Sport

Patru temerari și Oceanul

Ziarul de Vrancea
27 nov 2017 234 vizualizări

Un grup de vâslași români și-au propus să devină primii est europeni care să traverseze Atlanticul într-o barcă cu vâsle

 

Andrei Roșu, Marius Alexe și Ionuț Olteanu au plecat luni de pe Aeroportul București către Insulele Canare, de unde pe 12 decembrie se va da startul în Atlantic Challenge (5.100 km), considerată cea mai dură cursă oceanică de vâslit din lume, în timp ce Vasile Oșean se află deja în Spania alături de ambarcațiunea pe care vor petrece circa 50-60 de zile.

Cei patru temerari au reușit în această vară să străbată cu aceeași barcă Marea Neagră (1.200 km) în timpul record de 11 zile, 6 ore și im minut. Ca și atunci, Roșu, Alexe, Oșean și Olteanu au ca obiectiv strângerea de fonduri pentru Hospice Casa Speranței, care construiește un campus socio-medical la Adunați-Copăceni destinat copiilor cu boli rare sau limitatoare de viață

 ''Au fost doi ani de antrenamente, doi ani de pregătire logistică, doi ani în care am reușit să ne cunoaștem foarte bine între noi și să formăm o echipă. Vasi a plecat deja, pentru că barca ajunge înainte și trebuie s-o preia cineva. Traversarea Mării Negre în vară ne-a ajutat foarte mult, pentru că am simulat cam toate momentele grele care pot apărea pe Atlantic. De la vreme nefavorabilă până la defecțiuni tehnice. Eu cred că avem șanse mari de a pune România pe harta vâslitului oceanic și să finalizăm această cursă, considerată cea mai grea de vâslit oceanic din lume. Suntem prima echipă din Estul Europei care sperăm că va traversa Atlanticul. Atunci când susținem o cauză avem un motor în plus, cu siguranță. Orice disconfort ar apărea, știm că în spatele acestei traversări există o cauză și nu ne mai putem plânge. Nu ne propunem să fim eroi, suntem niște oameni obișnuiți'', a spus Andrei Roșu. Marius Alexe a amintit de antrenamentele zilnice efectuate cu gândul la traversarea Oceanului Atlantic: ''În fiecare zi am avut între două și 4patruore de antrenament în sală de forță și pe simulatoare de vâslit, iar în weekend de vineri seara până duminică seara mergeam la Limanu, portul Mangalia, să simulăm ce o să se întâmple în Atlantic. Mergeam la vâslit pe mare. Barca asigură două cabine în care putem dormi și în caz de furtună ne putem adăposti. Barca are o formă de fus la ambele capete, unde sunt cabinele noastre. Una e echipată cu partea de aparatură, iar una cu bagajele și cu noi în caz de furtună. Vom avea în Insulele Canare câteva zile mai liniștite și acolo vom avea cu siguranță timp să sedimentăm toate cunoștințele pe care le-am acumulat, să ne pregătim. Apoi așteptăm cu toții startul cursei. în funcție de cum o să arate prognoza meteo o să plecăm pe data de 12 decembrie, sau când se va decide''.

Ionuț Olteanu evoca dorul de cei dragi ca dificultatea majoră în această încercare dură de traversare a Atlanticului: ''Sperăm ca 50-60 de zile să treacă foarte repede și să ne vedem în Antigua, la finiș. Problemele majore care cred că vor apărea pe parcursul traversării sunt dorul de casă, sărbătorile, zilele noastre de naștere pe care le vom pierde. Dar gândul că cei dragi ne susțin și vor fi în inimile noastre ne va face să trecem cu ușurință pesta asta''. Bugetul pentru participarea la o asemenea cursă este foarte mare, numai înscrierea pentru cei patru români costând 23.500 euro.  ''La un astfel de proiect e nevoie de un minim de 150-200.000 euro ca să ajungi la start, după care tot ce este peste îți crește șansele de reușită. Defecțiunile tehnice te scot din cursă și depinde de tine dacă vrei să investești într-un echipament mai bun sau mai slab, sau să îți iei rezervă la echipamentele existente. Toate astea te duc la 300-400.000 euro. Numai transportul bărcii de la București la startul cursei înseamnă 7-8000 euro și s-o aduci înapoi circa 15.000 euro'', a precizat Andrei Roșu.

Startul cursei se va da din San Sebastian de la Gomera, portul din care a plecat Cristofor Columb în căutarea unei noi căi către Indii, iar sosirea va avea loc în Insulele Antigua and Barbuda. La cursa din 2017 s-au înscris 28 de bărci.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.