E de jale! Peste 50 % dintre elevi ar pica bacul şi evaluarea naţională
Dacă astăzi s-ar susţine evaluarea naţională, mai bine de jumătate dintre elevii clasei a VIII-a ar pica la matematică şi o treime la limba romană. O situaţie statistică a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, realizată în urma centralizării rezultatelor obţinute la simularea evaluării naţionale din şcolile judeţului, arată că 1.354 de elevi din 2.508 participanţi au obţinut la matematică note între 1 şi 4,99, însemnand un procent de 54,15%. Alţi 463 de elevi au obţinut note cuprinse între 5 şi 5,99, 269 elevi au obţinut note între 6 şi 6,99, 162 elevi note între 7 şi 7,99, 139 elevi note între 8 şi 8,99. Numai 100 de elevi au obţinut note peste 9 şi 17 elevi nota maximă. La limba romană rezultatele sunt mai bune. Dintre cei 2.483 de elevi participanţi 797 au obţinut note mai mici de 4,99, însemnand un procent de 32,10%, iar 374 mai mici de 5,99. Alţi 403 elevi au obţinut note între 7 - 7,99, 346 între 8 – 8,99, 173 elevi au obţinut note între 9 – 9,99 iar 6 elevi au obţinut nota maximă. Nici elevii clasei a XII-a nu dau dovadă că sunt mai bine pregătiţi. 49,87% dintre ei nu ar promova examenul la limba romană, iar 81,95% la matematică. Statistica IŞJ a fost realizată pană la data de 17 mai 2013, cand toate şcolile au finalizat simulările.
Toată gama de note şi la Colegiile Unirea şi Cuza
Notele de la simulări arată că şi elevi ai Colegiilor Unirea sau Cuza, considerate cele mai bune din judeţ, ar pica examenul de bacalaureat. La Unirea, de exemplu, notele au fost postate pe site, fiind întalnită toată gama: de la 2,30 la 10,00. Şi la Cuza notele sunt diverse, însă directorul Marius Poll spune că unii elevi pot obţine note mai mari la examen. “Rezultatele sunt bune, dar ne aşteptăm să fie şi mai bune. Elevii au ritmuri diferite de recapitulare. Ei mai recuperează în două luni. Ar fi bună o simulare înainte cu trei săptămani de examen”, ne-a declarat profesorul de matematică Marius Poll. La şcolile generale s-au realizat programe de remediere, însă problemele pe care şi le pun cadrele didactice sunt mai mult de ordin psihologic. “Unii copii care au obţinut note mari la simulare se pot mulţumi cu acestea şi nu mai dau importanţa necesară pregătirii, iar alţii cu note mici pot recupera. Există însă şi elevi cu note mici care nu fac faţă, ceea ce este greşit. Eu consider că orice elev poate obţine nota 5”, ne-a declarat profesoara de limba romană Liliana Niţu, de la Şcoala “Nicolae Iorga” din Focşani. Aici promovabilitatea este în creştere cu 5% faţă de anul trecut, potrivit notelor de la simulare: 76,92% la limba romană. “În general materia se cunoaşte, copiii sunt la un nivel satisfăcător. Ştiu să se exprime. Deşi unii sunt stangaci, găsesc ideile pricipale. Unii ştiu mai bine, alţii sunt superficiali, însă media de promovabilitate este în creştere faţă de anul trecut”, ne-a mai spus profesoara de limba romană. În apropierea examenelor profesorii au intensifict programul de pregătire cu elevii în speranţa unui rezultat cat mai bun. (Mihaela VLĂDESCU)