Ești pacient, ai drepturi!
- Pacienții au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate, în conformitate cu resursele umane, financiare șI material
- Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nici un fel de discriminare
- Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de săntate
- Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat șI de a allege o altă persoană care să fie informată în locul său
- Informațiile se aduc la cunoștința pacintului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate
- Pacientul are dreptul de a cere și de a obține o altă opinie medicală
- Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue, până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare
- Pacientul are acces la datele medicale personale
- Personalul medical sau nemedical din unitățile sanitare nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unității respective.
Vă sunt respectate aceste drepturi în unitățile medicale din Vrancea? Și dacă nu, ați luat vreodată atitudine atunci când vă sunt încălcate drepturile? Ministerul Sănătății a lansat zilele trecute o linie verde la care românii pot sesiza de acum încolo telefonic, cazurile de corupție cu care se confruntă în spitale. Orice român vă putea sesiza telefonic cazuri de corupție din sistemul sanitar la telefonul verde 0800806806. De la cazuri de condiționare a actului medical până la concursuri de angajare trucate sau achiziții cu dedicație, orice va putea fi raportat prin linia verde anticorupţie. (Dana LEPĂDATU)