Educație

Foto | Elevi şi profesori de la Școala Gimnazială Sihlea s-au aflat în Turcia, la o școală din Istanbul, într-un proiect Erasmus+

Ziarul de Vrancea
13 iul 2022 1763 vizualizări

Elevi şi profesori de la Școala Gimnazială,,Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea aflați într-o mobilitate internațională în Turcia,la ,,Sevim Cuhadaroglu Secondary School din Istanbul,în  cadrul unui proiect Erasmus+

În săptămâna  19 -24 iunie 2022, nouă elevi și trei  cadre didactice (prof.Vespan  Lăcrămioara,prof.Ciocîrlan Doina și prof.Poenaru Viorel) de la Școala Gimnazială,,Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea au participat alături de elevii și profesorii de la Școala High School Of Agioi Theodoroi din din Grecia, la cea    de-a doua  mobilitate internațională din cadrul proiectului Erasmus + ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”, organizată de partenerii din Turcia,de la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary din  Istanbul .Fiind un proiect de parteneriat strategic în domeniul educației școlare –acțiunea KA2, activitățile desfășurate au creat punți de legătură între partenerii din Turcia,Grecia și România, scopul acestora  constând în realizarea schimbului de bune practici în vederea îmbunătățirii procesului de învățământ, astfel încât niciun elev să nu părăsească învățământul obligatoriu devreme, fără a avea o calificare.

În prima zi a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”  după o primire călduroasă oferită  de elevii, profesorii și părinții școlii  Sevim Cuhadaroglu Secondary din  Istanbul, directorul școlii  , profesorul ,Gokhan Șimșek și profesoara Berrin Aran ne-au  prezentat unitatea de învățământ ,spațiile școlare,oferindu-ne multe  informații despre sistemul de învățământ din Turcia,despre curriculă,despre programul și rezultatele elevilor.Discuțiile au fost purtate în limba engleză,comunicarea realizându-ase cu ușurință între elevii turci,greci și români,profesorii lor și părinții copiilor turci prezenți la întâlnire.

Cu toții am participat la activități outdoor de intercunoaștere! Masa de prânz a fost oferită de gazdele noastre,profesori și părinți.

După amiază am vizitat Parcul Cultural din Istanbul, ce cuprinde o  parte impresionantă din cultura turcă. De aici am trecut peste Podul kanuni Sultan Suleiman, cunoscut sub numele de podul Buyukcekmece, acesta fiind un pod cu arc de piatră situat în Buyukcekmece, la 36 de km-vest de centrul Istanbulului, pe partea europeană a Bosforului, având o lungime de 636 metri și o lățime 7,17 metri și a fost construit de către arhitectul Mimar Sinan.         

Ziua a doua a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”   , la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary. Elevii români,greci și turci si-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză prin participarea activă la workshop-uri.

Atelierele de lucru au fost deschise pentru elevi participanți, EFT techinques și Lets play  toghether! După amiază am vizitat renumitele moschee Blue Mosque și Hagia Sophia. Moscheea Albastră, cunoscută oficial ca Moscheea Sultanului Ahmed, este unul dintre cele mai importante lăcașuri de cult islamice din oraș și cea mai faimoasă atracție a orașului Istanbul. Aceasta a fost construită pe o parte a ruinelor unui palat bizantin și este celebră deoarece este singura moschee din Turcia cu șase minarete( turnuri). Cea de-a doua moschee vizitată, cu numele de Hagia Sofia, a servit ca muzeu în ultimii 77 de ani, iar înainte de asta, a reprezentat un centru religios al orașului și al întregii lumi, pentru mai mult de 1400 de ani. A fost cea mai mare construcție din lume până în clipa în care otomanii au hotărât să o transforme în moschee. Aceasta cuprinde: Poarta împăratului, Omphalionul, Icoanele, Cupola, Loja sultanului, Coloana dorințelor.

Ziua a treia a proiectului ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving” ,la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary. a fost destinată atelierelor de lucru și anume:atelier de lucru Big Brother- Cum îl ajut pe colegul meu să își facă temele?,atelier de lucru Big Brother- Să ne jucăm împreună în aer liber! Jocuri ce implică cooperarea! (Vânătoare de comori!)

Activități de cunoaștere a culturilor din țările UE( cum vorbim, ce purtăm, ce facem la școală, cum ne ajută profesorii,ce orașe, ape, evenimente importante istorice știm?).

Masa de prânz am servit-o la unul din restaurantele Ministerului Educației din Turcia, fiind uimiți de servirea și ambientul locului.După amiaza, am continuat-o cu o minunată plimbare cu feribotul pe Bosfor.

Copiii  și-au testat și completat  cunoștințele de geografie despre Strâmtoarea Bosfor, care  este situată între Europa și Asia și leagă Marea Neagră de Marea Marmara. Ghidul ne-a vorbit despre Strâmtoarea Bosfor care alcătuiește granița dintre Rumelia, partea europeană a Turciei și Anatolia, partea asiatică. Bosforul este unul dintre cele mai  strategice canale navigabile, iar acesta este foarte aglomerat atât de vase și tancuri petroliere cât și de pescarăi și vase de croazieră pentru turiști. Peste canal trec două poduri suspendate, primul fiind Podul Bozagici, având 1074 de metri lungime, 165 înălțime  și 6 benzi de circulație. Al doilea pod, Podul Fatih Sultan Mehmet, 1090 metri lungime, 65 de metri înălțime și  8 benzi de circulație.Cu maluri pe alocuri înalte de 200 de metri, cu palatele, ruinele și grădinile din împrejurimi, Mulțumim partenerilor din Turcia pentru această unică experiență!

 Ziua a patra a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”,   la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary.Bingo! Atelier de cunoaștere culturală( Ghici ce, din ce țară este? Ce este specific spațiului cultural grecesc, român, turc?).

Să construim quizz-uri pentru colegii noștri de acasă!( pe baza informațiilor culturale din alte țări). Partenerii turci ne-au împărtășit elemente importante despre cultura și tradițiile lor, ceea ce ne-a încântat foarte mult. Elevii au avut parte de activități interesante care le-a dezvoltat comunicarea în limba engleză dar și abilitățile de lucru în echipe. După activități, împeună cu profesorii și elevii turci și greci, am servit masa de prânz la un restaurant cu specific turcesc,unde am fost invitați să vedem cum se prepară mâncăruri din bucătăria tradițională.

 Ne-am  continuat ziua cu vizita  la palatul Topkapi, acesta fiind un muzeu, simbol al orașului Istanbul, fostă reședință a sultanilor otomani timp de 400 de ani, fiind cel mai vizitat muzeu din țară. În anul 1985, a intrat în Patrimoniul mondial UNESCO. Palatul a fost construit în anul 1461 de Mehmet Cuceritorul, iar de-a lungul a patru secole a găzduit nu mai puțin de 22 de sultani și familiile acestora. După declinul imperiului otoman, a fost transformat în muzeu.

Palatul cuprinde patru curți, 17 expoziții diferite și este situat în cartierul Sultanahmet din districtul EminouCurtea numărul 1 se numește Curtea Ienicerilor și se intră prin Poarta Imperială, curtea nr 2 – Piața Divanului sau Piața Justiției, curtea nr3 – Palatul interior care cuprinde Poarta Fericirii prin care nimeni nu pășea în precut fără aprobarea sultanului, curtea nr 4 constă în  Terasa Imperială șiGrădina Lalelelor. Acest palat este încărcat de istorie și cu toții am fost impresionați de ceea ce am vizitat.

 Ziua a cincea  a proiectului, ,,WEllbeing to Reduce Early School Leaving”  la Școala Sevim Cuhadaroglu Secondary.

Elevii au lucrat împreună pentru planificarea activităților de dezvoltare pe e Twinning, pentru a arăta și colegilor de acasă ce au învățat. Am  continuat cu reflecții asupra a ceea ce au învățat în zilele de parteneriat interșcolar, concluzii, feed- back până la finalizarea activităților. După servirea mesei de prânz, am  vizitat Turnul  Galata, acesta fiind construit de genovezi ,situat în partea de nord a portului Cornul de Aur, fiind una dintre cele mai mari atracții ale orașului Istanbul datorită panoramei de 360 de grade asupra orașului. Imaginile văzute din vârful turnului au fost  parcă ireale, pur și simplu ni s-a tăiat respirația neputând fi explicat în cuvinte ceea ce am văzut ajungând aici.

Mulțumim partenerilor din Turcia pentru noile experiențe de învățare! Următoarea mobilitate Erasmus + va fi în România!

Informații + fotografii transmise de Prof. Lăcrămioara Vespan directorul Școlii Gimnaziale ,,Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.