Intre Mercedes Si McLaren
Germanul Nico Rosberg a reuşit, duminică, la Shanghai, la cea de-a 111-a apariţie a sa în Formula 1, să caştige primul Grand Prix din carieră, rezultat care reprezintă, totodată, primul trofeu în vitrina Mercedes de la Marele Premiu al Italiei din 1955, cursă în care s-a impus Juan Manuel Fangio. Trebuie subliniat că producătorul german de automobile nu a deţinut ca acţionar majoritar o echipă de Formula 1 între anii 1956 şi 2009, mulţumindu-se să fie, începînd din 1994, furnizor de motoare şi apoi partener la team-ul McLaren-Mercedes. În China, piloţii Mercedes au anunţat evoluţii consistente încă din antrenamentele desfăşurate vineri. Forma lor bună a fost confirmată sambătă, în calificări, cînd numai Lewis Hamilton s-a strecurat între Nico Rosberg (pole-position) şi Michael Schumacher. Dar britanicul a fost retrogradat cinci poziţii după ce mecanicii au fost nevoiţi să schimbe cutia de viteze a monopostului McLaren-Mercedes, astfel că Schumacher s-a alăturat colegului său în fruntea grilei. "Linia" Mercedes a luat un start foarte bun, cu Rosberg distanţîndu-se uşor de Schumacher în primele tururi. Button a urcat de pe V pe III şi a talonat cuplul german. Turul 13 a fost unul cu ghinion pentru Schumacher. Septuplul campion mondial a trecut pe la boxele echipei sale, însă mecanicii nu au reuşit să-i fixeze suficient o roată, astfel că el a tras pe dreapta la scurt timp după ce ieşit de la boxe.
Ierarhiile s-au schimbat rapid funcţie strategiile piloţilor
Piloţii au abordat Marele Premiu al Chinei cu strategii diferite, ceea ce a făcut ca ierarhiile să se schimbe rapid în timpul cursei, în funcţie de cît de uzate erau pneurile fiecărui monopost şi de momentele în care se intra a boxe. Cu puţine excepţii, Rosberg a condus pînă în turul 35, apoi a mers la standuri şi i-a "predat" poziţia de lider lui Button. Britanicul era o ameninţare reală pentru Mercedes. În turul 40, Button a intrat la randul său la standuri. Mecanicii au reuşit cu greutate să-i monteze roata stanga-spate, iar întarzierea de aproape zece secunde i-a năruit pilotului McLaren şansele la victorie. În aceste condiţii, Rosberg a preluat din nou conducerea şi s-a îndreptat fără greşeală către victorie. Jenson Button, care a mizat pe o strategie cu trei opriri, faţă de una cu două în cazul lui Rosberg, a reuşit să ocupe locul doi în final. El a fost urmat de colegul său Lewis Hamilton, care şi-a îmbunătăţit consistent locul VII ocupat la start. Folosirea pneurilor pană la limita maximă de viaţă a avut efecte dezastruase pentru unii piloţi. Kimi Rãikkönen (Lotus-Reanult) era pe locul doi în turul 40, dar în cîţiva kilometri a ieşit din zona punctelor şi a terminat cursa pe locul 14. (MEDIAFAX)
Clasamentul cursei: 1. Nico Rosberg (Mercedes); 2. Jenson Button (McLaren); 3. Lewis Hamilton (McLaren); 4. Mark Webber (Red Bull); 5. Sebastian Vettel (Red Bull); 6. Romain Grosjean (Rénault); 7. Bruno Senna (Williams); 8. Pastor Maldonado (Williams); 9. Fernando Alonso (Ferrari); 10. Kamui Kobayashi (Sauber).
Clasamentul general al piloţilor: 1. Lewis Hamilton – 45 p; 2. Jenson Button -43 p; 3. Fernandlo Alonso – 37 p; ; 4. Mark Webber – 36 p; 5. Sebastian Vettel – 28 p; 6. Nico Rosberg – 25 p;
Clasmentul constructorilor: 1. McLaren-Mercedes – 88 p; 2. Red Bull – 64 p; 3. Ferrari – 37 p; 4. Sauber – 31 p; 5. Mercedes GP – 26 p. Următoarea etapă, Marele Premiu al Bahrainului, va avea loc în 22 aprilie, pe circuitul de la Sakhir.