Sport

Florin Bîrlădeanu, pilotul care a pus Vrancea pe harta motosportului european

Dan Chiriac
5 iun 2017 6593 vizualizări

Pentru mulţi motorul înseamnă adrenalină. Pentru alţii, pur şi simplu plăcere. Numai că viteza nu este de ajuns... La 260 de km/h simţurile sunt mai vii ca niciodată. Adrenalina te face ca pentru câteva fracţiuni de secundă să te simţi invincibil. Iar cursa asta este pentru acele câteva fracţiuni de secundă...

Are 31 de ani şi este singurul vrâncean care face performanţă în lumea motosportului. Şi o face chiar bine, pentru că, după aproape un an pe circuit, are casa plină de trofee. Florin Bîrlădeanu şi-a descoperit pasiunea pentru motoare încă din copilărie. "Cred că orice copil şi-ar fi dorit de mult o motocicletă. Dat fiind că înainte nu erau atât de dese motocicletele la noi, la 14 ani am ajuns în Italia, în vacanţă, unde am văzut că toată lumea se mişca pe motoare. Atunci mi-am dat seama că îmi doresc motorul meu. Nu mă gândeam atunci la performanţă, pentru că eram un copil, ci doar la faptul că e distractiv", povesteşte Florin. Abia în 2015 şi-a cumpărat un motor performant din banii strânşi de el. La început ieşea doar la plimbare, însă, la scurt timp, conştientizând pericolele din trafic, s-a gândit să meargă la un circuit la o aşa numită "track day". "Era anul trecut. Mi-a placut enorm experienţa şi am vrut să o repet numai că mi s-a spus că aceste "track day" sunt rare şi mi s-a spus că dacă vreau să vin pe pistă mai des trebuie să intru în campionat. Şi uite aşa am fost nevoit să transform hobby-ul în performanţă", spune râzând Florin Bîrlădeanu.

"E un sport frumos, pe care însă nu îl poate practica oricine, pentru că este costisitor"

Pilotul vrâncean este de părere că practică unul dintre cele mai frumoase sporturi. Numai că aici performanţele nu depind doar de talent, ci şi de investiţiile pe care le faci în motorul tău. " Anul trecut, după câteva luni de competiţii în care am obţinut şi rezultate, au apărut primele sponsorizări. Acum pilotez o Honda CBR 600 RR asupra căreia s-a intervenit cu diferite modificări folositoare pentru regimul de curse. Am înlocuit suspensiile cu altele de tip racing, am înlocuit ambreiajul, am implementat sisteme electronice plus diferite accesorii necesare. Într-un motor cu care mergi la curse trebuie investit continuu, pentru că, în acest sport, talentul trebuie suplinit de materialul din concurs", a explicat Florin Bîrlădeanu, care a reprezentat Vrancea la campionate naţionale şi internaţionale de unde s-a întors cu premii.

Anul acesta trece de la categoria de debutanţi la clasa de avansaţi, supersport, unde va concura alături de nume mari din motorsport, cum ar fi Ionel Pascota sau Adrian Liviu Petrovici. Numai că pentru asta va avea nevoie de sprijinul sponsorilor pentru că trebuie să facă foarte multe modificări în interiorul propulsorului pentru a obţine un plus de putere. "Un set de cauciucuri costă sute bune de euro şi poţi să-l toceşti într-o zi. Şi în 3-4 zile de concurs, dacă vrei să faci performanţă, nu poţi să te duci cu un set de cauciucuri. Dar nu facem rabat de la siguranţa noastră. Nici nu se pune problema. Mai bine te retragi, înainte să rişti să faci altceva", mai spune Florin.

Familia, principalul susţinător

Florin se bucură de sprijin din partea familiei. Soţia sa, Lavinia, nu numai că i-a înţeles şi îmbrăţişat pasiunea, în schimb îl şi însoţeşte la fiecare competiţie. "Are şi ea motor, însă practică sportul doar la nivel de plăcere, pentru că nu ar fi loc de doi campioni în casă", spune râzând Florin, care ne arată poze şi cu fetiţa lor, Luana, care la cei doar câţiva anişori are propriul motor (pentru copii, evident) cu care începe să se familiarizeze.

Acest sport încă nu este văzut în România

Din păcate, doar cei care ştiu despre ce este vorba, s-au urcat vreodată pe o motocicletă, sau care sunt pasionaţi şi se uită la curse, înţeleg acest sport. Cei mai mulţi văd o motocicletă pe stradă. "S-a creat o imagine negativă despre motociclişti prin prisma celor care turează motoarele pentru a impresiona. Din păcate şoferii nici nu mai văd motocicliştii în trafic şi se poate ajunge la situaţia în care o plimbare din plăcere să se transforme într-un mare stres. Motocicleta îţi dezvoltă adrenalina, însă nu este normal să circuli cu viteză excesivă în trafic. Eu încerc să îi trag pe prietenii mei motociclişti către pistă. Acolo pot merge cu viteză fără să prezinte un pericol pentru alţii", spune Florin Bîrlădeanu, care consideră că motociclismul este cel mai frumos sport, unul care te educă şi te face ca în viaţa de zi cu zi să nu fii un vitezoman. "Ai să râzi, în schimb în trafic sunt un şofer disciplinat, care nu depăşeşte viteza legală", spune pilotul vrâncean.

Visul lui Florin Bîrlădeanu, Campionatul Italiei

Este greu să te menţii în top în acest sport. Şi nu pentru că lipseşte talentul, ci pentru că sumele care trebuie investite în motor sunt mari, iar sponsorii sunt greu de convins pentru că acest sport este la început în România. "Din păcate este greu să convingem sponsorii pentru că nu avem încă o cultură în motosport şi cred că asta ar trebui să dezvoltăm. Sepoate dezvolta însă doar prin rezultate şi fără susţinere nu pot exista rezultate. E un cerc vicios", mai spune Florin Bîrlădeanu, uniristul care speră să ducă numele judeţului Vrancea pe cele mai mari circuite ale lumii. Şi ceea ce îşi doreşte cel mai mult Florin Bîrlădeanu este să ajungă în Campionatul Italiei, ţara care a dat lumii cei mai vestiţi piloţi.

Primul din campionatul Naţional de anul acesta

Un an de competiţii pe pistă i-a adus vrânceanului Florin Bîrlădeanu mai multe locuri pe podium la campionatele în care a participat. Iar în campionatele naţionale în luna mai a fost pe locul întâi.

Palmares:

18 sept 2016,  loc 3 - clasa supersport Motorpark România

8 aprilie 2017, loc 2 - în campionatul naţional Serres Grecia, clasa formula 600

9 aprilie 2017,  loc 2 - în campionatul naţional Serres Grecia, clasa formula 600

22 aprilie 2017,  loc 1- în campionatul naţional Motorpark România clasa formula 600

23 aprilie 2017, loc 2 - în campionatul naţional Motorpark România clasa formula 600

6 mai 2017, loc 5 - în campionatul MOTORC clasa stock 600 ( avansaţi )

20 mai 2017, loc 1- în campionatul naţional şi loc 4 în campionatul European BMU Motorpark România

21 mai 2017, loc 2 - în campionatul naţional şi loc 6 în campionatul european BMU.

Etape următoare :

Serres Grecia- 4 etape de campionat naţional în care se punctează şi pentru europene BMU

Campionatul Dunlop Rosbk

Octombrie: Rijeka, Croaţia

Iulie: Brno, Cehia


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.