Sărbătoare amanată pentru Vettel
Pilotul Red Bull Sebastian Vettel s-a impus a cincea oară la rand în Campionatul Mondial de Formula 1, caştigand, duminică, Marele Premiu al Japoniei, dar succesul său de la Suzuka a fost unul în care a trebuit să se întrebuinţeze serios pentru a trece primul linia de sosire. Sambătă, în calificări, o problemă suferită l-a sistemul KERS l-a privat pe triplul campion mondial de obţinerea primei poziţii pe grila de start. Totuşi, el a fost al doilea cel mai rapid pilot, după colegul său Mark Webber, dar înaintea lui Lewis Hamilton (Mercedes) şi a lui Romain Grosjean (Lotus-Renault), clasaţi pe locurile III, respectiv IV. Duminică, la start, Hamilton a încercat să-i surpindă pe piloţii Red Bull, încercand să se strecoare printre ei. Din nefericire pentru pilotul britanic, el a atins cu roata dreapa-spate aripa frontală a monopostului lui Vettel. Cauciucul maşinii Mercedes s-a spart şi Hamilton a mers în trei roţi pană la boxe. Avariile suferite l-au făcut pe campionul mondial din 2008 să abandoneze cateva tururi mai tarziu. Profitand de duelul Red Bull-Mercedes, Grosjean i-a depăşit pe cei trei piloţi dinaintea sa şi s-a instalat la conducere, înaintea lui Webber şi a lui Vettel. Francezul nu s-a putut distanţa la mai mult de două secunde şi jumătate de următorii săi, care au primit ordin de la boxe să nu îl atace pe lider, ci doar să păstreze o diferenţă de circa două secunde de el. Grosjean, Webber şi Vettel s-au îndepărtat constant de restul plutonului şi a devenit limpede faptul că lupta pentru victorie se va da între ei. Grosjean a efectuat primul schimb de pneuri în turul 12, Webber un tur mai tarziu, iar Vettel în turul 15. După această trecere pe la boxe, ordinea lor s-a păstrat, însă fiecare dintre ei a optat ulterior pentru o altă strategie. La jumătatea cursei, piloţii Red Bull au primit undă verde să declanşeze atacul asupra lui Grosjean. Webber a schimbat a doua oară pneurile în turul 26, ceea ce a arătat că australianul miza pe trei opriri, una în plus faţă de ceilalţi piloţi. Francezul de la Lotus a schimbat în turul 29, dar a ieşit pe locul III, în urma lui Webber. Vettel a trecut la conducere şi a rămas pe pistă pană în turul 38, cand a efectuat şi el a doua oprire. El a revenit de la standuri după Grosjean, dar cu pneurile dure mult mai proaspete decat ale acestuia, astfel că francezul a fost o pradă uşoară pentru adversarul său. Vettel l-a depăşit lejer pe Grosjean în turul 41, apoi a devenit lider odată cu intrarea colegului său la boxe, în turul 43, pentru al treilea schimb de pneuri. Webber a pus pentru ultima parte a cursei pneurile de compoziţie medie, cu care spera să dea atacul decisiv şi să-i întreacă atat pe Grosjean, cat şi pe Vettel, ambii "încălţaţi cu dure". Socoteala lui s-a potrivit numai parţial. El a reuşit cu greu să-l depăşească de Grosjean, cu două tururi înainte de final, dar nu s-a mai putut apropia de lider. Astfel, Vettel a triumfat a noua oară în acest sezon, urmat de Webber şi de Grosjean.
Decernarea titlului mondial la piloţi a fost amanată pentru următorul Mare Premiu, care va avea loc în 27 octombrie, la New Delhi. Şi titlul mondial la constructori este aproape adjudecat de către Red Bull (MEDIAFAX)
Clasamentul cursei: 1. Sebastian Vettel (Red Bull); 2. Mark Webber (Red Bull); 3. Romain Grosjean (Lotus Rénault); 4. Fernando Alonso (Ferrari); 5. Kimi Rãikkönen (Lotus-Rémault); 6. Nico Hultenberg (Sauber); 7. Esteban Gutierrez (Sauber); 8. Nico Rosberg (Mercedes); 9. Jenson Button (McLaren); 10. Felipe Massa (Ferrari).
Clasamentul piloţilor (după primele 15 etape): 1. Sebastian Vettel - 297 p; 2. Fernando Alonso -207 p; 3. Kimi Rãikkönen - 177 p; 4.Lewis Hamilton - 161 p; 5.Mark Webber - 148 p; 6. Nico Rosberg - 126 p.
Clasamentul constructorilor: 1. Red Bull - 445 p; 2. Ferrari - 297 p; 3.Mercedes - 287 p; 4. Lotus-Rénault - 264 p.