Asociaţiile de proprietari, somate să-şi clarifice obligaţiile fiscale
Asociaţiile de proprietari au obligaţia actualizării/modificării/completării datelor privind obligaţiile fiscale datorate bugetului general consolidat, până la data de 31 ianuarie 2015, dar 31 ianuarie este zi nelucrătoare. Prin urmare, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari trebuie să procedeze la actualizarea datelor înscrise în evidenţele fiscale şi clarificarea neconcordanţelor şi corelarea acestora cu realitatea, pentru a se evită sancţionarea de către organele de control ale ANAF. „Declaraţia 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Data depunerii acesteia pe portalul e-România este data înregistrării acesteia pe portal, astfel cum rezultă din mesajul electronic transmis de sistemul de tranzacţionare a informaţiilor, cu condiţia validării conţinutului declaraţiei. În cazul în care declaraţia nu este validată, data depunerii este data validării, astfel cum rezultă din mesajul electronic temeiul legal fiind reprezentat de prevederile OG nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată în comunicatul DGRFP Galaţi. (D. L.)