Precizări de la AJFP Vrancea în legătură cu notificările pentru direcţionare sume susţinere organizații non - profit
Prin intermediul unui comunicat de presă Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reamintește că în conformitate cu prevederile O.p.A.N.A.F. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii, precum şi a modelului şi conţinutul unor formulare, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul entităţilor pentru care opţiunea contribuabilului privind direcţionarea unei sume din impozitul anual datorat a fost transmisă organului fiscal prin intermediul formularului «Situaţie centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230», compartimentul de specialitate emite şi transmite contribuabililor «Notificarea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult».
Contribuabilii care primesc astfel de notificări de la organul fiscal, respectiv de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea, Serviciul Fiscal municipal Adjud sau Serviciu fiscal orăşenesc Panciu au următoarele opţiuni:
- în cazul în care nu au optat pentru virarea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat în contul entității beneficiare menționate sau nu au solicitat virarea sumei pentru această entitate nonprofit/unitate de cult pentru perioada menţionată în notificare, sunt rugaţi ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificării să ne comunice acest aspecte, în scris;
- dacă este opțiunea contribuabilului exprimată prin semnarea și depunerea formularului 230 la entitatea beneficiară a sumei, atunci nu trebuie să răspundă organului fiscal.
Compartiment de comunicare Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea