Scandalul clonei Ferrari
Force India și Ferrari cer o anchetă FIA în legătură cu performanțele echipei Haas, acuzând-o de o colaborare prea strânsă cu scuderia
Performanțele considerate miraculoase ale monoposturilor Haas din acest sezon au stârnit mânia rivalelor Force India și McLaren, care cer FIA să investigheze relația de colaborare dintre echipa americană și Ferrari, ce îi permite primeia aproape să "cloneze" mașinile scuderiei. Haas a impresionat în prima etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, desfășurată în Australia, și numai două incredibile erori ale mecanicilor i-au împiedicat pe Romain Grosjean și Kevin Magnussen să obțină rezultate istorice la Melbourne. Două roți insuficient fixate, una la monopostul lui Grosjean și alta la cel al lui Magnussen, au dus la abandonul ambelor mașini Haas la distanță de un tur, în momentul în care se aflau pe locurile V, respectiv IV, cu puține posibilități de a le ceda până la final, înaintea monoposturilor Red Bull, în prima cursă a sezonului, desfășurată duminică. Haas are un parteneriat cu Ferrari, prin care poate obține de la Maranello orice componentă a italienilor, cu excepția cockpit-ului și elementelor aerodinamice. Mai mult, Dallara, producătorul șasiului mașinilor Haas, poate folosi tunelul aerodinamic al Ferrari. Adversarii celor de la Haas consideră că americanii au aliniat la start o "clonă" a monopostului Ferrari, așa explicându-se performanțele înregistrate. Fernando Alonso a folosit termenul "replica Ferrari" când a vorbit despre Haas. Rivalii cred că parteneriatul Haas-Ferrari merge prea departe, încălcând regulamentul, care interzice schimbul de informații despre componentele pe care o echipă este obligată să le producă și rotația personalului între proiecte. Șeful de operațiuni al echipei Force India, Otmar Szafnauer, cere discutarea cazului Haas în următoarea întrunire a Grupului de strategie din F1. "Nu știu cum fac, e magic. Nu s-a mai făcut înainte în Formula 1. Chiar nu știu cum poate fi corect ca o echipă care e în acest sport de doi ani, fără resurse, să producă o mașină ca asta. Nu se întâmplă prin magie? Dacă da, vreau bagheta. Toate suprafețele aerodinamice trebuie făcute de tine însuți. E ideea ta sau a altcuiva? Aceasta este întrebarea adevărată, iar eu nu știu răspunsul. Poate e a lor. Dar e supect cum ai obținut cunoștințele, fără istorie, fără instrumentele potrivite și fără oameni", a declarat Szafnauer, potrivit motorsport.com. "E ceva care trebuie studiat îndeaproape", a precizat, la rândul său, Zak Brown, directorul executiv al echipei McLaren-Rénault. "Nu am dovezi că Haas ar trișa. Toată lumea știe că ei au o alianță foarte strânsă cu Ferrari și cred că trebuie să ne asigurăm că nu e prea strânsă. Ar putea fi o influență, sunt anumite componente ale mașinii care arată foarte asemănător cu cele de anul trecut. Dar asta trebuie cercetată atent de ingineri și de FIA”, a continuat Brown. Has se apără și spune că nu face nimic ce nu ar avea voie. "Suntem o echipă care poate fi mândră de ceea ce a realizat în acest moment. Nu facem nimic ce nu ar trebui sau nu am avea voie să facem", a declarat Günther Steiner, șeful Haas.