Intersectia de la Ciuslea, iadul soferilor de pe E 85
Desi intersectia nu este catalogata ca fiind "punct negru" de catre cei de la Politia Rutiera, acolo au avut loc foarte multe accidente in ultimii doi ani. "Ca sa fie considerat punct negru trebuie ca in ultimii cinci ani, in zona respectiva sa aiba loc zece accidente grave. Chiar daca nu le-am avut, trebuie sa recunoastem ca este o intersectie care ne pune foarte mari probleme. In ultimii doi ani, acolo s-au produs sase accidente grave, ultimul dintre ele avind loc duminica", ne-a spus comisarul sef Alexandru Cara, de la politia rutiera. Si cititorii ziarului au ridicat ieri problema intersectiei de la Ciuslea. Multi vorbesc pe site-ul ziarului despre faptul ca viteza de deplasare pe E 85 este foarte mare, iar intersectia este amplasata in curba. "Nu cunosc detaliile accidentului de ieri de la intersectia spre Ciuslea, dar doresc sa mentionez faptul ca acea intersectie este un calvar pentru cei care vin de la Ciuslea. Numarul celor care vin la baraj pentru pescuit sau pentru relaxare este in continua crestere. In intersectia respectiva nu poti aproxima viteza celor care merg pe DN. Si din stinga si din dreapta se vine cu viteza foarte mare, iar intersectia se afla in curba", este mesajul lasat de "Tudor". Un alt cititor considera ca multi soferi forteaza patrunderea in drumul european. "Eu sint zilnic si dimineata si seara pe aceasta portiune de E85(Focsani-Marasesti), cei care vin de la Ciuslea forteaza foarte mult iesirea din intersectie, uneori nici nu mai opresc sa se asigure. Insa nu este de contrazis ca in acea curba pe europeana sint atitea indicatoare cu limitare de viteza de 70. Din pacate asta nu se respecta foarte mult de cei care circula pe E85", spune "Mimi".
Limitare de viteza sau benzi rezonatoare
Politistii vrinceni vor forma o comisie care va analiza situatia. "Impreuna cu cei de la Drumuri Nationale vom incerca sa gasim o rezolvare pentru ca trebuie sa prevenim accidentele din zona. Ne gindim sa introducem o limitare de viteza, astfel incit soferii care merg pe nationala sa reduca viteza pina la 70 km/h. Asa am procedat si la intersectia de la Cotesti si de atunci nu am mai avut nici un accident. De asemenea, ne gindim sa instalam benzi rezonatoare pentru ca soferii care circula pe E 85 sa fie obligati sa reduca viteza. Vom cauta cea mai buna solutie pentru ca numarul accidentelor sa scada", a precizat Alexandru Cara. Dupa cum se stie, in accidentul de duminica de la prinz au fost ranite sase persoane, una dintre acestea mortal. La Spitalul din Focsani au mai ramas internate doar doua dintre victimele accidentului, Iolanda Ganu si fiul acesteia care se afla la volanul VW Golf. Si asta dupa ce si mama copilului de trei anisori, care a fost transportat la Bucuresti cu elicopterul M.A.I., Mirabela Maria Nedelcu a necesitat sa fie trimisa la un alt spital. Pacienta a fost transferata la Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca. Si sotia presedintelui Curtii Constitutionale din Republica Moldova, Alexandra Pulbere, de 55 ani, a fost dusa cu o ambulanta la Chisinau. Aceasta a solicitat transferul dupa ce a suferit o fractura la picior. Presedintele Camerei Constitutionale din Moldova, Dumitru Pulbere, nu a primit nici un ajutor din partea autoritatilor din Romania. "Conform legii rutiere noi nu avem nici o obligatie fata de demnitari, categorie unde se incadreaza un presedinte al Curtii Constitutionale. Doar daca ne solicita cineva sprijinul putem face ceva. Exista raporturi diplomatice intre tari, iar noi trebuie sa le respectam. Delegatia din Moldova a mers la spital dupa care a plecat acasa, la cerere", ne-a mai spus Alexandru Cara. (Raluca MANOLACHE, Dan CHIRIAC)