Ultima oră

“Ţeapă” de tip CASCO: Dacă nu plăteşti îţi “arestăm” maşina!

Ziarul de Vrancea
16 dec 2013 9286 vizualizări
După ce a plătit o poliţă full CASCO, un asigurat la Astra Asigurări s-a trezit bun de plată cu 1.300 de lei pentru o jantă. Deşi clientul susţine că nu a solicitat nicio înlocuire de piesă pentru că cea veche mai este bună de folosit, noul accesoriu nu este acoperit de asigurare dar este obligatoriu la plată. De circa o lună, maşina lui Ion Anghene este blocată în service pană la plata sumei în litigiu

De aproape o lună, un focşănean, beneficiarul unei asigurări de tip CASCO de la Astra Asigurări, este tratat cel puţin cu lipsă de respect de cei care i-au încheiat, în luna septembrie a acestui an, contractul şi poliţa cu pricina. Mai mult, în toată această perioadă, proprietarul maşinii este pieton sau utilizator de taxi pentru că.... maşina, un Volkswagen Touareg, înregistrată pe firma al cărui acţionar unic şi administrator este, deşi a fost reparată, nu poate fi eliberată din service. Motivul? Societatea de asigurare nu îşi dă acceptul de plată pentru o parte din suma din deviz, echivalentă uneia dintre piesele înlocuite. În acest fel, clientul se vede nevoit ori să achite suma în cauză, ori să aştepte pană cand firma de asigurări îi comunică acelaşi lucru: că trebuie să plătească piesa. La un preţ deloc modic.

Totul a început de la  tamponare

După ce a fost implicat într-o tamponare pe 1 noiembrie, focşăneanul a mers în termenul legal la asigurătorul în cauză şi a prezentat maşina avariată, solicitand ca aceasta să-i fie reparată. Asiguratului i s-a făcut o notă de constatare din care rezulta că vehicul are nevoie de următoarele reparaţii: portiera spate stanga de vopsit, înveliş bară protecţie spate vopsit, spoiler spate de înlocuit, jantă aluminiu stanga spate 17 de înlocuit, şi siglă VW jantă stanga spate de înlocuit. Pe 11 noiembrie, după efectuarea constatării de către inspectorul de daune al sucursalei de la Focşani a daunelor mai sus descrise conform documentului întocmit şi semnat de Ion Florea, din partea Astra, reprezentanţii asigurătorului îşi dau acceptul ca maşina să intre în reparaţie, la service-ul de reprezentanţă. Atenţie! Maşina intra în reparaţie la zece zile de la momentul constatării daunelor, iar pe 12 noiembrie, în service, se face o nouă constatare, în care se adaugă pe lista lucrărilor de efectuat înlocuirea unui ornament de bară spate. Cateva zile mai tarziu, pe 17 noiembrie, reparaţiile sunt finalizate iar clientul ajunge să îşi ridice maşina, moment în care află de la recepţia service-ului că trebuie să mai achite suma de 1.374 lei.

“Am asiguare sau nu am?”

Aceasta este sinteza celor discutate între cele trei părţi implicate în această poveste: asigurat- service- asigurător. 1.374 lei reprezintă valoarea jantei înlocuite, respectiv poziţia IV din nota de constatare semnată de inspectorul Astra pe data de 1 noiembrie 2013. Clientul, de bună credinţă, solicită ca piesa pe care ar trebui să o plătească, să fie înlocuită cu vechea jantă, care mai poate fi folosită, chiar dacă prezintă anumite avarii. Surpriză însă! Nici acest lucru nu este acceptat de reprezentanţii societăţii de asigurări, care se izbesc, chipurile, de refuzul societăţii de la care a fost cumpărată janta cu pricina. Iar janta nouă nu poate fi plătită de asigurare pentru că.... supriză! La verificarea poliţei de la momentul încheierii asigurării CASCO, în pozele făcute de broker, reprezentanţii Astra văd janta cu pricina ca fiind deja avariată. Se pare că aceasta prezenta urme de negru de la momentul schimbării anvelopelor! Cu alte cuvinte, fără a solicita vreun moment înlocuirea piesei, fiind dispus să-i fie montată vechea piesă, Ion Anghene trebuie să plătească.

Maşina “confiscată” de service-ul auto

Explicaţia firmei de asigurări este una halucinantă: la momentul declarării daunelor Ion Anghene ar fi trebuit să declare că janta cu pricina nu trebuie schimbată, sau va fi schimbată pe buzunarul său, pentru că Astra Asigurări Focşani nu vizualizase pozele de la momentul încheierii poliţiei CASCO, acestea fiind văzute ulterior! “Clientului i s-a explicat că nu poate beneficia de plata acelei daune întrucat janta era avariată la momentul încheierii poliţei CASCO. Iar reparaţia a fost efectuată foarte repede, şi ulterior s-a observat că acest accesoriu nu poate fi plătit de asigurător, avand în vedere că noi nu aveam pozele de la momentul în care s-a dat acceptul pentru plată, poliţa fiind încheiată la un broker şi nu direct la noi”, a explicat Carmen Panţaru, directorul sucursalei Astra Asigurări Focşani. În ciuda unor discuţii repetate, clientului i s-a explicat foarte clar că nu are încotro: ori plăteşte janta, ori îşi ia maşina din service la Sfantu’ Aşteaptă! 

Decis să apeleze la instanţele de judecată

“Nu este vorba de suma în cauză, este vorba de atitudinea celor de la asigurări”, spune Ion Anghene. care este decis, după eşuarea oricări încercări de a-şi recupera maşina, să apeleze la instanţele de judecată. Fără nicio vină, reprezentanţii service-ului au spus, prin reprezentant, că sunt efectiv “prinşi la mijloc” în toată această poveste, avand în vedere că, din devizul general de lucrări, care, culmea, nu include şi plata jantei în cauză, societatea de asigurări diminuează exact valoarea de 1.374 lei. Fără nicio explicaţie rezonabilă, întrucat, aşa cum indică şi documentele în cauză, factura reprezentand janta a fost achitată deja de asigurător la data de 13 noiembrie, pe cand maşina era încă în service. Mai mult, după ce s-a izbit de refuzul celor de la asigurări de a rezolva amiabil situaţia, proprietarul maşinii a scris o petiţie şi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în care a descris cele întamplate. “La finalizarea lucrărilor de reparaţie am fost înştiinţat că nu se decontează janta deteriorată, întrucât prezenta urme la momentul încheierii poliţei de asigurare (menţionez încă o dată, cu ocazia constatării pagubelor accidentului şi chiar ulterior, când au dat acceptul de reparaţie şi indicaţia de a merge la servisul recomandat nu s-a pus nicio secundă această problemă), fiind OBLIGAT să achit contravaloarea acesteia (jantei) pentru a putea ridica autoturismul, fără a fi în prealabil informat şi eu cu privire la această schimbare OBLIGATORIE pe banii mei. Menţionez că janta veche este folosibilă astfel încât nu văd niciun impediment în a nu accepta OBLIGATORIU cumpărarea unei JANTE NOI, aşa cum doreşte societatea de asigurări să mi-o «bage pe gât», este unul dintre pasajele din textul petiţie. Ion Anghene aşteaptă şi răspunsul acestui for, dar şi corespondenţa scrisă cu societatea de asigurări şi cu service-ul pentru a putea demara alte demersuri pe cale juridică. (Gabriel SAVA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 11

Adaugă comentariu
ioan, acum 3793 zile, 15 ore, 54 minute, 14 secunde
Pe lânga ASTRA mai este si CARPATICA, care trage tepe. Vai de cei care au treaba cu aceasta firma de asigurari CARPATICA.
mhm, acum 3793 zile, 16 ore, 15 minute, 36 secunde
Cu ce drept pune sechestru service-ul auto pe bunul unui client?
sarbu, acum 3793 zile, 17 ore, 34 minute, 4 secunde
Forul unde s-a adresat asiguratul este populat numai de impostori cu salarii de cate 25000 de euro fiecare si dau rasapunsuri la sesizari numai cu povesti de BUFTEA.Ceea ce nu a inteles asiguratul citeste integral
ioan, acum 3793 zile, 18 ore, 11 minute, 47 secunde
Astra este alaturi de inca doua societati de asigurari ,societati de dat tepe la clienti si serviceuri.Am lucrat cu aceasta societate din ambele pozitii si stiu adevarul.
Maria, acum 3793 zile, 19 ore, 18 minute, 47 secunde
Este vizibil ca acele urme sunt de la schimbarile de cauciucuri. Foarte multi dintre noi avem asemenea urme pe janta; inteleg ca multi suntem pasibili, intr-o atare situatie, sa fim obligatiiiii (nu citeste integral
Maria, acum 3793 zile, 19 ore, 24 minute, 51 secunde
Este vizibil ca acele urme sunt de la schimbarile de cauciucuri. Foarte multi dintre noi avem asemenea urme pe janta; inteleg ca multi suntem pasibili, intr-o atare situatie, sa fim obligatiiiii (nu citeste integral
Zorro, acum 3793 zile, 19 ore, 35 minute
Tara de talhari!!!
Vio, acum 3793 zile, 20 ore, 5 minute, 49 secunde
Foarte bine ales tutlul "Teapa de tip CASCO", pentru ca exista si "Teapa de tip RCA" care e total diferita. Adica daca ai ghinionul sa te afli in trafic si sa fii lovit de un citeste integral
andrei, acum 3793 zile, 20 ore, 22 minute, 3 secunde
Excroci!!!!!! Aviz viitorilor asigurati!!!!!
Doru, acum 3794 zile, 2 ore, 47 secunde
Am patit același lucru cu Aliantz, dar oamenii de acolo super profesioniști. Au făcut constatarea si m-au chemat a doua zi pentru a-mi da autorizatia de reparatie. Pana a doua zi au verificat citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.