avem toate locurile din România acoperite. Știm că sacrificările sunt la sfârșit de săptămână și dacă oamenii nu găsesc unde să își facă analiza nu așteaptă și consumă carnea fără să fi efectuat examenul trichineloscopic. În ultimii ani au apărut cazuri de trichinella la om, iar aceasta boală este o povară pentru un adult pe o perioadă îndelungată, iar la un copil sau un bătrân poate duce chiar și la moarte. De aceea am venit în întâmpinare și punem la dispoziție locuri unde se vor putea efectua aceste analize la numai 25 de lei, o sumă modică, care practic nu acoperă costul analizei. Vom veni și cu informări către consumatori ca să prevenim consumul de carne din locuri neautorizate și să stârpim traficul ilegal", a adăugat Ponea.

Peste jumătate dintre angajați notează parolele corporative pe post-it

O persoană utilizează circa 100 de parole

O persoană obișnuită folosește, în medie, aproximativ 100 de parole, cu aproape 25% mai multe decât înainte de începerea pandemiei, în timp ce peste jumătate dintre angajații companiilor de peste Ocean (57%) își notează parolele corporative pe bilețele tip post-it, arată o analiză întocmită de specialiștii Eset.

 În acest context, se pune accent din ce în ce mai mult pe implementarea noului concept "fără parolă" (passwordless), care promite că va face viața mult mai ușoară atât pentru utilizatori, cât și pentru echipele de securitate, prin reducerea costurilor de administrare, sporirea productivității și reducerea riscului cibernetic. "Și totuși, în ciuda acestor beneficii atrăgătoare, implementarea acestui concept, atât în mediile business-to-consumer (B2C), cât și în mediile business-to-business (B2B), nu a fost atât de extinsă pe cât s-a preconizat. Cu toate acestea, atunci când cea mai mare companie de software din lume decide să susțină o nouă abordare tehnologică, este timpul să analizăm mai în detaliu. Cu ceva timp în urmă, Microsoft a descris parolele ca fiind 'incomode, nesigure și costisitoare'; dacă facem un fast forward până în martie anul acesta, descoperim cum compania a și introdus autentificarea fără parolă pentru clienții de afaceri. În septembrie, Microsoft a anunțat că va extinde suportul pentru toți utilizatorii. Pe baza acestor declarații, s-ar putea spune că era autentificării fără parolă este aici în sfârșit", subliniază experții. Conform unui raport publicat, recent, pe blogul din România al producătorului de soluții antivirus Eset, arată că 57% dintre angajații din SUA au notat parole corporative pe bilețele tip post-it. În același timp, o estimare din octombrie 2020 relevă faptul că o persoană obișnuită folosește aproximativ o sută de parole, cu aproape 25% mai multe decât înainte de începerea pandemiei. De asemenea, timpul necesar pentru identificarea și limitarea unei încălcări de securitate a datelor este calculat, la ora actuală, la 287 de zile. "Aplicațiile de management al parolelor și conectarea unică la acestea oferă o anumită formă de compensație pentru aceste provocări, stocând și reținând parole complexe pentru fiecare cont în parte, astfel încât utilizatorii să nu mai facă acest lucru. În pofida acestor caracteristici, managerii de parole nu sunt încă atât de populari în rândul consumatorilor. Rezultatul? Reutilizăm aceleași date de acces ușor de reținut, pentru mai multe zone de acces parolat, expunând conturile de consumatori și business la atacuri de tip credential stuffing și la alte tehnici de spargere care apelează la forță brută. Nu mai este vorba doar despre riscul de securitate. Parolele necesită resurse semnificative de timp și bani pentru ca echipele IT să le gestioneze și pot provoca complicații suplimentare în procesul de navigare al clienților. Breșele de securitate pot necesita resetări în masă pentru volume mari de conturi, ceea ce poate interfera cu experiența utilizatorului în mediile B2B și B2C", susțin reprezentanții Eset. În viziunea acestora, autentificarea fără parolă oferă un avantaj major, iar prin utilizarea unei aplicații de autentificare cu sisteme biometrice, cum ar fi recunoașterea facială, o cheie de securitate sau un cod unic trimis prin e-mail/SMS, organizațiile pot elimina dintr-o singură mișcare neconcordanțele de securitate și de administrare asociate cu acreditările statice.

Casele colonelului Teodor Vera, la vânzare pentru 1,6 milioane de euro

Casele colonelului Teodor Vera din cartierul evreiesc, construite la finalul anilor 1880, sunt scoase la vânzare prin Sotheby's pentru 1,6 milioane de euro. Ansamblul de case istorice e situat în cartierul evreiesc din Capitală, mai exact pe strada Romulus, devenit monument istoric reprezentativ pentru patrimoniul cultural local, construit pentru colonelul Teodor Vera, comandantul Regimentului Obuziere, luptător al armatei Române în războiul pentru întregirea României din 1916 - 1919, în bătăliile de la Mărăști și Mărășești. Strada Romulus, din fosta mahala Lucaci, este una dintre străzile istorice de seamă ale Bucureștiului, care păstrează încă drept mărturie parfumul vremurilor de altădată. Aici a luat ființă, în 1867, lângă locuința lui Hermann I. Rieber, prima fabrică de trăsuri Rieber, care ulterior avea să devină fabrică de automobile de lux. Fie că au locuit în vile somptuoase construite în perioada antebelică, ori în blocuri cochete construite intre cele două războaie mondiale, de-a lungul timpului aici au trăit personalități precum Ionel Teodoreanu, M.I. Demetrescu, Anton Pann, Eugen Lovinescu, George Vraca și Ionescu Gion. Aici sunt întâlnite două stiluri arhitecturale care formează un mixt, compus din două case construite în etape, pe un teren de 1.030 de metri pătrați, corpul principal în stil arhitectural Neoclasic francez, construit în anul 1888, și corpul secundar în stil arhitectural Neoromânesc, construit în anul 1929 după planurile arhitectului Grigore Cerchez. Arhitectura construcțiilor a fost bine conservată, elementele arhitecturale au fost restaurate după cele originale în anii 2000, păstrându-se geometria, textura și culoarea fațadelor, a geamurilor, ușilor și a tuturor elementelor particulare. În prezent, configurația generală a ansamblului reprezintă o bună oportunitate pentru multe tipuri de activități prin multitudinea căilor de acces, atât din stradă, cât și din curte, a spațiilor generoase ale camerelor, a înălțimii tavanelor și a compartimentărilor practice. Cladirea principală, construită în stil Neoclasic francez, are o suprafață desfășurată de 708 metri pătrați, și e compusă din 14 camere, 2 bucătării, 5 grupuri sanitare și 4 căi de acces. Decorată la intrarea principală, construită în rezalit, cu coloane corintice masive și continuând cu ancadramentele ușilor și ferestrelor, bogate în triunghiuri și cariatide, clădirea principală reprezintă punctul de atracție al ansamblului. Clădirea secundară, construită în anul 1929 în stil Neoromânesc, după planurile arhitectului Grigore Cerchez, cu o suprafață de 577 metri pătrați, e compusă din 17 camere, 2 bucătării, 7 grupuri sanitare și 4 căi de acces. Mai dispune și de un subsol pe trei niveluri, dintre care unul este amenajat cu destinația de cramă. Întregul subsol beneficiază de aerisire naturală, are o suprafață utilă de 77 mp și este compus din cramă, 5 camere de depozitare grupate pe spații distincte. Starea generală de la interior este una bună, cu finisaje precum uși din lemn masiv sculptate, ferestre înalte de 2 metri cu tâmplărie din lemn și geam termopan, ferestre de tip velux la mansardă, pardoseală din marmură, aer condiționat, sistem de monitorizare și alarmă 24h, cablare interioară pentru servere proprii. Există contorizare independentă pentru apă, curent și gaze pe fiecare corp de clădire, sistem de încălzire cu centrală proprie, calorifere cu termostat și reglare a temperaturii pe zone. Curtea liberă în suprafață de 491 mp, pavată și dotată cu sistem de iluminare nocturnă, este compusă din două fragmente cu acces din stradă și o curte interioară separată. Dispunerea curții principale permite parcarea unui numar de până la 12 autoturisme.

Ferrari a lansat noul model Daytona SP3

Ferrari a lansat noul model Daytona SP3, așteptat de mult timp de fanii seriei Icona, care ar putea însă să nu fie bine primit de cei care doresc reducerea emisiilor de carbon, transmite Reuters. Având 840 de cai putere și un motor aspirat în 12 cilindri montat în jumătatea posterioară a automobilului, Daytona SP3 este un omagiu adus modelului Ferrari 330 P3/4 care a dominat turneul de automobilism 24 Hours de la Daytona în 1967. Ferrari a prezentat noul model Icona sâmbătă, în timp ce directorul general Benedetto Vigna înscrie producătorul italian de automobile de lux pe direcția electrificării totale. Vigna este un veteran al industriei tehnologice care în septembrie a devenit CEO al Ferrari, el promițând că va livra primul său vehicul complet electric în 2025. Între timp, fanii Ferrari au așteptat de mai bine de trei ani un al doilea model Icona, după Monza din 2018. Vehiculele Ferrari din seria Icona sunt mașini de serie speciale produse în număr limitat, rezervate colecționarilor privați ultra bogați și inspirate din modele legendare din trecut. Recunoscută după logo-ul ”Prancing Horse” și mașinile de curse roșii, Ferrari are deja trei modele hibride electrice în gama sa, inclusiv mașina sport 296 GTB pe care a dezvăluit-o anul acesta. Ferrari a rezervat din ce în ce mai mult motoarele poluante V12 pentru modelele de serie limitată, iar automobilele Icona au reprezentat doar 2% din unitățile livrate în ultimul trimestru, în timp ce mașinile cu motoare V12 au reprezentat 12% din livrările grupului. Acesta va produce mai puțin 1.600 de automobile 812 Competizione și 812 Competizione A, lansate în acest an, cu un preț de pornire cu puțin sub jumătate de milion de euro.

Rolls-Royce afirmă că avionul său electric este cel mai rapid din lume

Compania britanică Rolls-Royce a anunțat vineri că avionul său electric a atins o viteză de 623 de kilometri pe oră și că acesta este ”cel mai rapid vehiculul integral electric din lume”, relatează CNBC. Compania, care nu trebuie confundată cu Rolls-Royce Motor Cars deținută de BMW, consideră că așa-numitul “Spirit of Innovation” este ”cel mai rapid avion integral electric” de pe planetă, potrivit unui comunicat. Rolls-Royce va depune trei cereri de recorduri mondiale la Federația Internațională pentru Aeronautică. Acestea sunt: avionul atinge o viteză maximă de 555,9 kilometri pe oră pe parcursul a 3 kilometri; atinge 532,1 km/h în 15 kilometri; și urcă la o altitudine de 3.000 de kilometri în 202 secunde. În timpul acestor curse avionul a înregistrat o viteză maximă de 623 de kilometri pe oră. Avionul “Spirit of Innovation” este rezultatul unui proiect numit ACCEL, sauAccelerating the Electrification of Flight. Printre partenerii acestei inițiative se numără specialistul în motoare electrice și controlere YASA și Electroflight, pe care Rolls-Royce a descris-o ca fiind un startup din domeniul aviației. YASA este o subsidiară deținută în totalitate de Mercedes-Benz. În ceea ce privește finanțarea, 50% din fonduri au venit de la Institutul de Tehnologie Aerospațială în parteneriat cu Departamentul pentru Afaceri, Energie și Strategie Industrială și Inovație al guvernului Regatului Unit. Potrivit Rolls-Royce, avionul folosește un grup motopropulsor electric de 400 de kilowați ”și cel mai dens pachet de baterii de propulsie asamblat vreodată în industria aerospațială”. În septembrie, avionul a efectuat zborul inaugural, planând pe cerul Regatului Unit timp de aproximativ 15 minute. Pe măsură ce preocupările legate de sustenabilitate și de mediu cresc - Fondul Mondial pentru Natură sălbatică descrie călătoriile cu avionul drept ”activitatea cu cea mai mare intensitate de carbon pe care o poate face un individ” - discuțiile despre aviație sunt din ce în ce mai concentrate pe modul în care inovațiile și ideile ar putea reduce amprenta asupra mediului. În ultimii ani, o serie de companii au căutat să dezvolte planuri și concepte legate de aviația cu emisii scăzute și zero. În septembrie anul trecut, de exemplu, un avion cu pile de combustibil pe hidrogen, capabil să transporte pasageri, a urcat pe cerul Angliei pentru primul său zbor.

Membri ai Amazon din India, acuzați într-un caz de contrabandă cu marijuana

Poliția din statul Madhya Pradesh din centrul Indiei a arestat pe 14 noiembrie doi bărbați cu 20 kg de marijuana și a constatat că foloseau site-ul Amazon India pentru a comanda și a introduce în continuare substanța sub formă de frunze de stevie, un îndulcitor natural, în alte state indiene, transmite Reuters. Poliția statului a declarat într-un comunicat că directori cu rol executivi ai Amazon India au fost numiți ca acuzați în temeiul Legii privind drogurile narcotice și substanțele psihotrope din cauza diferențelor de răspunsuri în documentele furnizate de companie ca răspuns la întrebările poliției și faptele descoperite în urma discuțiilor. Poliția nu a dezvăluit câți directori au fost acuzați. Poliția, care i-a convocat anterior și a vorbit cu directorii Amazon în acest caz, estimează că aproximativ 1.000 de kg de marijuana, în valoare de aproximativ 148.000 de dolari, au fost vândute prin Amazon. Amazon nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Cu toate acestea, compania a declarat anterior că investighează dacă a existat vreo neconformitate din partea unui vânzător pe platforma sa.

Apple a transmis angajaților că pot discuta despre salarii

Apple, companie cunoscută pentru politica sa corporativă discretă, a transmis vineri angajaților că pot discuta despre salarii, orele lucrate și condițiile de muncă, transmite Reuters. Notificarea a venit în timp ce unii angajați au presat Apple să facă mai mult pentru a se asigura că nu există diferențe de salarizare inechitabile în cadrul companiei. Într-o postare pe un site intern, Apple a spus că politicile sale nu îi împiedică pe angajați să ”vorbească liber” despre condițiile de muncă, potrivit unei copii a mesajului vizualizat de Reuters. ”Încurajăm orice angajat cu preocupări să le exprime într-un mod în care se simte cel mai confortabil, intern sau extern”, se arată în postare. Un purtător de cuvânt al Apple a refuzat să comenteze. Politica de conduită în afaceri a Apple includea deja un limbaj potrivit căruia angajații nu au fost restricționați în ceea ce privește dreptul de a discuta despre salarii, orele și condițiile de muncă, care este în general protejat de legislația SUA. Însă angajații care au vorbit în ultimele luni s-au confruntat cu rezistență, a declarat fostul manager de program Apple, Janneke Parrish.

Prețurile petrolului au scăzut sub 80 de dolari pe baril

Prețurile petrolului au scăzut vineri sub 80 de dolari pe baril din cauza creșterii numărului de cazuri de Covid-19 în Europa care riscă să încetinească redresarea economică, în timp ce investirii analizează și posibilitatea ca marile economii ale lumii să folosească o parte din rezervele strategice de țiței pentru a tempera prețurile, transmite Reuters. Contractele pentru petrolului Brent cu livrare în ianuarie au scăzut cu 2,8%, la 79 de dolari pe baril, în timp ce contractele pentru petrolul WTI, de referință pe piața americană, cu livrare în decembrie, a coborât cu 3,2%, la 76,47 dolari pe baril, în ultima zi de tranzacționare. Petrolul Brent a închis la cel mai redus nivel atins din 30 septembrie, iar petrolul WTI la cel mai redus nivel înregistrat din 1 octombrie. Petrolul WTI cu livrare în ianuarie a scăzut cu 2,8%, la 76,24 dolari pe baril. Ambii indici au consemnat al patrulea declin săptămânal consecutiv, pentru prima oară din martie 2020. Piața a fost influențată negativ de știrile legate de noile măsuri de carantină adoptate în Europa din cauza creșterii numărului cazurilor de Covid-19. Austria a devenit prima țară din vestul Europei care a anunțat reimpunerea carantinei complete din cauza noului coronavirus, în această toamnă.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.