MOZAIC STIRI ECONOMICE: Preşedintele BCE are salariul mai mic faţă de subordonaţii săi
Preşedintele BCE are o remuneraţie anuală de 386.000 de euro, în timp de şeful băncii centrale din Belgia, Jan Smets, este cel mai bine plătit, cu circa 480.000 de euro. În schimb, guvernatorul băncii centrale a Lituaniei, Vitas Vasiliauskas, este ultimul pe listă, caştigand de şase ori mai puţin decat Smets. Nu există un model clar pentru remuneraţiile guvernatorilor. Economia belgiană reprezintă abia o optime din cea germană şi totuşi Smets caştigă de 10 ori mai mult faţă de preşedintele Bundesbank, Jens Weidmann. În Cipru, una dintre cele mai mici economii din zona euro, şeful băncii centrale este plătit mai bine decat cel din Spania, a patra mare economie din regiune.
Exporturile elveţiene de ceasuri au scăzut cu 16%
Exporturile elveţiene de ceasuri au scăzut cu 16% în octombrie, cel mai mare declin lunar din ultimii şapte ani, pe fondul cererii mai mici pentru mărcile Rolex şi Omega pe aproape toate pieţele importante, transmite Bloomberg. Vanzările au scăzut la 1,68 de miliarde de franci elveţieni, potrivit unui comunicat publicat marţi de Federaţia Industriei Elveţiene de Ceasuri. Declinul, care a depăşit aşteptările analiştilor, pune în pericol locurile de muncă din industria elveţiană a ceasurilor. Richemont intenţionează să desfiinţeze peste 200 de locuri de muncă la mărci precum Vacheron Constantin, a anunţat sindicatul Unia săptămana trecută. Între 15 pieţe importante pentru ceasurile elveţiene, 13 au înregistrat o evoluţie negativă în octombrie. Livrările în Hong Kong, cea mai mare piaţă, au scăzut cu 22%, după un declin de 40% în septembrie. În SUA, exporturile de ceasuri au coborat cu 17%. În Marea Britanie, livrările de ceasuri ale Elveţiei au urcat cu 9%, favorizate de deprecierea lirei sterline, iar în China au crescut cu 2,8%, ambele consemnand al patrulea avans lunar. În primele 10 luni ale acestui an exporturile elveţiene de ceasuri au coborat cu 11%. Acţiunile Swatch sunt în scădere, marţi, cu 3,7%, iar cele ale Richemont cu 2,5%.
Volkswagen a plasat Americile în centrul planului de redresare
Grupul german Volkswagen a plasat cele două Americi în centrul planului de redresare a mărcii VW şi vrea ca prin intermediul SUV-urilor, cu marje ridicate de profit, şi al automobilelor electrice să îşi refacă imaginea afectată de scandalul emisiilor, transmite Reuters. Conducerea grupului consideră că planul de redresare a brandului VW, care a generat anul trecut 59% din vanzările grupului dar numai 16% din profitul operaţional, este esenţial pentru refacerea imaginii. Grupul a anunţat vineri un acord cu sindicatul care va permite desfiinţarea a 30.000 de locuri de muncă la marca VW pană în 2020, la nivel global. Marţi, şeful mărcii VW, Herbert Diess, a prezentat mai multe detalii, afirmand că un obiectiv major este cucerirea pieţelor din Statele Unite şi America de Sud. ”Nu vrem doar să fim profitabili în Europa şi China, dar suntem hotăraţi să obţinem rezultate pozitive pe toate pieţele importante, pană în 2020”, a declarat Diess reporterilor. Marca VW are de mult timp probleme în America de Nord, motivul fiind, potrivit analiştilor, reticenţa de a se adapta la gusturile locale şi lentoarea în lansarea unor noi modele.
Rezultate peste aşteptări pentru fostul Grup Rompetrol
Grupul KMG International (fostul Grup Rompetrol) a realizat în primele nouă luni un rezultat operaţional (EBITDA) de 145 milioane dolari, cu peste 6% faţă de nivelul atins în perioada ianuarie - septembrie din 2015, pe fondul unei cifrei brute de afaceri de aproximativ 5 miliarde dolari, a anunţat marţi grupul. Grupul precizează că şi-a majorat în primele nouă luni activităţile de rafinare şi distribuţie carburanţi în regiunea Mării Negre, acestea fiind susţinute şi de beneficiile programului de optimizare şi eficientizare iniţiat în 2013. “La baza performanţelor operaţionale şi financiare obţinute în primele nouă luni ale anului se regăsesc direcţiile strategice dezvoltate şi adoptate de KMG International în perioada 2013 - 2014, împreună cu unicul său acţionar - KazMunayGas. Acestea au vizat consolidarea activităţilor de profil, dezvoltarea prezenţei Rompetrol în regiunea Mării Negre, creşterea sinergiilor cu compania mamă, îmbunătăţirea şi eficientizarea proceselor şi operaţiunilor, precum şi atragerea şi implicarea angajaţilor în atingerea acestor rezultate”, a declarat directorul general al Grupului KMG International, Zhanat Tussupbekov. El a punctat că grupul a reuşit să îşi continue evoluţia pozitivă, în linie cu obiectivele propuse în 2015, cand a depăşit recordurile istorice de peste 18 ani de la înfiinţarea grupului.