Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: În doi-trei ani ne vom întâlni cu colegii de muncă în birouri virtuale

Ziarul de Vrancea
11 dec 2021 728 vizualizări

”Metaversul va găzdui majoritatea întâlnirilor de serviciu”, a anunțat miliardarul Bill Gates

Metaversul, lumea virtuală care este construită de companii mari precum Meta (fosta Facebook) și Microsoft, va găzdui majoritatea întâlnirilor de serviciu în doi-trei ani, anticipează miliardarul Bill Gates în postarea de sfârșit de an făcută pe blogul personal, relatează CNBC. Gates notează că pandemia de Covid-19 ”a revoluționat” deja locul de muncă, mai multe companii ca niciodată oferind flexibilitate angajaților care doresc să lucreze de la distanță. ”Aceste schimbări se vor intensifica în anii următori”, scrie Gates, afirmând că munca de la distanță va atrage mai mulți oameni în metavers. „În următorii doi sau trei ani, anticipez că majoritatea întâlnirilor virtuale se vor muta de la grile de imagini ale camerei 2D... la metavers, un spațiu 3D cu avataruri digitale”, scrie Gates în postarea sa pe blog. Acea vizualizare bidimensională pe grilă pe care o descrie Gates și pe care o aseamănă cu serialul ”Hollywood Squares” este ceea ce obținem în prezent cu majoritatea platformelor de videoconferință, cum ar fi Zoom sau Microsoft’s Teams. În metavers am avea un avatar 3D care ar putea participa la întâlniri într-un spațiu de birou virtual sau altă destinație, unde ar putea interacționa cu avatarurile colegilor săi. ”Ideea este că în cele din urmă vă veți folosi avatarul pentru a vă întâlni cu oameni într-un spațiu virtual care reproduce sentimentul de a fi într-o cameră reală cu ei”, scrie Gates. Dar – ciudat – Gates spune că utilizatorii vor trebui să poarte căști de realitate virtuală și/sau ochelari de protecție pentru a face acest lucru. Gates, care a demisionat din consiliul de administrație al Microsoft în 2020, adaugă că fosta sa companie lucrează la adăugarea de avataruri 3D și alte elemente prietenoase cu metaversul la software-ul său Teams destinat companiilor. Și Teams ar putea chiar să acces la metavers acum că Microsoft colaborează cu Mark Zuckerberg și Meta pentru a face rețeaua socială Workplace a acestuia din urmă compatibilă cu Teams. Gates notează însă că va fi nevoie de timp și de disponibilitate din partea utilizatorilor și a angajatorilor lor înainte ca viziunea lui pentru un loc de muncă virtual în metavers să devină realitate. În primul rând, companiile tehnologice precum Meta și chiar platformele de jocuri precum Roblox și Minecraft al Microsoft, încă dezvoltă lumile virtuale care vor alcătui metaversul. Gates admite, de asemenea, că ”pentru a surprinde cu acuratețe expresiile, limbajul corpului și calitatea vocii, oamenii vor avea nevoie de dispozitive tehnologice scumpe, cum ar fi căști VR și poate chiar mănuși de captare a mișcării. „Mai este ceva de făcut”, dar nu va trece mult până când metaversul va face ca munca la distanță să se simtă mai puțin îndepărtată, spune el. ”Ne apropiem de un prag în care tehnologia începe să reproducă cu adevărat experiența de a fi împreună la birou”, scrie el. În postarea sa pe blog, filantropul, activistul pentru schimbările climatice și avocatul sănătății publice nu numai că și-a exprimat entuziasmul cu privire la modul în care un viitor din ce în ce mai digital va afecta modul în care lucrăm, învățăm și chiar vizităm cabinetele medicale, ci s-a referit și la alte câteva subiecte, cum ar fi progresul în abordarea pandemiei de Covid-19, combaterea schimbărilor climatice, preocupările sale cu privire la accentuale diviziunilor politice în Statele Unite și chiar divorțul lui Gates din 2021.

Bursa de la București a câștigat 4,48 miliarde de lei din capitalizare

tranzacțiile cu acțiuni au generat un rulaj de 229,930 milioane de lei în această săptămână, în creștere de la 228,193 milioane de lei

Bursa de Valori București (BVB) a câștigat 4,48 miliarde de lei din capitalizare, respectiv 2%, în această săptămână, iar valoarea tranzacțiilor cu acțiuni a înregistrat o creștere cu 0,76%, în comparație cu săptămâna anterioară. Potrivit datelor publicate de BVB, consultate de AGERPRES, capitalizarea bursieră a ajuns la 221,665 miliarde de lei în perioada 6 - 10 decembrie 2021, de la 217,178 miliarde de lei consemnate în săptămâna 29 noiembrie - 3 decembrie 2021. Tranzacțiile cu acțiuni au generat un rulaj de 229,930 milioane de lei în această săptămână, în creștere de la 228,193 milioane de lei, în perioada anterioară. Cea mai bună zi de tranzacționare la BVB a fost miercuri, 8 decembrie, când s-a înregistrat un rulaj de 112,740 milioane de lei, iar cea mai slabă zi, joi, 9 decembrie, cu o valoare a tranzacțiilor de 24,271 milioane de lei. Indicele principal al Bursei de Valori București - BET - a închis săptămâna la 12.531,45 puncte. Acțiunile SIF Muntenia au fost cele mai lichide titluri pe segmentul principal al Bursei de la București, generând tranzacții de 76,374 milioane de lei și o stagnare a prețului. În topul tranzacțiilor se mai află titlurile One United Properties, cu schimburi de 29,017 milioane lei (6,79%), urmate de acțiunile Băncii Transilvania, cu tranzacții de 25,606 milioane de lei (-0,20%). Cele mai semnificative creșteri ale cotațiilor au fost înregistrate de acțiunile Carbochim (plus 14%), cele ale Alumil Rom Industry (plus 7,74%) și ale Cemacon (plus 7,05%). La polul opus, scăderi importante au fost consemnate de acțiunile Societății de Construcții Napoca, care au înregistrat un declin de 37,62%, urmate de cele ale Condmag (-17,65%) și ale Electroargeș (-17,48%).

“Recoltele bune din acest an nu vor ajuta foarte mult economia autohtonă”

Recoltele bune obținute în acest an de către fermierii români nu vor ajuta foarte mult economia autohtonă, pentru că mare parte din materia primă pleacă la export, iar bugetul pierde din această cauză miliarde de euro, susține președintele Asociației Fermierilor din România (AFR), Daniel Botănoiu. "Producția agricolă a României la cereale a crescut de patru ori de la aderarea la Uniunea Europeană și până în prezent. Recoltele bune din acest an agricol vor aduce la bugetul statului român venituri directe din taxe de peste un miliard de euro. Aici este vorba doar de sumele rezultate direct, din achitarea taxelor pe producție, taxele pe materiile prime. Însă, aceste materii susțin industria alimentară și alte industrii conexe care generează taxe din forța de muncă, taxe de mediu, impozite pe profituri. Bugetul public al României pierde alte miliarde de euro din faptul că mari cantități sunt exportate ca materie primă. Dacă s-ar folosi în zootehnie jumătate din grâul și porumbul exportat, numărul de animale s-ar dubla, iar deficitul comercial s-ar diminua", a precizat Daniel Botănoiu într-o declarație pentru AGERPRES privind bilanțul anului agricol 2021. Acesta afirmă că în statisticile Uniunii Europene și ale Comisariatului pentru Agricultură din cadrul Comisiei Europene producția de cereale a României pentru 2021 este estimată la 28 de milioane de tone, însă meritul pentru toate aceste producții revine în principal fermierilor. "La această producție bună s-a adăugat și creșterea prețurilor materiilor prime, însă în paralel cu aceasta au crescut și prețurile inputurilor. Nu trebuie uitat faptul că prețul îngrășămintelor pe bază de azot au crescut de la 900 lei/tona în 2020 la peste 4.000 lei/tonă în 2021. Din păcate, recoltele nu vor ajuta însă foarte mult economia autohtonă, pentru că mare parte din materia prima agricolă este exportată. Se așteaptă ca din România să se exporte până la mijlocul anului viitor 5,5 milioane de tone de grâu, din care 4,5 milioane de tone ar putea fi exportate în state din afara Uniunii Europene, în special în statele africane sau arabe, 4 milioane de tone de porumb, peste 2 milioane de tone de floarea soarelui și 1,5 milioane de tone de orz", a menționat el. În ceea ce privește eficiența programelor derulate în 2021 de Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) pentru sprijinirea fermierilor, președintele AFR subliniază că lipsa de comunicare și dialog a conducerii MADR cu producătorii, procesatorii, cu lanțul întreg de la producție până la consumator a făcut ca toate "documentele" emise să fie ineficiente.

Asigurările în România reprezintă numai 1% din PIB

u “asta arată că suntem o piață mică, nedezvoltată, dar cu potențial extraordinary”, consideră Cristian Roșu, vicepreședintele Sectorului Asigurări-Reasigurări al Autorității de Supraveghere Financiară

Piața asigurărilor din România reprezintă circa 1% din PIB, ceea ce arată că suntem o piață mică, nedezvoltată, dar cu un potențial extraordinar de mare de dezvoltare, potrivit lui Cristian Roșu, vicepreședintele Sectorului Asigurări-Reasigurări al Autorității de Supraveghere Financiară. Conform datelor prezentate de acesta la o dezbatere în cadrul proiectului de informare "Către o Românie Asigurată", după primele trei trimestre ale acestui an totalul primelor brute subscrise a fost de 9,8 miliarde de lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 15% față de perioada similară a anului trecut. "Prognozez că, la sfârșitul anului, vom avea o creștere de peste 20% față de anul 2020, o rată de creștere foarte importantă. În fiecare an am avut creșteri de 8-10-11%. Acesta arată că, în profunzimea activității de asigurări, probabil atât asigurătorii, cât și brokerii, au fost mai aproape de nevoile clienților, dar și clienții- persoane fizice, juridice, consumatorii - au conștientizat că este necesară acoperirea unor riscuri care altfel, în momentul producerii lor, sunt prea scumpe ca să poți să ți le permiți", a spus Roșu la dezbaterea organizată de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România și Digi24. Acesta a subliniat că România este în continuare tributară asigurărilor generale, ce reprezintă circa 64% din totalul asigurărilor și a atras atenția că, din punctul său de vedere, asigurările de viață sunt extrem de importante, atât pentru persoane fizice, cât și pentru economie. "Ce înseamnă pentru economie acumulările din zona asigurărilor de viață, care, în țările occidentale la care ne place să ne raportăm, reprezintă peste 60% din totalul asigurărilor? În economia franceză, de exemplu, asigurările de viață reprezintă peste 60% din total pieței de asigurări, iar piața de asigurări din Franța reprezintă peste 12% din PIB. Noi, în România, abia reușim să trecem de 1% din PIB ca valoare totală a asigurărilor dintr-un an. Asta ne arată că suntem încă o piață mică, încă o piață nedezvoltată, încă o piață nesofisticată, dar în același timp ne arată să ne uităm și la partea plină a paharului, că avem încă un potențial extraordinar de mare de dezvoltare. Este un loc în care putem să contribuim din plin atât la creștere economică cât și la creștere de bunăstare", a explicat Cristian Roșu. Vicepreședintele ASF, a menționat că asigurările de viață au avut o creștere în jur de 22% în primele nouă luni ale anului, iar acestea, împreună cu asigurările de sănătate, cumulează sume pe care asigurătorii trebuie să le utilizeze, "nu pot să le adune și să le țină în sertar". "Trebuie să facă ceva cu ele. Și atunci ele se vor duce în economia reală. Să ne gândim ce ar însemna ca din cele 10 miliarde de lei, cifra de afaceri per global piața de asigurări în trimestrul 3, să reprezinte 60% asigurările de viață Asta ar fi însemnat 6 miliarde de lei, deci circa 1,2 miliarde euro, să fi fost reinvestiți în economie.(...) O asigurare de viață nu este ca o asigurare de RCA, după 6 luni a expirat...Sunt acumulări pe termen lung, pe 10, 15, 20 de ani, deci dau și posibilitatea statului să aibă predictibilitate asupra unor sume pe care nu le rambursează la termen într-un ritm strict ca și o anumită dobândă prestabilită", a punctat Roșu.

Președintele Bosch: Sectorul auto european a devenit prea dependent de Asia

Sectorul auto european a devenit prea dependent de Asia și alte regiuni pentru aprovizonarea cu componente vitale precum semiconductorii și celulele de baterii, a declarat președintele în exercițiu al Bosch, unei publicații germane, transmite Reuters. Cipurile și celulele de baterii au devenit unele dintre cele mai importante componente în era vehiculelor electrice și autonome, obligând producătorii de automobile să depindă de furnizorii asiatici, industria locală fiind lentă în dezvoltatea capacității de producție. ”Da, am devenit prea dependenți de alte regiuni și este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat președintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârșitul anului, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. ”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanțul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el. Firmele germane au evidențiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenționează să construiască șase fabrici mari de celule de baterii, cu parteneri, în Europa, până în 2030. Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidențiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenții pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent. Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în Germania, cea mai mare investiție a sa vreodată, în timp ce echipează cele mai noi mașini electrice și autonome.

SUA vor vinde 18 milioane de barili de petrol din rezervele strategice

Departamentul Enerrgiei din Statele Unite va vinde pe 17 decembrie 18 milioane de barili de petrol din rezervele strategice, în cadrul unui plan anunțat anterior pentru reducerea prețurilor benzinei, transmite Reuters. Prețurile petrolului au crescut ușor vineri, iar săptămâna aceasta au înregistrat cea mai mare creștere după sfârșitul lunii august, încrederea pieței fiind susținută de atenuarea îngrijorărilor legate de posibilul impact asupra cererii de carburanți și a creșterii economiei mondiale avut de varianta micron a noului coronavirus. Contractele futures pentru petrolul Brent au crescut vineri cu 1%, la 75,15 dolari pe baril. Prețul petrolului WTI, de referință pe piața americană, a urcat cu 1%, la 71,67 dolari pe baril. Administrația Biden a anunțat luna trecută că va elibera circa 50 de milioane de barili de petrol din rezervele strategice, în coordonare cu alte state consumatoare, între care China, India și Coreea de Sud, pentru a combatere creșterea costurilor carburanților.

Prețurile de consum din SUA au înregistrat  cea mai mare creștere după 1982

Prețurile de consum din SUA au înregistrat în noiembrie cea mai mare creștere după 1982, de 6,8% în termeni anuali, și de 0,8% față de luna anterioară, potrivit datelor publicate vineri de Rezerva Federală, evoluție care exercită presiuni asupra redresării economice și mărește miza pentru politica monetară relaxată a Rezervei Federale, transmite CNBC. Excluzând prețurile volatile ale alimentelor și energiei, indicele prețurilor de consum a urcat cu 0,5% față de luna octombrie și cu 4,9% față de intervalul similar al anului 2020, creștere care este la rîndul ei cea mai mare după jumătatea anului 1991. Dow Jones estima o creștere de 6,7% pentru indicele prețurilor de consum și de 4,9% pentru inflația core. Prețurile energiei au crescut cu 33,3% față de noiembrie 2020, din care cu 3,5% în noiembrie. Prețul benzinei a avansat cu 58,1%. Prețurile alimentelor au urcat cu 6,1% în termeni anuali, iar cele ale automobilelor second hand au urcat cu 31,4%, după o creștere de 2,5% luna trecută. Potrivit Departamentului Muncii, creșterile prețurilor alimentelor și energiei sunt cele mai rapide în termeni anuali din ultimii 13 ani.

Un ministru britanic s-a oferit să medieze conflictul dintre Airubus și Qatar

Un ministru britanic s-a oferit să medieze conflictul dintre Airbus și Qatar Airways cu privire la defectele costisitoare de la suprafața avioanelor de pasageri A350 ale producătorului european de avioane, au declarat trei persoane familiare cu această situație, citate de Reurters. Ministrul Investițiilor, Gerry Grimstone, a făcut oferta de a găzdui o întâlnire a părților, înainte de escaladarea conflictului, avertizând că va folosi o procedură în instanțele engleze pentru a solicita o evaluare juridică independentă. Întrebat de Reuters despre oferta prealabilă de mediere, un oficial britanic a confirmat vineri propunerea și a spus că reflectă ”importanța investițiilor Airbus și Qatar pentru Regatul Unit”. Airbus și Qatar Airways au refuzat să comenteze. Persoane familiare cu situația au spus că există puține semne că oferta a fost acceptată, în timp ce cele două părți se îndreaptă către o luptă legală referitoare la impactul defectelor de vopsitorie și a altor defecte ale suprafeței avioanelor.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.