Denivelarile de pe priporul Tifestiului baga doi tineri in mormint
Politistii au stabilit identitatea celui de-al doilea barbat decedat in accidentul produs luni seara pe drumul dintre Tifesti si Bolotesti, cind un motor de taiat lemne a fost spulberat de un autocamion de la firma Vega 95 Galati. Acesta este un barbat de 32 de ani, care se mutase recent la Odobesti. Jeno Zsiga, de loc din Mures, a venit in Vrancea, in cautare de munca. Luni dimineata, acesta a plecat impreuna cu Mitica Mocanu, 30 ani, proprietarul masinii de taiat lemne, la o comanda primita in Tifesti. La intoarcere, cei doi au murit pe priporul de la iesirea din Tifesti, unde se afla o denivelare in asfalt. In zona respectiva, pe o banda asfaltul este mai inalt decit pe partea opusa de la o cirpire facuta de drumari. "Haideti sa recunoastem toti cei care cunoastem aceasta portiune de drum ca o luam pe contrasens pentru a evita acea nenorocita de groapa cit jumatate din carosabil. Ghinionul lor a fost ca nu a avut viteza necesara pentru a se redresa mai repede. Foarte multi facem aceeasi manevra, dar am avut noroc si poate vom mai avea", spune profesorul Gabi Tudor intr-un mesaj postat pe forumul ziarului. "Drumul a fost reabilitat anul trecut. DJ Bolotesti - Tifesti este un drum bun, dar exista aceea portiune unde asfaltul turnat anul trecut este mai inalt decit cel existent din trecut. Am mai avut un accident pe acest drum, dar in urma cu 25 de ani, cu o masina de butelii", ne-a spus primarul din Tifesti, Gabriel Postolache. Cu toate ca acel obstacol din carosabil este evident, pentru oricine care trece prin zona, politistii sustin ca accidentul a avut loc pe fondul neadaptarii vitezei. "Nu este cunoscuta ca fiind o zona cu risc de accident. Din verificari a rezultat ca soferul a venit cu viteza prea mare pentru motorul pe care-l conducea, a incercat sa evite acel obstacol in carosabil, a derapat, a ajuns pe acostament, iar in incercarea de a redresa, a tras brusc de volan si a intrat pe contrasens unde s-a izbit cu autocamionul. Necropsia va arata daca soferul era baut", ne-a spus subcomisarul Catalin Candea, de la Serviciul Politiei Rutiere. Drumul Tifesti - Panciu, aflat in continuarea drumului pe care s-a produs accidentul, ar putea provoca alte tragedii, tinind cont de starea deplorabila a carosabilului. (Dan CHIRIAC)
Motoarele luate in evidenta de primarii
Accidentul aduce in atentie si reglementarile legale in privinta motoarelor de taiat lemne. La politia rutiera nu exista o baza de date pentru ca inregistrarea lor se face doar la primarii. "Pina in 2002, conform vechiului Cod Rutier, aceste motoare trebuiau inregistrate la politie, in caz contrar proprietarii se alegeau cu dosare penale. Din 2002, legislatia prevede ca aceste autovehicule sa fie inregistrate la primarii. De asemenea, conducatorii unor astfel de motoare sint obligati sa aiba un atestat de cunoastere a regulilor de circulatie care se obtine de la scolile de soferi. Victima accidentului de luni nu avea motorul inregistrat la primarie, in schimb detinea permis de conducere de categorie B din 2003, lucru care-i permitea sa sofeze", ne-a precizat comisarul sef Viorel Gheorghe, seful politiei rutiere. Motoarele de taiat lemne au mai fost implicate in accidente rutiere, motiv pentru care politistii rutieri anunta actiuni care ii vor viza pe proprietarii si conducatorii acestor motoare.