Microfoanele jurnaliștilor devin voce în campania de promovare a donării de sânge în România
Pentru a atrage atenția asupra lipsei acute de sânge în România, Crucea Roşie Română şi Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C. T. Nicolau“ apelează la microfoanele jurnaliștilor pentru a aduce subiectul donării de sânge într-o prezență constantă pe micile ecrane.
Crucea Roșie Română și Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, în parteneriat cu agențiile McCann Worldgroup România și McCann PR - fac apel către posturile de televiziune și către jurnaliști să își „doneze” microfoanele - cele mai vizibile obiecte în timpul unui interviu sau al unei conferințe de presă. Jurnaliștii sunt încurajați să înlocuiască microfonul clasic cu unul personalizat cu grupele de sânge, acestea devenind astfel vizibile în fața autorităților intevievate, a sportivilor, a persoanelor publice şi a telespectatorilor.
Istoria ne arată că doar în fața unor tragedii intens mediatizate, românii s-au mobilizat și au format cozi pentru a dona. Dar nevoia de sânge există în orice zi obişnuită.
“Oamenii au nevoie de o atenționare permanentă asupra nevoii de sânge. Sperăm ca jurnaliștii să fie primii care să înțeleagă că printr-un gest simplu, nevoia de sânge poate fi mereu în atenția publicului. Ne dorim ca în viitorul apropiat, cât mai mulți jurnaliști să preia ideea acestei campanii”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română
„Vrem ca subiectul să ajungă în „breaking news” chiar și atunci când nu e vorba despre o tragedie. Sperăm că ori de câte ori vom vedea buchetul de microfoane la știri, să avem acolo și un simbol al donării de sânge, ca un memento care ne spune că e nevoie de sânge tot timpul, nu doar uneori”, a declarat Costin Bogdan, Group Creative Director McCann Worldgroup România
Printr-o simplă donare de sânge, pot fi salvate 3 vieți. Iar la fiecare 3 secunde, un român trebuie să primească sânge. Din păcate, sub 2% dintre români donează sânge, în timp ce media europeană este de 6%.
„Sângele este unul dintre puținele lucruri care nu se cumpără, nu se vinde, ci se donează! Sângele salvează viața bolnavilor din spitale și, de aceea, este atât de important să donăm sânge nu o dată, ci în mod constant”, a declarat Dr. Doina Goșa, Centrul de Transfuzie Sanguină București.
Primii care s-au alăturat cauzei sunt reporterii PRO TV. Astfel, alături de cubul PRO TV, pe microfonul televiziunii vor apărea denumirile grupelor de sânge şi îndemnul de a dona.
“PRO TV a susținut și va susține întotdeauna cauzele puternice, care au un impact real asupra românilor, așa că sperăm ca, împreună, să aducem cât mai mulți oameni în centrele de transfuzie sanguină” - Lucia Antal, Marketing Director PRO TV
Ne propunem ca prin această campanie să convingem și alte instituții de presă să ni se alăture, iar jurnaliștii să poarte microfoanele - simbol al unui apel pentru șansă la viață.