Loeb nu se astîmpără
Octuplu campion mondial la raliuri, francezul Sébastien Loeb i-a depăşit deja pe germanul Michael Schumacher (Formula 1) şi pe italianul Valentino Rossi (MotoGP), septupli cîştigători ai titlului suprem în domeniile lor, dar acest lucru nu este suficient pentru el. Loeb, regele nestăpînit, îşi va continua lupta în 2012, în căutarea celui de-al nouălea titlu consecutiv, alături de copilotul său Daniel Elena şi cu întreaga echipă Citroën Racing dedicată cauzei sale, se arată într-un material realizat de agenţia France Presse. În acest sezon, situaţia nu a fost tot timpul la fel. "Ar putea fi mai complicat în 2011, pentru că Ogier are un mare potenţial, are talent, este rapid şi vrea să cîştige. Dar nu este nici o ruşine să fii învins", spunea Loeb la sfîrşitul anului 2010. Campionul era "zen" atunci şi se gîndea la retragere. De atunci, şi-a schimbat părerea.
Concurenţa internă cu “Seb 2” (Sébastien Ogier), de cinci ori cîştigător în acest sezon, şi propunerile atractive de la Volkswagen, din vară, au influenţat visul său de a trăi o viaţă liniştită pe malul lacului Léman şi de a-şi petrece week-end-urile pe circuite din Franţa. Acest lucru se va întîmpla mai tîrziu. în aşteptarea realizării visului său, Loeb a pus deja totul la punct, la Citroën, pentru ca pre-retragerea sa din WRC, peste un an sau doi, să fie mai puţin agitată decît sezonul 2011 în care la început supremaţia i-a fost ameninţată de Ogier, iar apoi de Mikko Hirvonen.
Profitînd de duelul Loeb-Ogier (două victorii, şase podiumuri), dar şi beneficiind de sacrificiile coechipierului său Jari-Matti Latvala, Hirvonen s-a aflat în situaţia de a-i lua titlul mondial lui Loeb, în etapa a 13-a, ultima, în condiţiile în care maşina sa Ford Fiesta RS era mai puţin bună decît DS3. Din fericire pentru Loeb, Mikko Hirvonen a abandonat şi totul a revenit la normal: Loeb şi Elena au devenit campioni mondiali, cu 67 de victorii la activ şi un nou record de probe speciale cîştigate (808), performanţă mai bună decît cea a finlandezului Markku Alen... din altă eră (1986). În 2012, Loeb, care va împlini în februarie 38 de ani, nu va mai avea concurenţă din partea lui Ogier (28 de ani), plecat la Volkswagen pentru un sezon de rodaj la echipa germană, fără speranţe de victorie, cu o Skoda Fabia S2000 şi în aşteptarea unui Polo-P.
Pentru ca totul să meargă bine, Citroën a obţinut şi serviciile lui Hirvonen, pe care Loeb poate îl va lăsa să guste puţin din cel de-al nouălea său festin. îi va avea ca rivali doar pe Jari-Matti Latvala şi poate pe Petter Solberg, la M-Sport, dar cu excepţia unei surprize de ultim minut fără susţinerea oficială a Ford şi a banilor de la Abu Dhabi. În aşteptarea anului 2013 şi a primului sezon al lui Ogier la volanul unui Polo-R oficial, Campionatul Mondial de raliuri riscă să fie lipsit de suspans. Pe regele Loeb nu îl interesează. El vrea doar să continue să concureze în speciale, Să le cîştige şi să se impună la raliuri. Să fie în continuare cel mai bun. (MEDIAFAX)