Atenţie la “vinerea neagră”!
Reducerile practicate de comercianţi astăzi, cu ocazia aşa numitei “Black Friday”, ar putea să nu fie tocmai avantajoase pentru cetăţeni după cum spun reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor. “Atenţie! Zilele acestea, marile magazine (în special cele online, dar nu numai) organizează vânzări promoţionale, afişând mari reduceri de preţuri. Vânzările cu reducere de preţuri se desfăşoară sub sigla Black Friday, unele dintre acestea se vor desfăşura doar vineri, 23 noiembrie, multe magazine alegând, însă, să le desfăşoare pe o perioadă de 2-3 zile”, arată Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Indicarea preţurilor se poate face sub mai multe forme, dar respectând regula principală anume aceea de a indica în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă. Comercianţii trebuie să afişeze preţul vechi tăiat/preţul nou alături sau «preţ vechi/preţ nou», însoţite sau nu de procentul de reducere practicat.
De asemenea, este obligatorie afişarea datei la care încetează oferta. „Îi rog pe toţi cetăţenii care vor achiziţiona produse cu reducere de preţ în aceste zile să fie foarte atenţi la preţurile afişate şi să sesizeze orice nemulţumire în legătură cu acestea. Având în vedere că preţurile reduse vor fi afişate pe o perioadă scurtă, orice dovadă pe care consumatorii o pot pune la dispoziţie comisarilor ne va ajuta să le soluţionăm eventualele nemulţumiri”, transmite Dumitru Dilă, şeful instituţiei de control. Acesta le recomandă vrancenilor să facă fotografii la preţuri, la afişele de promoţie şi de ce nu, printuri ale site-urilor magzinelor online în cazul în care comercianţii încearcă să profite de neatenţia cumpărătorilor. (S. TUDOSE)
Ce înseamnă „vinerea neagră” pentru occident: http://www.youtube.com/watch?vaws4u_dPCGew&featurearelated
BLACK FRIDAY 2012, VINEREA NEAGRĂ a reducerilor. LISTA magazinelor care au oferte. Numeroase site-uri sunt deja blocate
BLACK FRIDAY 2012 sau VINEREA NEAGRĂ are loc pe data de 23 noiembrie. Cu acest prilej marile magazine se întrec în a oferi preţuri şi REDUCERI cât mai bune, astfel încât să atragă clienţi cât mai mulţi şi implicit profituri considerabile.
Circa 4,1 milioane de români au auzit de campania de REDUCERI BLACK FRIDAY şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.
UPDATE 08:30 Site-ul eMag.ro s-a blocat din nou
UPDATE 05:30 - Site-ul eMag.ro, care anunţă cele mai aşteptate reduceri, a fost blocat pentru câteva clipe
UPDATE 00:00 - La ora 00.00 numeroase magazine care au anunţat oferte au dat startul promoţiilor.
site-ul okazii.ro anunţă reduceri de până la 70% la 100.000 de produse
eMAG anunţă începerea promoţiilor la orele dimineţii
Numeroase site-uri sunt însă deja blocate sau se încarcă cu greutate din cauza numărului mare de accesări.
Librăria online elefant.ro, azerty.ro, domo.ro, eurogsm.ro, f64.ro, evomag.ro, marketonline.ro sunt blocate.
Lista cu principalele magazine care vor afişa REDUCERI pentru VINEREA NEAGRĂ:
-
Black Friday 2012 la Emag.ro
-
Black Friday 2012 la PCgarage.ro
-
Black Friday 2012 la Evomag.ro
-
Black Friday 2012 la Koyos.ro
-
Black Friday 2012 la Quickmobile.ro
-
Black Friday 2012 la Marketonline.ro
-
Black Friday 2012 la Sigmanet.ro
-
Black Friday 2012 la Cel.ro
-
Black Friday 2012 la Azerty.ro
-
Black Friday 2012 la Oktal.ro
-
Black Friday 2012 la ITGalaxy.ro
-
Black Friday 2012 la FunGadgets.ro
-
Black Friday 2012 la Altex.ro
-
Black Friday 2012 la Domo.ro
-
Black Friday 2012 la Flanco.ro
-
Black Friday 2012 la Mediagalaxy.ro
-
Black Friday 2012 la Miniprix
-
Black Friday 2012 la Fashiondays.ro
-
Black Friday 2012 la Fashionup.ro
-
Black Friday 2012 la Amafashion.ro
-
Black Friday 2012 la TinaR.ro
-
Black Friday 2012 la F64.ro
-
Black Friday 2012 la Fotohobbyshop.ro
-
Black Friday 2012 la Bbcollection.ro
- Black Friday 2012 la Watchshop.ro

Posibile probleme pe care le vei întâmpina
Probleme au existat la primul BLACK FRIDAY din România pentru magazinele care nu au fost suficient de bine pregătite în ceea ce priveşte stocurile de produse. De asemenea, retailerii online au întâmpinat dificultăţi în plasarea comenzilor, dar şi în fluidizarea acestui proces. Unii s-au dovedit a fi învinşi deoarece numărul mare de comenzi plasate a făcut ca serverele acestora să cadă, ceea ce a dus la pierderea clienţilor şi evident a unor sume consistente de bani.
În esenţă BLACK FRIDAY este o cursă pentru vânzător, care trebuie să îşi vândă produsele aflate sub PROMOŢIE în timp util, dar şi pentru cumpărător, care trebuie să îşi aleagă cu grijă bunurile dorite. Oricine a cumpărat produse de Vinerea neagră ştie din proprie experienţă că răbdarea în această zi este o virtute, iar o bună planificare şi nervi de oţel pot fi calităţi răsplătite cu achiziţionarea unor chilipiruri în singura zi din an în care oricine poate pleca acasă fericit, dar şi cu bani în buzunare.
Originea BLACK FRIDAY
BLACK FRIDAY este o sărbătoare americană care a reuşit să se impună pe majoritatea pieţelor din lume. Sub aspectul reducerilor substanţiale la diverse produse, retailerii reuşesc să atragă foarte mulţi clienţi ce sunt dispuşi să scoată din buzunar sume de bani pentru laptop-uri, televizoare, monitoare, maşini de spălat, tablete, telefoane mobile sau console video.



Citeşte şi: BLACK FRIDAY 2012: Câţi români au auzit de campanie şi vor să cumpere la reduceri