La Adjud s-a constituit Rețeaua Solidarității, un grup-suport înființat în contextul epidemiei de COVID-19
Rețeaua Solidarității este un grup-suport înființat de administrația adjudeană sub coordonarea Crucii Roșii Vrancea în contextul epidemiei de COVID-19
Având în vedere extinderea infecțiilor cu SARS-COV 2, administrația adjudeană a înființat o Rețea a Solidarității, un grup-suport ai cărui beneficiari vor fi persoanele auto-izolate/izolate în conformitate cu prevederile legii și cele de peste 65 de ani, toate fără aparținător, care au nevoie de sprijin sub forma achiziționării produselor alimentare și medicamentelor precum și sub forma asistenței psihologice acordată de doi psihologi practicieni din cadrul Direcției de Asistență Socială Adjud. Acțiunea de voluntariat se desfășoară sub coordonarea Crucii Roșii, filiala Vrancea.
Fac un apel la unitate către toți adjudenii – cetățeni, agenți economici, ONG-uri – și îi rog să se alăture Rețelei Solidarității pentru a-i putea sprijini pe cei mai vulnerabili dintre noi. Acest grup-suport este format din funcționari publici, agenți economici, ONG-uri și reprezentanți ai societății civile care nu țin cont de simpatia sau apartenența politică. În aceste momente trebuie să dăm politica la o parte și să acționăm toți înspre binele acestei comunități! Istoria Adjudului este înfăptuită de oameni, nu de politicieni, și trebuie să fim uniți pentru a fi mai puternici!, susține Leonardo-Claudiu Cristea, coordonatorul grupului Rețeaua Solidarității – Adjud, în apelul său către întreaga comunitate.
Toate persoanele fizice care se vor alătura Rețelei Solidarității – Adjud vor deveni voluntari ai Crucii Roșii – Vrancea, organizație care va înființa o filială la Adjud pe toată durata situației de urgență. De asemenea, livrarea produselor se va face în baza unei proceduri stabilită de către Crucea Roșie Vrancea.
Solicitarea ajutorului poate fi făcută telefonic, la 0237/641908, în timpul programului de lucru, sau permanent, prin intermediul căsuței electronice uat@primariaadjud.ro de către persoana în cauză sau de către terțe persoane. Informațiile oferite trebuie să fie pertinente, concrete și să descrie corect problemele cu care se confruntă persoana vulnerabilă. De asemenea, se va preciza numele, prenumele precum și vârsta și adresa exactă pentru a fi posibilă intervenția. Evaluarea informațiilor colectate se va face la fața locului de către membrii Rețelei Solidarității, care vor întocmi o fișă de intervenție în funcție de necesități.
Aprovizionarea cu alimente și medicamente se va face săptămânal pe cheltuiala beneficiarului Rețelei Solidarității, pe toată perioada situației de urgență. În cazul persoanelor fără posibilități financiare, alimentele vor fi asigurate de către Rețeaua Solidarității ori de câte ori este necesar, fiind finanțate de către un agent economic din Adjud ce a dorit să își păstreze anonimatul. Asistența psihologică va fi acordată telefonic, în timpul programului de lucru al Direcției de Asistență Socială Adjud, pe întreaga perioadă a situației de urgență.
Text informații + foto:adjud.ro