Proiecte la Direcţia pentru Sport
DJST Vrancea a organizat in perioada 2 mai-30 noiembrie 2017 pentru proiectul de tineret „Valorile open space” 10 seminarii cu o tematica diversa din problematica de tineret: „politici de tineret”, „programe nationale pentru tineret”, „metodologii de finantare a proiectelor de tineret” ale Ministerului Tineretului si Sportului si ale Directiilor Judetene pentru Sport si Tineret, „portul traditional romanesc”, „drapelul national al Romaniei”, „educatia nonformala”, „voluntariatul”, „valorile tinerilor din Covasna si Vrancea”, „siguranta publica”, „dialogul tinerilor cu seniorii” , „cariera de medic”, „muzica”, „educatia tinerilor” si „comunicarea”
Metoda open space utilizata a permis consultarea a 340 de tineri implicati in identificarea prioritatilor si nevoilor tinerei generatii de astazi cu privire la educatia pentru valori. Activitatile au fost sustinute la Centrul de Tineret Focsani si in judetul Vrancea alaturi de partenerii DJST, implicati in mod nemijlocit: Liceul „Simion Mehedinti”, Colegiul National „Emil Botta”, Scoala Postliceala Sanitara „Carol Davila”, Scoala Postliceala Sanitara „Vasile Alecsandri”, Clubul Seniorilor”, Asociatia „Sfanta Iustina”, Colegiul Tehnic”Valeriu D.Cotea”, Colegiul National „Alexandru Ioan Cuza”, Scoala Gimnaziala Vulturu, Scoala Gimnaziala „Anghel Saligny”, Scoala Gimnaziala Campeneanca, Colegiul Tehnic”I.Mincu” si Liceul Pedagogic „Spiru Haret” alaturi de membri ai Centrului de Tineret Focsani. Continuam sa apreciem Valori si in luna decembrie, datorite partenerilor ce si-au anuntat implicarea in dezbaterea de noi valori identificate. Totodată, Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Vrancea a avut in derulare, la Centrul de Tineret Focsani, in perioada mai - noiembrie 2017, proiectul de tineret” Carieristii”. Pe parcursul activitatilor desfasurate in cadrul acestui proiect, s-a reusit informarea si documentarea a 560 de tineri din mai multe licee ale judetului Vrancea, cu privire la oportunitățile de muncă pe care le oferă legislația în vigoare, promovand cunoștințelor practice și teoretice cu privire la diferite domenii de carieră: antreprenoriat, invatamant, medicina, muzica, avocatura, psihologie, cariera in politie, in armata. Astfel, obiectivele propuse au fost atinse, tinerii luand la cunostinta despre oportunitatile de munca, orientarea profesională a tinerilor realizandu-se prin stabilirea unor direcții în cariera, potrivit cunoștințelor practice și teoretice și nevoii de specialiști ai societății. Liceenii s-au întalnit cu specialiști din diferite domenii, personalități cu cariera împlinită, care, prin puterea exemplului, i-au ajutat pe tineri să-și stabilească o direcție în alegerea unei cariere profesionale, au discutat despre perspectivele de viitor în privinta carierei si a aptitudinilor necesare in anumite domenii de activitate . Astfel, in mijlocul liceenilor, invitații: Florin Florea – antrepenor, Carmen Turcanu - medic, Sveltana Baciu - profesor și traducător, Cosmin Sulgheru - subcomisar Politie, Mariana Mihăilescu – subcomisar- resurse umane Politie, Mihai Mocanu - agent de Poliție, Stelian Ferariu – general de Brigada, Ana-Viorica Pușcașu - avocat, Cristina Mazilu – psiholog- profesor și Dumitru Săndulache - profesor de muzică și dirijorul Corului Pastorala, le-au fost un real sprijin tinerilor, oferindu-le informatii valoroase din experienta lor profesionala. În acest proiect s-au implicat elevi de la mai multe licee, in special de la Liceul Pedagogic „Spiru Haret” Focșani, conducerea caruia ne-a sprijinit foarte mult in toate activitatile derulate. Au mai participat elevi de la Colegiul Național „Al. I. Cuza”, Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” Focșani, Liceul cu Program Sportiv Focșani, Colegiul Național Unirea Focșani, Colegiul Național „Emil Botta” Adjud și Liceul „Simion Mehedinți” Vidra. De asemenea, la acest proiect s-au implicat și tinerii de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea. Lipsa unor informatii corecte şi reale de pe piata fortei de muncă precum şi lipsa educatiei în ceea ce priveste utilizarea serviciilor de consiliere scolară şi profesională face ca paleta studiilor superioare aflate pe lista de preferinte a elevilor să fie una extrem de diversă şi de aici şi nesiguranta acestora în estimarea parcursului lor viitor. (Z.V.)