Educație

FOTO | Instruire Erasmus+ în Spania pentru patru profesori de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani

Ziarul de Vrancea
16 mai 2023 1506 vizualizări

Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focșani beneficiază ȋn anul școlar 2022-2023 de finanțare de la Comisia Europeană prin programul Erasmus+, instituția focșăneană aflându-se ȋn primul an de implementare a  Acreditării Erasmus+ + 2022-1-RO01-KA121- SCH-000062862 în domeniul educației școlare.

În cadrul acestui proiect, profesorii Marchitan Gabriela Daniela, Trofin Cristina, Popescu Paula Cristina și Guguianu Alina Germina au participat la cursul internațional “Innovative skills in ICT through collaborative and project-based teaching and learning”, furnizat de compania spaniolă Cervantes Training in localitatea Alcala de Henares, situată la 35 km  de Madrid.

Pe parcursul celor 5 zile de formare ȋn context multicultural la care au luat parte 22 de profesori din România, Spania, Italia şi Polonia, participanții au învățat să conceapă şi să utilizeze la orele de curs activități educaționale prin intermediul unei metodologii bazate pe munca în colaborare, cum ar fi Webquest sau proiectele internaționale e Twinning, graţie cărora profesorii încurajează cercetarea interdisciplinară ȋn rândul elevilor, precum și utilizarea și crearea unei metodologii de predare orientate pe munca în colaborare, ȋn echipe atât la nivelul clasei, al școlii, dar şi multiculturale ca in cazul proiectelor colaborative derulate pe platforma e Twinning.

Concept destul de nou în România, gamification în educație a fost experimentat de către profesorii focșăneni accesând platforme de învățare online. Astfel, pe viitor, profesorii vor ști cum să creeze experiențe memorabile de învățare pentru elevii lor, utilizând platforme show-game precum Gimkit in care elevii se întrec prin răspunderea la întrebările citite pe  dispozitive electronice, prin conceperea de quiz-uri, prin introducerea de Webquest-uri care reprezintă o metodă de lucru eficientă la care elevii, folosind instrumente specifice internetului, parcurg o activitate centrată pe investigație şi interacționează cu informație preluată în mare parte de pe Internet. Servindu-se de tehnica WebQuest, bazată pe principiul constructivist al proiectării de către elevi a propriilor cunoștințe, cu  elemente de învățare prin cooperare, profesorii vor reuși să-şi modernizeze demersul pedagogic, să încurajeze învățarea colaborativă, să ţină pasul cu avântul noilor tehnologii şi să crească gradul de atractivitate al activităților de la Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”.

Informații și fotografii transmise de conducerea Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.