Comerciaţii de pe net, verificaţi de Protecţia Consumatorilor
Credeţi că în mediul comercial online informarea este mai bună decît în magazinele tradiţionale? Nicidecum. Aceleaşi abateri pe care comisarii de la Protecţia Consumatorilor le găsesc la un restaurant sau la o alimentară au fost găsite şi în spaţiul virtual. “La un operator economic ce vinde prin intermediul site-ului centrale termice, boilere, cazane, calorifere şi panouri solare, s-a constatat informarea sumară asupra drepturilor conferite consumatorilor de OG 130/2000. Pe site se menţionează doar faptul că raporturile comerciale sînt reglementate de actul normativ respectiv. S-a constatat în special neinformarea consumatorilor privind dreptul de denunţare unilaterală a contractului, în termen de 10 zile , drept conferit de art. 7 din OG 130/2000”, se arată într-un comunicat de presă al OPC. Cele mai multe site-uri nu aveau în pagina de start o legătură către site-ul ANPC-ului, aşa cum este prevăzut de legislaţia în vigoare. “Avînd în vedere că în ţară comerţul online se dezvoltă tot mai mult, consumatorilor fiindu-le mult mai comod să apeleze la seviciile de acest tip, în acelaşi timp economisind atît bani cît şi timp, considerăm că aceste controale sînt utile atît pentru educarea operatorilor economici care practică un asemenea comerţ cît mai ales pentru protejarea consumatorilor”, se mai arată în comunicat. În final au fost aplicate 3 amenzi în valoare totală de 3.000 de lei. (Sorin TUDOSE)