“100% din Vrancea” îşi premiază caştigătorii
Ziarul de Vrancea încheie la sfarşitul acestei săptămani proiectul “100% din Vrancea”, iniţiat la începutul lunii decembrie şi derulat în parteneriat cu centrul comercial Promenada Mall şi cu hipermarketul Carrefour Focşani. Între 10 şi 20 decembrie, doritorii au propus idei de promovare a produselor specifice judeţului şi şi-au motivat mandria de a fi vranceni prin comentarii pe pagina web www.ziaruldevrancea.ro şi pe reţeaua de socializare Facebook, pe conturile Echipa ZdV, Promenada Shopping şi 100% din Vrancea. De asemenea, participanţii la concurs au putut promova în mod direct produse şi branduri vrancene, sub sloganul “Şi tu eşti vrancean! Implică-te!”. ZdV şi partenerii îi premiază, aşadar, pe cei mai inspiraţi vranceni cu coşuri pline cu produse din Vrancea. Primele mesaje selectate sunt publicate azi în pagina de Jurnalism Cetăţenesc a ziarului nostru, partea a doua urmand să apară în ediţia de luni.
Produsele vrancene, de-acum şi în magazine Carrefour
Campania “100% din Vrancea” se află la cea de-a doua ediţie şi urmăreşte încurajarea producătorilor locali, susţinerea producţiei din judeţ şi creşterea încrederii consumatorilor în produsele vrancene. În cadrul acestui proiect, mai mulţi producători din Vrancea au semnat contracte cu supermarketul Carrefour. “Sprijinirea producătorilor locali este o parte importantă a strategiei Carrefour. În acest sens, am dezvoltat parteneriate cu Asociaţia Bio Romania, dar şi direct, cu producători locali şi independenţi, precum cei din Vrancea: Aurora pentru mezeluri, Aviputna pentru ouă, Avicola pentru pui refrigerat, Moripan pentru paine, Vincon pentru vin. Sperăm ca, prin proiectul “100% din Vrancea” să diversificăm şi mai mult gama de produse de provenienţă locală. Astfel, începand cu această săptămană, Vranlact a devenit furnizor de produse lactate pentru Hipermarketul Carrefour Focşani, acesta fiind un cadou oferit clienţilor noştri care şi-au dorit să găsească la noi aceste produse!” Carrefour a mai derulat şi alte proiecte pentru sprijinirea producătorilor locali şi a economiei naţionale. Lanţul de magazine a fost primul care a aderat la conceptul de “Colţ verde”, prin care clienţii pot găsi în magazine doar fructe şi legume din agricultura locală. “Avand produse mai proaspete la dispoziţie, procesate în acord cu tradiţiile locale, punem bazele unui stil de viaţă mai sănătos pentru noi şi copiii noştri”, transmite Stelian Vlad, director Hipermarket Carrefour Focşani.
Produsele vrancene, în mijlocul mall-ului
Vrancenii care doresc să valorifice produsele judeţului sunt invitaţi la Promenada Mall, unde pot admira şi cumpăra obiectele aduse de ţărani. Zilele acestea, la Promenada are loc o expoziţie de produse tradiţionale. De la Soveja, Ţica Geană, vranceancă în suflet şi în muncă, a adus pentru orăşeni ţesături de toate felurile, păretare, catrinţe, traiste cusute cu migală zile întregi. Tot ţesături expun şi meşterii de la Nereju şi Barseşti, care pun spre vanzare ciorapi de lană, pulovere şi ştergare. Măştile de la Nereju sunt printre cele mai spectaculoase din tot targul şi au preţuri cuprinse între 40 şi peste 100 de lei, însă comercianţii spun că negociază costul. Vizitatorii mall-ului se pot delecta cu miere adusă de la munte, cu nuci şi branzeturi diverse. Meşterul Gheorghe Ţimiraş aduce arta metalului la mall şi expune ibrice felurite, un lacăt straşnic pentru care a trudit săptămani întregi şi un corn din timpuri străvechi, o adevărată bijuterie a colecţiei de obiecte metalice. Orăşenii se opresc şi admiră produsele. Puţini sunt cei care şi cumpără, însă ţăranii expozanţi au satisfacţia faptului că munca lor este apreciată într-o lume înnebunită de producţia în serie. (Alina-Elena VASILIU)