Ultima oră

Cuziştii le-au arătat portughezilor şi finlandezilor tradiţiile din Vrancea

Mihaela Vlădescu
27 sep 2016 2716 vizualizări
Timp de o săptămană, 36 de tineri şi şase adulţi au luat contact cu tradiţiile vrancene, în cadrul unui proiect internaţional

Doisprezece elevi ai Colegiului Naţional “Cuza” din Focşani au avut parte, de curand, de o experienţă inedită: participarea la un proiect internaţional, alături de 12 tineri din Finlanda şi 12 tineri din Portugalia, al cărui scop a fost de a cunoaşte tradiţiile din cele trei ţări partenere şi a găsi legăturile dintre acestea. Proiectul intitulat “Understanding the Beats”, este unul comun al trei organizaţii nonguvernamentale din Romania, Finlanda şi Portugalia, partea romană fiind reprezentată de Asociaţia “Cuziştii Implicaţi” a Colegiului “Cuza” Focşani. În cadrul acestui proiect activităţile s-au desfăşurat în judeţul Vrancea, unde au ajuns tinerii din Finlanda şi Portugalia, însoţiţi de adulţi. Astfel, timp de şapte zile, partea romană, reprezentată de profesoarele Colegiului Cuza, Camelia Mereuţă şi Loredana Diac, a parcurs, pentru oaspeţi, un program ce a cuprins prezentarea patrimoniului cultural vrancean şi confecţionara de măşti  tradiţionale, după vizite realizate la meşterii populari de la Nereju, la familiile Lupaşc şi Terţiu de la Nereju, precum şi vizite la diferiţi agenţi economici  din judeţ. Practic, tinerii au lucrat în cadrul unor ateliere în care a fost creat un un micro spaţiu european de învăţare şi descoperire a tradiţiilor. Tinerii au avut ocazia să îşi perfecţioneze şi abilităţile de comunicare în limba engleză. Toate acestea au contribuit la atingerea obiectivelor acestui proiect: redescoperirea şi promovarea valorilor tradiţionale strămoşeşti prin implicarea tinerilor în diverse activităţi legate de folclorul local, formarea unor abilităţi de realizare a materialelor cu specific popular, trezirea interesului şi dezvoltarea curiozităţii tinerilor faţă de valorile culturale naţionale, dezvoltarea abilităţilor de comunicare într-o limbă străină.”Tinerii din ziua de azi sunt preocupaţi de tehnologia modernă, nefiind în contact cu ceea ce le defineşte originea, tradiţia şi folclorul fiecărei naţiuni. Discuţiile pe care le-am avut în Portugalia, în cadrul unui proiect anterior, ne-au ajutat să identificăm nevoile şi dorinţele tinerilor de a cunoaşte mai multe despre fiecare ţară şi să identificam elementele commune”, se arată în motivarea proiectului. “Experienţele copiilor au fost frumoase, i-a ajutat foarte mult să comunice într-o limbă străină şi au legat prietenii şi ţin legătura chiar şi după finalizarea activităţilor din proiect. A sporit încrederea în ei, copiii au evoluat foarte mult în cadrul întalnirilor şi acesta este un lucru deosebit”, ne-a declarat profesoara de informatică din cadrul Colegiului Naţional “Cuza”, Camelia Mereuţă, care a avut o contribuţie importantă la scrierea proiectului. Potrivit acesteia, proiectul va mai avea o etapă, în Finlanda, unde va fi realizată şi o expoziţie cu materialele confecţionate în Romania şi în Finlanda. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.