Deficiente la cremele de protectie solara
De exemplu, uleiul bronzant protector Garnier avea o dubla marcare a categoriei de protectie solara si anume protectie scazuta pe de o parte, iar pe de alta parte scria "protectie rezistenta UVA/AVB". Un alt ulei avea elementele de identificare si caracterizare inscrise pe o folie autocolanta transparenta, cu carcatere foarte mici si implicit greu lizibile. La acelasi produs nu se mentioneaza categoria de protectie. Pentru abaterile constatate au fost aplicate sanctiuni in valoare de 9.000 lei. Reprezentantii OPC transmit cetatenilor sa urmareasca mai multe aspecte atunci cind cumpara asemenea produse. Este important de stiut faptul ca unii producatori si importatori "de marca" au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu eticheta - holograma, pentru securizarea lor si pentru protejarea marcii. Eticheta trebuie examinata cu atentie pentru ca o calitate proasta a tiparirii poate ascunde o contrafacere. Cosmeticele trebuie cumparate numai din magazine si/sau raioane specializate, unde se elibereaza documente de cumparare de care vor avea nevoie in caz de o eventuala reclamatie. "Produsele originale nu se vind in afara lanturilor de distributie, cum ar fi tarabele sau persoanele fizice «cu sacosa»", spun cei de la OPC. (S. TUDOSE)