Cum se stabilește salariul minim în funcțiile de noile criteriile introduse de Guvern
Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea a venit cu o serie de precizări la ședința Comisiei de Dialog Social din cadrul Instituției Prefectului, care a avut loc pe 11 noiembrie, cu privire la îndeplinirea noilor condiții în funcție de care se stabilește salariul minim, respectiv vechimea în muncă și nivelul studiilor.
Potrivit HG 905/2017, salariatul sau fostul salariat poate cere în scris angajatorului un extras REVISAL, care se eliberează în termen de cel mult 15 zile și care cuprinde toate informațiile. Documentul poate fi solicitat și ITM. De menționat că angajatorul este obligat să obligat ca la finalul contractului de muncă să elibereze din oficiu o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de salariat, durata activității, salariul, vechimea în muncă și specialitate. Refuzul angajatorului se sancționează cu amendă între 300 lei și 1000 lei. ”În concluzie, vechimea în muncă se atestă cu carnetul de muncă al salariatului și adeverințele de vechime eliberate de angajatori conform statelor de plată întocmite, Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea nefiind depozitarul statelor de plată a salariilor începând cu ianuarie 2011”, a anunțat ITM Vrancea într-un document prezentat la Comisia de Dialog Social. (M. B.)