Banii inapoi!
Administratia cailor ferate va da in judecata sindicatele feroviare a caror greva a fost declarata ilegala, pentru a recupera pagubele pe care societatile feroviare le-au suferit din cauza opririi lucrului, afirma ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.
Mecanicii de locomotiva si angajatii din depourile CFR isi reiau activitatea, dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a decis, ieri, ca protestul feroviarilor, aflati in cea de-a 23 zi de greva generala, este ilegal, intrucit sentinta instantei este definitiva si irevocabila. Ministrul Dobre a declarat, ieri, ca administratia va aplica legislatia referitoare la astfel de situatii si, pentru a recupera pagubele, va declansa o actiune in justitie impotriva sindicatelor care au intrat in greva generala in 8 iunie. "Este dreptul administratiei de a cere in justitie despagubiri, dar greva este ilegala incepind de azi, caci nici o decizie a instantei nu este retroactiva", a declarat secretarul general al Federatiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotiva. Potrivit liderului sindical, greva este ilegala din momentul in care instanta - in cazul de fata Curtea de Apel Bucuresti - a hotarit acest lucru, astfel ca nu se pot cere despagubiri pentru zilele anterioare. "Noi avem o decizie din 13 iunie a Tribunalului Bucuresti, care ne-a permis sa continuam greva pentru ca a considerat-o legala", sustine el. Nu este pentru prima data cind administratia cailor ferate recurge la instanta pentru a recupera pierderile provocate de o greva generala. In cazul de fata, pagubele produse de greva feroviarilor au fost estimate, la un moment dat, la 30-40 de miliarde de lei pe zi. In primele 14 zile de greva, protestul a provocat societatilor CFR Calatori si CFR Marfa pierderi insumate de aproximativ 300 de miliarde de lei (zece milioane de dolari), potrivit reprezentantilor celor doua companii. CFR Calatori a inregistrat pierderi de circa o suta de miliarde de lei (sase miliarde de lei in fiecare zi lucratoare si zece miliarde lei in fiecare zi de week-end). CFR Marfa a consemnat pierderi de aproape 200 de miliarde de lei, ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale asumate pentru transportul ingrasamintelor chimice, lemnului, produselor petroliere si cimentului.