„Educă-l, nu-l lovi! Stop violenţa!” - Campanie a DGASPC pentru protecția copilului
Copiii care sunt supuşi la rele tratamente pot face sezizări la numarul de telefon 0237/ 983 disponibil 24 de ore din 24
Acest număr de telefon poate fi apelat de către orice persoană, adult sau copil, iar sesizările sunt preluate de specialiştii Serviciului de Intervenţie în Regim de Urgenţă. Serviciul de Intervenţie În Regim de Urgenţă din cadrul Direcţei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Vrancea a demarat, cu ocazia zilei de 5 iunie- Ziua Împotriva Violenţei Asupra Copilului, o campanie de informare şi sensibilizare a comunităţii, intitulată : „Educă-l, nu-l lovi! Stop violenţa!”. „Prin această campanie, urmărim conştientizarea asupra violenţei împotriva copiilor, generarea unei schimbări de atitudine, precum şi generarea unei schimbări de paradigmă în educaţia copiilor, prin: înlocuirea practicilor violente cu metode educaţionale pozitive, respectarea copilului şi renunţarea la indiferenţa faţă de violenţa împotriva copiilor. Avem cu toţii o responsabilitate faţă de sănătatea emoţională şi echilibrul copiilor noştri: părinţi, profesori, autorităţi. Este datoria noastră să acţionăm şi să schimbăm practici sociale incorecte de creştere şi educare a copilului”, spune Alina Lăscan, purtător de cuvânt al DGASPC Vrancea. Abuzul înseamnă orice formă de violenţă fizică şi psihică săvârşită împotriva copilului, orice acţiune care implică folosirea forţei şi a superiorităţii pentru a-l răni: bătaia, insultele, umilinţa, agresiunea sexuală, comportamentele cu conotaţie sexuală, săvârşite în pezenţa copilului sau cu copilul, intimidarea, lovirea, supunerea la preactici înjositoare, muncă fizică inadecvată vârstei şi capacităţilor fizice, expunerea la pericole, alungarea de acasă, ameninţările, neglijarea, obligarea la comiterea de furt, cerşetorie, prostituţie etc. Pe termen scurt, abuzul determină o întreagă gamă de emoţii negative intense, uneori chiar răni fizice şi unele comportamente aparent “ciudate”. Pe termen lung, efectele pot să se confunde cu trăsături personale, cer mai multă atenţie, perspicacitate, delicateţe si profesionalism pentru a fi identificate. (Dana LEPĂDATU)