Elevii de la Colegiul Economic au găsit "Soluţia antiviolenţă"
În ultima zi din „Săptămâna Altfel: să ştii mai multe, să fii mai bun!” elevii Colegiului Economic „Mihail Kogălniceanu” Focşani au participat la concursul de scenarii şi dramatizare pe tema "Soluţia noastră antiviolenţă". În ediţiile din anii anteriori elevii şi-au exprimat aprecierile faţă de profesori sau părinţi şi au arătat că în diferitele situaţii violente elevii, părinţii şi profesorii îşi pot acorda răgazul conştientizării consecinţelor pentru a putea adopta conduite benefice atât lor, cât şi celorlalţi. Anul acesta activitatea a fost inclusă în proiectul educativ de prevenire a violenţei "Decât reactivi, mai bine preventivi!" coordonat de profesorul consilier şcolar Iulia Soare din partea CJRAE Vrancea. Premiul pentru cel mai bun scenariu a fost acordat clasei a IX-a F de către profesorul de limba şi literatura română desemnat, Marilena Găucan, având ca mesaj iniţial „Viaţa merge înainte”, chiar şi după accidentări în urma unor îmbrâncituri aparent lipsite de riscuri. De asemnea, elevilor li s-a spus că dificultăţile pot fi depăşite având „încredere în familie şi în prieteni”. Marele premiu „Colegiul Economic pe scenă” a fost câştigat de clasa a IX-a B, diriginte Corneliu Huzum, pentru scenariul scris de Emilia Miron, cu soluţia "Să ascultăm sfaturile părinţilor, îngerii noştri păzitori". Actori care au dramatizat această scenetă au fost Emilia Miron şi Diana Dragu (clasa a IX-a B), Georgiana Ene (clasa a IX-a D) şi Nicu Săpunaru (clasa a XI-a A). Soluţiile propuse de elevi pentru reducerea violenţei au fost completate de consilierul şcolar coordonator cu alternativa medierii în perechi. "Peer-mediation" este realizată de către doi colegi aleşi de colectivul clasei, pentru elevii implicaţi în conflicte minore, pentru a preveni agravarea tensiunilor şi apariţia formelor violenţei ce ar fi sancţionate conform regulamentului şcolar. "Îndeosebi pentru liceenii ajunşi la vârsta de la care pot încheia unele forme contractuale şi pentru care se recomandă stabilirea regulilor prin consultarea lor şi prin acordul încheiat cu ei, profesorii diriginţi pot solicita sprijinul profesorilor consilieri şcolari din cadrul CJRAE care au fost formaţi pentru a derula astfel de programe de mediere", se arată într-o informare a şcolii.
Învăţare prin teatru
În partea a doua a concursului, alţi elevi ai Colegiului Economic au dramatizat unele tablouri din piesa de teatru „De-ale lui Păcală” scrisă de Tudor Muşatescu. Dintre aceste dramatizări, membrii juriului au desemnat cei mai buni actori şi actriţe în rol principal şi secundar astfel: premiul publicului pentru Laura Maria Vlasie de la clasa a IX-a F, premiul pentru cel mai bun actor în rol principal Sergiu Gabriel Soare de la clasa a X-a F, premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar Constantin Alexandru Iordache de la X-a F, premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal Camelia Bîznă, de la clasa a X-a C, şi premiul pentru cea mai bună actriţă în rol secundar Alexandra-Iulia Grigoraş de la clasa a X-a F. În afara concursului, pe perioada jurizării, elevii Ana Maria Lepădatu, Andreea Georgiana Poiană, Tina Cătălina Popescu şi George Alin Ionaşcu de la clasa a X-a E au prezentat sketch-uri din „Destine la limită” de Katie McGarry. (D. C.)