Timp Liber

La pas, cu drumeți montani experimentați prin Munții Vrancei | Traseu Vârful Ciutei și Vârful Zboina Neagră

Ziarul de Vrancea
2 mar 2020 2859 vizualizări

Amănunte despre acest traseu parcurs de un grup de drumeți montani cu experință apar într-o postare activată pe contul de facebook Stefan Andrei Romeo.Prezentăm în continuare conținutul acestei postări

”Pentru inceput multumesc colegilor de echipă de la stanga la dreapta: Cristi,Cristi,Catalin,Ionut si Liviu.

Urcarea spre Vf.Ciutei este nermarcat indiferent de unde dorești sa-l abordezi.Noi am abordat de pe traseul marcat cu dunga albastra spre Zboina Neagră (DN 2 L) dreapta in loc si am urcat efectiv pe latura vestică a stancii ,prin pădure , care este extrem de abruptă .Am iesit pe creastă sus si am făcut dreapta pe o muchie de creasta extrem de ascuțită si extrem de expusă , inaintand până la punctul de deasuprea drumului care strabate Lepsa spre Gresu(DN 2 D). De acolo ne-am intors pe muchia crestei , am ocolit porțiunea pe unde am urcat abordând o coborâre mai lină , mai sigură , iesind la autoturismele noastre.Traseul total pe ceas aproape 5 km(dus-intors).De la autoturismele noastre am luat traseul Vf.Zboina Neagră (dungă albastră ) care are 12 km până la intersecția cu traseul marcat cu cruce rosie ce vine de la Soveja iar de acolo până la Vf.Zboina Neagră mai sunt 4.5 km.Am trecut pe langa Vf.Arsura, am iesit pe drumul care uneste Lepsa de Soveja.Pe acest drum am mers aproximativ 500 metri dupa care am facut stânga in pădure iar pe dungă albastră. Ne-am intersectat cu traseul marcat cu cruce rosie.Am făcut stanga pe acesta pana la Vf.Zboina Neagră .La intoarcere ne-a prins noaptea in padure fapt ce a îngreunat traseul.Traseu total 34 km pe ceas.

Concluzii:

Diferenta de nivel este de 600 metri dar dragilor nu va luati dupa asta ca faceti o mare greșeală.Traseul nu este cu diferență de nivel mare cum sunt cele din Bucegi sau Fagaras dar aici este Vrancea si toate traseele sunt foarte lungi si nu uitati ca Vrancea este extrem de sălbatică.Un traseu extrem de dificil care serpuieste prin padure si cu porțiuni dificil de urcat datorită pământului instabil si datorită copacilor imensi cazuti pe traseu.Cu toate că traseul pana la Vf.Zboina Neagră este bine marcat nu există poteca delimitată asa că înaintarea printre copaci si vegetatia(destul de deasă pe alocuri) este mai dificilă iar noaptea există riscul sa pierzi traseul chiar si cu frontala aprinsa pentru ca pădurea este extrem de deasă .Pe Vf.Zboina Neagră stratul de zapada de 20 cm( cu aproximatie) iar pe alocuri mai sus de genunchi.

Avand in vedere ca Sâmbătă (din ce am inteles) au fost persoane care s-au pierdut pe traseul spre Zboina Neagra, dragilor vă informez ca traseul este extrem de lung si greoi si daca nu aveti conditie fizică bună si orientare ganditi-vă de doua ori.”-Stefan Andrei Romeo

Text informații + foto:Stefan Andrei Romeo

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.