Black Friday - nebunia reducerii preţurilor loveşte şi Focşaniul
Reducerile de preţuri care încep astăzi se vor face simţite şi în Focşani, în sucursalele ale marilor retaileri, dar şi magazinele locale. La Altex, Black Friday a început astăzi, de la ora 7.00, şi va dura trei zile, pană pe data de 24 noiembrie. Retailerul va oferi reduceri la sute de produse din toate categoriile. În magazinele Domo programul va începe la ora 6.00. Retailerul a anunţat dublarea stocului de televizoare pentru a face faţă solicitărilor. Cumpărătorii vor putea găsi tablete la preţuri de sub 200 de lei, dar şi laptop-uri, note – book-uri şi smartphone-uri cu reduceri consistente. Şi unele din magazinele locale oferă reduceri în această perioadă. Helios taie din preţuri între 10% şi 50% astăzi, dar şi pe 29 octombrie, la fiecare categorie de produse. Pe langă magazinele “fizice”, persoanele care vor să prindă reduceri consistente pot apela la magazinele online, care şi-au pregătit din timp stocurile, avand în vedere ceea ce s-a întamplat anul trecut. eMAG, Evomag, Oktal, Cel, PC Garage, Market Online sunt doar cateva dintre magazinele online. Reducerile pot merge chiar şi pană la 75%-80%, au anunţat reprezentanţii magazinelor. De exemplu, producătorul E-Boda a anunţat că va tăia din preţurile produselor sale cu pană la 80% pentru produsele vandute de pe site-ul companiei, www.e-boda.ro. De asemenea, Watchshop.ro vinde ceasuri cu pană la 90% mai ieftine cu ocazia Black Friday.
Mare atenţie la reducerile de preţuri!
Avand în vedere numărul foarte mare de cetăţeni care vor da buzna în hipermarketuri pentru a lua diverse produse, reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor recomandă vrancenilor o atenţie sporită la reduceri. “Atenţionăm cetăţenii că este obligatorie afişarea datei la care încetează oferta (sau afişarea promoţiei), sau, dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul disponibil de bunuri”, transmite Dumitru Dilă, şeful de la Protecţia Consumatorilor. Produsele şi serviciile promovate trebuie să existe la vanzare pe durata întregii perioade anunţate a vanzărilor promoţionale, dacă vanzătorul nu informează clienţii că oferta este valabilă numai în limita stocului disponibil. Indicarea preţurilor se poate face sub mai multe forme, dar respectand regula principală de a indica în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă. Mai concret, comercianţii trebui să aibă fie o etichetă pe care să scrie „preţ vechi/preţ nou”, fie preţul vechi să fie tăiat. „Îi rog pe toţi consumatorii care vor achiziţiona produse cu reducere de preţ în aceste zile să fie foarte atenţi la preţurile afişate şi să sesizeze orice nemulţumire în legătură cu acestea. Avand în vedere că preţurile reduse vor fi afişate pe o perioadă scurtă, orice dovadă pe care cetăţenii o pot pune la dispoziţia comisarilor ne va ajuta să le soluţionăm eventualele nemulţumiri (fotografii ale preţurilor de la raft, ale afişelor de promoţie, printuri ale site-urilor magazinelor online etc.) În cazul în care constată că preţul a fost mărit artificial exact înainte de reduceri consumatorii pot adresa o petiţie la CJPC, întrucat reducerea afişată trebuie calculată în raport cu preţul de referinţă, care este cel mai mic preţ din magazin din ultimele 30 de zile, pentru produsul respectiv”, ne-a comunicat Dumitru Dilă. (M. BOICU, S. TUDOSE)