Social

OvidiuRo caută educatori excepţionali pentru comunităţile sărace

Ziarul de Vrancea
20 iun 2017 1718 vizualizări

In acest sens a organizat la Focşani o sesiune de formare pentru dascălii care şi-au arătat disponibilitatea să lucreze în comunităţile sărace u sesiunile de formare sunt conduse de către un cvartet de traineri cu experiență îndelungată în educație timpurie, din România și Statele Unite ale Americii

La Focșani a început seria celor 8 sesiuni de formare pentru profesori din comunități defavorizate, organizate de Asociația OvidiuRo. Acestea sunt axate pe provocările asociate educației timpurii în zonele defavorizate. Alături de Asociația OvidiuRo în acest proiect, care înseamnă organizarea Conferințelor regionale pentru educație timpurie de calitate, mai sunt implicate Asociaţia Learning by Teaching și Citim Împreună România. Conferinţele au debutat la Focşani şi urmează să mai fie organizate în perioada următoare la Bistrița, Bălan, Craiova, Iași, Potlogi, Sibiu și Vulcan. Fiecare dintre cele opt sesiuni interactive de formare este condusă de către un cvartet de traineri cu experiență îndelungată în educație timpurie, din România și Statele Unite ale Americii: Betsy Grob (SUA), co-autoare a volumului Learner-Centered Classrooms for the 21st Century (Săli de clasă și educație centrate pe copil pentru secolul 21), Brandi Bates (SUA/RO), inițiatoarea campaniei „Citim Împreună România”, ce promovează cititul de la vârste cât mai fragede, Andreia Petcu, specialist în metode de educație non-formală, și Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo. Temele centrale ale sesiunii de training sunt metodele centrate pe copil, dezvoltarea limbajului, metodele de citit interactiv și explorarea conținuturilor științifice prin experimente. Miza este echiparea profesorilor ce lucrează cu copii provenind din medii defavorizate cu un set de practici educaționale și un pachet divers de materiale educaționale care vor crește gradul de atractivitate al activităților de învățare. ”Împărtășesc cu ceilalți traineri o filosofie educațională centrată pe nevoile și curiozitatea naturală a copilului și bazată pe interactivitate, gândire critică și explorare continuă. Îi așteptăm pe toți profesorii care lucrează cu copii provenind din medii defavorizate și își doresc să le ofere o experiență la grupă îmbogățită la un modul de formare gândit special pentru ei. Invitația este deschisă și către alți specialiști în educație – consilieri educaționali, mediatori școlari, profesori itineranți, învățători – care vor să contribuie, alături de educatoare, la prevenirea analfabetismului funcțional în comunitățile sărace”, a declarat Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo. Aceasta a fost prezentă la sesiunea de la Focşani.

Educatori vrânceni interesaţi să lucreze în comunităţile sărace

Sesiunile de formare sunt gratuite și deschise pentru până la 800 de profesori din zone defavorizate din întreaga țară, grație unor companii care înțeleg să susțină cauze cu miză pentru societatea. În plus, toți profesorii și specialiștii în educație care se înscriu să organizeze Ateliere de Vară Șotron în comunități defavorizate – pentru două săptămâni în perioada iulie-august, vor primi un pachet de materiale, inclusiv cărți și rechizite pentru copiii cu care vor lucra. Cartea-caiet Șotron pentru desfășurarea Atelierelor de Vară Șotron 2017 va ajunge la peste 2000 de copii săraci, anunţă reprezentanţii OvidiuRo. În Vrancea numărul cadrelor didactice care şi-au arătat disponibilitatea să lucreze în acest proiect este important, acestea urmând să se decidă în acest sens până la începutul anului şcolar 2017-2018. 

O treime din şcoli au probleme educaţionale grave şi foarte grave

Potrivit OvidiuRo, la nivel național, mai mult de o treime dintre școli și grădinițe (36%), majoritatea din zone rurale, se confruntă cu probleme educaționale grave și foarte grave. “Asta înseamnă un risc crescut de abandon școlar, o pondere mare de cadre didactice necalificate și un grad ridicat de marginalizare al localității. Județele cu cele mai mari procente de școli încadrate în clasa 1 sau 2 de risc educațional sunt Vaslui (69%), Mureș (60%), Iași (57%), Brașov (53%), Botoșani (49%), Sibiu (47%), Bacău (45%) și Dolj (39%)”, se arată într-o informare de presă a Asociaţiei OvidiuRo. Potrivit celui mai recent raport de țară în ceea ce privește rata alfabetizării populației, realizat de ELINET, România este pe penultimul loc în UE, cu peste 35% dintre elevii de clasa a IV-a demonstrând probleme serioase la citit. În 2012, OECD (Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare) evalua că aproximativ 42% dintre elevii români sunt analfabeți funcțional. În 2002, OECD demonstra o corelație pozitivă între citit și performanțele școlare, sugerând că promovarea cititului de la vârste cât mai fragede ar putea fi „una dintre cele mai eficiente modalități de a genera schimbare socială”. Cu toate acestea, conform PIRLS aproape 70% dintre părinții din România nu citesc niciodată cărți împreună cu copiii lor sau o fac ocazional și insufficient, se mai arată în informarea de presă. “Stimularea cognitivă în primii cinci ani de viață este fundația pentru performanțele ulterioare – la școală și în carieră. De aceea este atât de important ca și cei mai săraci dintre copiii din țara noastră să aibă acces la educație timpurie de calitate! Iar calitatea presupune profesori bine pregătiți, motivați și echipați cu resursele educaționale potrivite,”  transmite Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo. (M.V.)

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.