Sport

MOZAIC ȘTIRI SPORTIVE: Consumul de internet mobil aproape s-a dublat

Ziarul de Vrancea
14 mai 2018 565 vizualizări

38% din numărul total de conexiuni la internet mobil sunt conexiuni 4G, iar 42% conexiuni 3G, arată ANCOM

Un utilizator de internet mobil a consumat în medie peste 1,4 GB/lună pe parcursul anului 2017, aproape dublu față de anul precedent, a declarat, marți, președintele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), Sorin Grindeanu. „În România, utilizatorii se bucură atât de tehnologii avansate de acces la internetul mobil, de o bună acoperire, cât și de o piață competitivă și de prețuri mici, ceea ce se reflectă în consumul tot mai ridicat de internet mobil. În medie, un utilizator de internet mobil a consumat peste 1,4 GB/lună pe parcursul anului 2017, aproape dublu față de anul precedent. Este în mod clar efectul intensificării utilizării rețelelor 4G. De asemenea, mă bucur că utilizatorii români au beneficiat din plin și de intrarea în vigoare a Roamingului ca Acasă în Europa, traficul de voce și date consumate în roaming înregistrând creșteri spectaculoase. Traficul de internet a crescut de 6 ori, iar apelurile efectuate în roaming s-au triplat”, a declarat Sorin Grindeanu. Datele prelucrate de autoritate pentru finalul anului 2017 arată că 38% din numărul total de conexiuni la internet mobil sunt conexiuni 4G, iar 42% conexiuni 3G, ceea ce înseamnă că 80% din cele 20,3 milioane conexiuni la internet mobil sunt conexiuni de mare viteză. Astfel, rata de penetrare la 100 locuitori a internetului mobil prin conexiuni 3G și 4G a fost de 83%.  Cele mai multe conexiuni de internet mobil (17,3 milioane – 85%) sunt utilizate prin telefonul mobil, cu plata unui abonament sau a unei opțiuni dedicate pentru internet, acești utilizatori consumând în 2017 în medie 1,36 GB/lună (plus 106%). Utilizatorii de internet mobil prin modem/card/USB au consumat în medie 2,5 GB/lună (plus 43%), însă numărul acestora își continuă tendința de scădere, ajungând la 1,9 milioane. În funcție de numărul de conexiuni la internet mobil active la 31 decembrie 2017, liderul pieței avea o cotă de piață de 42%, principalul competitor 23%, următorul competitor 18%, ceilalți furnizori însumând 17%. La sfârșitul anului 2017 erau 22,4 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă (-2%), dintre care 12,1 milioane (plus 5%) erau utilizatori pe bază de abonament și 10,3 milioane (-9%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active. În funcție de numărul de cartele SIM active la sfârșitul anului 2017, liderul pieței avea o cotă de piață de 40%, principalul competitor 30%, următorul competitor 17%, ceilalți furnizori însumând 13%. În total, în anul 2017, s-a vorbit la telefonul mobil aproape 69 miliarde minute, în scădere cu 3% față de 2016, iar numărul de SMS-uri a fost de aproape 16 miliarde (-14%). Astfel, în medie, în 2017 un utilizator a vorbit lunar la telefonul mobil 4 ore și 14 minute și a transmis 58 de mesaje SMS. Traficul către alte rețele mobile a crescut în continuare, în 2017 ajungând să reprezinte 33% din traficul de voce și 27% din traficul SMS, în timp ce traficul în propria rețea și-a menținut tendința de scădere, având o pondere de 58% în cazul traficului de voce și de 72% în cazul traficului SMS.

Cea mai mare tranzacție cu moneda digitală OneCoin din România

Un grup de oameni de afaceri a realizat cea mai mare tranzacție cu moneda digitală OneCoin din România, de aproape 2 milioane de euro, iar tranzacția, realizată prin intermediul platformei DealShaker, a vizat un teren din Băicoi, județul Prahova, pe care urmează să fie realizat un cartier de locuințe. Potrivit datelor din platforma de tranzacționare DealShaker, investitorii au plătit 89.588,38 OneCoin pentru terenul de 7.000 mp situat pe DN1  Ploiești-Brașov. Suma reprezintă echivalentul a aproape 2 milioane de euro. Potrivit experților DealShaker, este cea mai mare tranzacție cu moneda digitală OneCoin realizată vreodată în România, pe platforma de ecommerce, acolo unde sunt prezenți peste 30.000 de parteneri din țara noastră. Prin intermediul DealShaker se comercializează anual milioane de bunuri și servicii, din toate domeniile, de la produse de îmbrăcăminte, alimente, servicii turistice, terenuri, mașini etc. Tranzacțiile se realizează cu OneCoin, o monedă digitală bazată pe criptografie. La fel ca si codul de bare, sau seria trecută pe o factura, fiecare monedă digitală este unică. Spre deosebire de alte criptomonede precum Bitcoin, OneCoin este folosită exclusiv pentru tranzacțiile dintre persoanele membre ale comunității, pe platforma DealShaker. Potrivit experților DealShaker, moneda este imposibil să fie folosită în cazuri cu valențe penale, precum atacurile hackerilor asupra calculatoarelor din întreaga lume deoarece OneCoin include standardul KYC, care stochează și securizează datele de tranzacționare dintre utilizatori.„Bitcoin a făcut treabă bună, de pionierat, însă noi venim cu foarte multe lucruri îmbunătățite, avem o procedură ’know your customer’, cunoaștem datele clientului, unde nu se pot face tranzacții anonime. Avem o procedură ’anti money laundering’, unde nu există un mod de a spăla bani și așa mai departe. Suntem partea soft și elegantă a criptovalutei și încercăm să invităm oamenii în acest concept nou, pentru că vorbim despre educație financiară și încercăm să educăm oamenii cât mai mult să înțeleagă ce este această criptovalută, cu ce îi poate ajuta pe ei în viitorii ani și cum va funcționa ea”, a declarat Cristi Călina, partener OneLife Romanian Diamond. El afirmă că România este una dintre cele mai active țări în comunitatea DealShaker, ”semn că oamenii de afaceri români au înțeles potențialul de business generat de această platformă”. În ultimul an, la nivel internațional, numărul tranzacțiilor cu OneCoin a crescut de la 7 milioane la 150 de milioane, platforma înregistrând un rujal de peste 3 miliarde de euro. Oameni de afaceri din 190 de țări sunt prezenți pe platforma DealShaker.

Ce visează Ministrul Turismului: România, rai pentru turiștii chinezi

Ministrul Turismului, Bogdan Trif, s-a întâlnit, la Constanța, cu o delegație a municipalității Shanghai - China, condusă de Li Chunping, director al Diviziei Afaceri Europene și Africane, întâlnire în cadrul căreia a subliniat eforturile depuse ”pentru a transforma România într-o destinație atractivă pentru cetățenii chinezi”, arată un comunicat al ministerului. „China are un potențial enorm. Este țara care, în ultima perioadă, a furnizat anual constant peste 100 de milioane de turiști la nivel mondial. În anul 2017, România a înregistrat o creștere cu 22 de procente în privința vizitatorilor din China. Ne bucură faptul că suntem pe o linie ascendentă, dar a sosit momentul ca România să devină cu adevărat o destinație turistică majoră pentru China. Am venit în sprijinul celor care vor să vină în România și am reușit să reducem timpul de acordare a vizelor”, a spus ministrul Turismului. Oficialii chinezi s-au arătat interesați de potențialul de dezvoltare al turismului din România. În cadrul discuțiilor la care au participat, pe lângă ministrul Turismului, Bogdan Trif, și președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Marius Țuțuianu, prefectul județului Constanța, Ioan Albu, și primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, au fost dezbătute posibilitățile de investiții în infrastructura turistică din țara noastră. ”Reducerea timpului pentru acordarea vizelor pentru turiștii care provin din China reprezintă un avantaj substanțial față de anii precedenți. De altfel, ministrul a accentuat progresele înregistrate de turismul din România în ultima perioadă”, arată un comunicat emis marți de Ministerul Turismului. Oficialii români și chinezi au abordat și tema unei linii aeriene directe între Shanghai și București, o inițiativă care ar veni atât în sprijinul investitorilor chinezi în România, cât și în beneficiul dezvoltării turismului din țara noastră, potrivit reprezentanților ministerului.

Economia României a crescut în primul trimestru cu 4%

Economia românească a crescut în primul trimestru al acestui an cu 4%, serie brută, față de primele trei luni ale anului trecut, arată primele estimări publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS). Anul trecut, economia românească a crescut cu 6,9%, față de 2016. În primul trimestru, față de același trimestru din anul 2017, Produsul Intern Brut (PIB) a înregistrat o creștere cu 4% pe seria brută și cu 4,2% pe seria ajustată sezonier. Comparativ cu trimestrul anterior, PIB-ul s-a menținut la același nivel. Ca urmare a revizuirii seriei brute prin includerea estimării PIB-ului pentru trimestrul I 2018 în seria trimestrială, seria ajustată sezonier a fost recalculată, indicii de volum fiind revizuiți față de a doua variantă provizorie a PIB-ului pentru trimestrul IV 2017. Astfel, potrivit INS, rezultatele trimestrului I 2017, comparativ cu trimestrul IV 2016, au fost revizuite de la 102,0% la 102,4%; rezultatele trimestrului II 2017, comparativ cu trimestrul precedent, au fost revizuite de la 101,7% la 101,6%; rezultatele trimestrului III 2017, comparativ cu trimestrul II 2017, au fost revizuite de la 102,4% la 102,2%; rezultatele trimestrului IV 2017, comparativ cu trimestrul III 2017, au fost revizuite de la 100,5% la 100,3%.

Google lansează planuri de stocare online mai ieftine

Google a anunțat ieftinirea unora din opțiunile pe care le oferă pentru stocarea în cloud și, totodată, un nou brand pentru serviciile oferite. Planurile de stocare contracost oferite de Google se vor numi de acum înainte Google One, în loc de Google Drive. Brandul Google Drive rămâne în continuare activ pentru versiunea gratuită. Aceasta rămâne neschimbată și oferă 15 GB pentru stocare pentru toate serviciile atașate unui cont Google (Gmail, Photos etc.). Noul Google One aduce două schimbări importante în ceea ce privește opțiunile de stocare online. În primul rând, este lansată o nouă opțiune, care oferă 200 GB pentru 3 dolari pe lună. În al doilea rând, este eliminat planul de 1 TB care costa 10 dolari și este ieftinit cel de 2 TB, care-i ia locul și costă acum 10 dolari în loc de 20 de dolari. Toate celelalte planuri de stocare, inclusiv cel gratuit, rămân nemodificate. Prin trecerea la Google One, serviciile de stocare oferite de Google pot fi partajate între membrii unei familii de până la 5 membri, care vor avea acces pe baza propriului cont Google la același abonament de stocare online.

Digi a raportat în primul trimestru un profit net în scădere

Digi Communications NV, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de telecomunicații din România și Ungaria, a realizat în primele trei luni ale anului un profit net de 14,8 milioane euro, cu 6% mai mic decât rezultatul net raportat în perioada ianuarie-martie 2017, în valoare de 15,8 milioane euro, potrivit datelor prezentate marți Bursei de Valori București (BVB). Veniturile, cu excepția veniturilor între segmente si alte venituri, pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie, a fost de 232,8 milioane euro, față de 226,7 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2017, în creștere cu 2,7%. Veniturile din România pentru primele trei luni ale anului au fost de 163,1 milioane euro, în comparație cu 164,9 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la data de 31 martie 2017, în scădere cu 1,1%. Veniturile din Ungaria pentru perioada raportată au fost de 37,3 milioane euro, comparativ cu 37,5 milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată în data de 31 martie 2017, înregistrându-se o scădere de 0,5%.

Directorul general al grupului Vodafone va fi înlocuit

Directorul general al Vodafone, Vittorio Colao, se va retrage din funcție și va fi înlocuit de la 1 octombrie de directorul financiar Nick Read, informație care a dus marți la scăderea cu 3,4% a acțiunilor companiei, relatează MarketWatch. Colao a fost numit director general al Vodafone în iulie 2008. Directorul financiar adjunct Margherita Della Valle va fi numită director financiar pe 27 iulie, când Read va deveni director general desemnat al Vodafone. Vodafone, al doilea mare operator wireless la nivel mondial în funcție de numărul de abonați, a înregistrat în anul financiar încheiat pe 31 martie un profit înainte de taxe de 3,88 de miliarde de euro, în creștere față de 2,79 de miliarde de euro în anul fiscal 2017. Grupul a obținut un profit net de 2,44 de miliarde de euro, comparativ cu o pierdere de 6,3 miliarde de euro în anul fiscal precedent. Profitul ajustat înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare, indicatorul preferat de companie pentru măsurarea proftabilității,  crescut cu 12% în termeni organici, depășind estimarea companiei, a unei creșteri organice de 10%.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.