Timp Liber

Plimbare pe doua roti prin Vrancea

Mihaela Beșleagă
24 iul 2009 2446 vizualizări
Bicicleta poate deveni cel mai bun prieten pentru vacanta, daca vreti sa explorati pe doua roti plaiurile mioritice u un traseu pe Valea Milcovului, spre cele doua focuri vii de la Andreiasu de Jos si Raiuti, comuna Reghiu, este propunerea noastra pentru o iesire de week-end cu bicicleta

Vrei sa faci sport si in acelasi timp sa te si plimbi? Solutia ideala: bicicleta. Atit pentru mersul prin oras, cit si pentru plimbari offroad, bicicleta poate deveni cel mai bun prieten al tau, daca iti place sa explorezi. Cum vacanta este in toi, pe doua roti poti sa te simti bine indiferent de virsta, pentru ca te strecori usor in trafic, nu poluezi si faci si miscare. Pentru o vacanta cu adevarat speciala poti sa iei cu tine bicicleta oriunde te plimbi, chiar si pe munte, pentru ceva sport extrem. Pentru acest week-end va recomandam un traseu de parcurs cu bicicleta prin Vrancea, pentru miscare si distractie. "Ca descoperire, un traseu pe bicicleta ar fi spre cele doua focuri vii de pe Valea Milcovului. Primul, mai putin cunoscut, de la Raiuti, in comuna Reghiu, apoi urcind spre cel de la Andreiasu de Jos. Pentru cei mai curajosi, traseul poate fi urmat spre Racoasa si Nereju, coborind de pe Valea Milcovului pe Valea Zabalei", ne-a impartasit Ioan Florea, presedintele Asociatiei pentru Dezvoltare Durabila "Focul Viu". Puteti incerca si alte trasee, mai putin solicitante, cum ar fi o scurta plimbare pina la Cringul Petresti. Nu aveti nevoie decit de putin curaj si o bicicleta dotata. Daca in multe tari ale lumii bicicleta a devenit mijlocul preferat de transport, din dorinta de a face miscare in mod ecologic, la noi, cei care utilizeaza acest mijloc de transport sint priviti de multe ori ca niste "ciudati". In plus, nici nu prea sint protejati de ceilalti participanti la trafic, de aceea sint expusi accidentelor rutiere. Asa ca, multa atentie!


Ce bicicleta ne cumparam?


Daca te-ai hotarit sa-ti achizitionezi o "bicla", trebuie sa stii exact ce vrei, pentru ca pe piata sint scoase la vinzare mai multe tipuri de biciclete. Daca vrei sa te plimbi prin parc alegi un mountain bike (MTB), fara suspensii, daca vrei sa incerci si un off-road, ar trebui sa iti iei un MTB, cu suspensii fata, daca te gindesti sa te urci si pe munte cel mai potrivit ar fi un MTB, full suspension. Pentru cei care vor sa se plimbe cu bicicleta pe distante mai mari, o cursiera ar trebui aleasa. O categorie aparte sint BMX-urile sau bicicletele de trial, potrivite pentru acrobatii si trucuri, pentru ca sint mai joase si mai usor de manevrat. In alegerea celei mai potrivite biciclete conteaza si marimea cadrului, care trebuie sa se potriveasca cu inaltimea posesorului, pentru a sta confortabil in sa. La capitolul viteze, acestea trebuie adaptate la tipul de miscare, daca urcati sau coboriti, sau daca mergeti in linie dreapta. Inainte de a o cumpara, cel mai bine este sa dati o tura cu bicicleta, pentru a vedea daca este intr-adevar ceea ce va trebuie. Din magazine, va puteti alege o bicicleta cu preturi cuprinse intre 400 si 4.000 lei, in functie de buzunar si de "pretentii". Si pe internet exista magazine virtuale cu oferte din cele mai tentante, insa trebuie sa fii mai precaut in momentul in care alegi aceasta modalitate de achizitionare, intrucit nu ai posibilitatea sa testezi inainte produsul si poti avea surpriza sa constati la primire defecte de fabricatie. In Focsani nu exista, din pacate, un centru de inchirieri biciclete. (Mihaela BESLEAGA)


Turul Vrancei pe bicicleta


Daca aveti o bicicleta buna si spirit de aventura, sinteti invitati la "Turul Vrancei", o copie miniaturala a celebrului Tur al Frantei. Directia Judeteana de Tineret organizeaza intre 27 si 30 iulie "Turul Vrancei pe bicicleta". Plimbarea pe doua roti se va face pe traseul Focsani "" Panciu "" Soveja "" Galaciuc "" Focsani, ocazie cu care se vor vizita si obiectivele culturale si turistice vrincene. Pe linga miscare, va veti bucura si de distractie, inclusiv un foc de tabara la Galaciuc. Cei care vor sa ia parte la acest tur trebuie sa confirme prezenta pina la data de 24 iulie, la sediul DTJ Vrancea, la telefon 0237/213224 sau e-mail djtvrancea@yahoo.com.


Istoria bicicletei a inceput in 1790



Stramosul bicicletei este considerat celeriferul, inventat in 1790 de catre contele francez Sivrac. Acesta era un ansamblu format din doua roti de lemn, legate intre ele printr-un cadru. Utilizatorul statea pe o sa plasata in partea din spate si impingea celeriferul cu picioarele. Schimbarea de directie se facea printr-o smucitura imprimata partii din fata. In 1818 baronul german Karl Friedrich Drais Sauerbronn construieste dreziana, asemanatoare cu celeriferul, dar care avea roata din fata orientabila, iar saua era plasata la jumatatea distantei dintre roata din fata si roata din spate. In 1849 mecanicul german Heinrich Fischer a montat pedale la roata din fata orientabila, asigurind astfel propulsia prin actionarea directa a vehiculului si nu prin atingerea pamintului. Istoria acestei inventii este controversata. Unii spun ca fratii Ernest si Pierre Michaux, rotari din Paris, aveau la reparat o dreziana si s-au gindit sa monteze un sprijin pentru picioare, asemanator cu pedalele de astazi. In 1865 fratii Michaux inventeaza velocipedul, sau biciclul, care era o bicicleta din lemn cu doua roti inegale, roata din fata, prevazuta cu pedale, era mult mai mare decit cea din spate, iar saua era plasata deasupra rotii mari. In 1873 se inventeaza triciclul, care semana cu tricicleta copiilor de azi. Trecerea de la biciclu la bicicleta se datoreaza englezului Lawson care, in 1879, a inventat roata din spate cu lant de trasmisie, cadrul cu pedalier si sistemul ghidon-furca, si compatriotului sau J.K.Starly, care in 1885 construieste bicicleta cu roti egale si cadrul din tuburi metalice, avind toate elementele bicicletelor moderne. Ultima perfectionare esentiala este realizata de John Boyd Dunlop, in 1877, prin utilizarea pneului de cauciuc. De atunci s-au realizat sute de imbunatatiri, dar elementele de baza au ramas aceleasi. Bicicletele sint acum in numar de peste un miliard, asigurind in multe regiuni mijlocul principal de transport.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737437 zile, 2 ore, 57 minute, 54 secunde
Felicit initiativa celor de la Directia Judeteana de Tineret si as vrea sa ma inscriu insa data limita pentru inscrieri este de 24 iar articolul a fost publicat...culmea tocmai astazi (24.07.2009). Am citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.