Sport

Un roman este campion al Australiei la raliuri

Ziarul de Vrancea
23 dec 2011 778 vizualizări
Pasionat de curse auto de mic copil, Răzvan Vlad şi-a făcut un nume în Ţara Cangurilor la clasa maşinilor cu două roţi motrice

Cîţi dintre noi ştiu că există un roman care participă cu succes la campionatele de raliu ale Australiei? Mai mult, este campion al Ţării Cangurilor şi a participat şi la Campionatul Mondial, la categoria maşinilor cu două roţi motrice, încheind o cursă pe poziţia secundă. Numele său este Răzvan Vlad şi este aproape necunoscut în ţară, performanţele sale fiind descoperite de redactorii site-ului www.autorally.ro. Răzvan a fost preocupat încă din copilărie de cursele auto, înnebunindu-şi vecinii din Iaşi cu un kart improvizat cu rulmenţi în loc de roţi de cauciuc. Apoi s-a “jucat” cu o bicicletă modificată (cu cadrul găurit pentru supleţe, cu pedale mai scurte şi diverse pinioane). Prima dată a făcut cunoştinţă cu un automobil la 17 ani cînd a urmat şcoala de şoferi. După ce a început cu competiţiile de amatori prin anii ’90, avînd copilot pe soţia sa, Ioana, şi-a luat un Opel Vectra şi rezultatele nu au întîrziat să apară. Pasiunea pentru raliuri a apărut odată cu plecarea în Cipru, unde a găsit un loc de muncă, el vizionînd acolo trei etape de WRC (World Rally Championship), la care a participat şi pilotul bîrlădean Titi Aur. Şi atunci cînd i s-a oferit de către firma la care lucra un post în Australia sau în Canada, a ales ţara de la Antipozi, care avea o etapă de WRC. Răzvan Vlad, împreună cu Ioana, s-au stabilit la Perth, în Vestul Australiei: a început cu cursele pentru debutanţi, cu probe scurte de circa 2 km, susţinute pe terenurile unor ferme. Dar, spre surprinderea sa, succesul a întîrziat să apară. “Experienţa mea din Romania nu m-a ajutat la nimic, pur şi simplu suprafaţa de rulare cere alt stil de condus. Aşa că m-am apucat de vizionat filme pentru a descoperi secretele macadamului din Australia. Mi-a luat timp să mă obişnuiesc dar după doi ani am cîştigat prima cursă pentru debutanţi”, mărturiseşte Răzvan Vlad pe www.autorally.ro. Dacă pe macadam lucrurile au mers greu la început, Răzvan s-a descurcat din ce în ce mai bine pe asfalt. El a cîştigat multe curse cu Hyundai-ul său şi s-a clasat pe locul III în primul campionat pe asfalt. Cu ajutorul managerului Bob Nicoli (fost manager de uzină la Daihatsu şi Hyundai) şi cu o maşină nouă (Daihatsu Charade Turbo), Vlad a pornit o nouă aventură pe macadam în campionatul Australiei de Vest şi, la al doilea sezon, s-a clasat pe locul III în clasamentul general, cîştigînd prima etapă de cursă.
În cursul anului trecut, Răzvan a trebuit să-şi schimbe partenerul de cursă. Soţia lui, medic de profesie, trebuia să se concentreze pe activitatea sa profesională şi pilotul ieşean a găsit copilotul de care avea nevoie, un puşti de 15 ani, pe nume Daymon Nicoli, fiul managerului său, cu care a cîştigat campionatul Australiei de Vest la clasa 2WD (maşini cu două roţi motrice). Şi-a schimbat maşina, un Ford Fiesta, pentru a satisface cerinţele participării la campionatul mondial, visul său cel mai fierbinte. În 2011, Răzvan şi Daymon au participat la Campionatul Naţional al Australiei, pe care la cîştigat la clasa 2WD, învingînd puternicul echipaj Honda de uzină al lui Eli Evans, punctînd în toate cele 12 etape, inclusiv la Raliul Australiei, etapă de campionat mondial. Şi cine ştie ce performanţe vom auzi în viitor despre ieşeanul Răzvan Vlad? (material prelucrat după www.autorally.ro).


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.