(Update) Caz înfiorător de violență a unui fiu asupra mamei sale, bătrână și oarbă, la Răstoaca
Cazul înfiorător de violență la Răstoaca, a unui fiu asupra mamei sale, bătrână și oarbă, a fost făcut public pe grupul de facebook al comunității. Citiți în continuare dezbaterea localnicilor din Răstoca pe acest subiect, cu mențiunea că dacă este adevărat ceea ce comentează localnicii se impune intervenția urgentă a celor abilitați să o facă în asemenea situații.
D.M.:”Un caz aparte...Z. lui C., Str.B(..), lângă P(...)... este maltratată de propriul fiu pe nume C... cineva trebuie să ia măsuri”
L.D.: ”Vecinii să ia atitudine dacă într-adevar se confirmă <<,zvonul>>”
D.M.:”Sora mea, R..a, o vizitează aproape zilnic si-i duce cîte ceva de mîncare, si i se plînge că nu mai poate îndura...este vânătă de bătaie...Aș ruga pe cineva de competență să o viziteze să vadă că ce spun e adevăr...Eu i-am zis lui C. fiul ei de ce o bate. Și mi-a răspuns...pentru că a vomat pe pat...Se pare și nu este exclus ca ,,animalul" să o fi violat...O spun cu toată responsabilitatea din spusele ei (că îi este rușine să spună ce îi face)...”
L.D.:” D.M., avem un reprezentant autorizat cu asistență socială, cred că are datoria de a face o anchetă socială, împreună cu toți cei care au obligația să investigheze cazul.E bine că s-a făcut cunoscut public, poate așa se găsește și o rezolvare.”
D.M.:”L.D. aștept...și dacă nu se rezolvă voi încerca și alte modalități...”
L.D.:”D.M. nu cunosc persoana, dar chiar mi-aș dori o rezolvare în favoarea ei.”
V.R.:”Este bătrână săraca si oarbă. Nu îi este frică de Dumnezeu ca trăiește din pensia ei? Să-și bată joc de ea? Ar trebui ca cineva să ia măsuri.Părerea mea.”
G.F.:”Dragilor eu refuz să cred că PRIMĂRIA noastră nu au cunoștință de acest caz, mai ales că există un personaj în incinta primăriei care se ocupă cu aceste cazuri sociale. Rezolvați domnule Primar acest caz dvs, dacă cei abilitați nu reușesc să elucideze acest caz. Bine că pe site-ul Primăriei sunt redate de multe ori <programul gunoiului material plastic, de „n” ori s-a aprobat aducerea de gaze și la noi. Hai să vă mai dăm și un asfințit de soare. Că în rest toți concetățenii noștri sunt ok.”
D.N.:”Dar nu mai are și alți copii?”
D.M.:”D.N. are, dar nu-i interesează...”
M.R.A.:”Părerea mea e că această postare trebuie pusă pe site-ul primăriei că în brațele lor stă rezolvarea acestui caz”
D.M.:”M.R.A. așa s-ar cuveni...Dar sigur primarul va lua atitudine. Asa cred și așa îl cred...”
I.N.:”A sunat cineva măcar la Poliție?”
G.F.:”Iuliana, nu crezi că acest caz trebuie să intre în competența serviciului de asistență socială de pe lângă Primărie? Tind să cred că acest compartiment trebuie să fie primul care se implica împreună cu poliția și care mai sunt abilitați.”
D.M.:” I.N. azi am aflat de la sora mea...Mai auzisem ceva demult însă azi a sărit calul...A vrut să dea în sora mea ,,animalul"...Și era bine dacă dădea, că aveam motiv să-i dau replica...”
I.N.:”Facebook-ul e cel mai facil mod de a comunica însă, oricât am vrea, nu ajută la rezolvarea unor asemenea situații. Solicitările oficiale o pot face, ocazie cu care se pot afla mult mai multe informații despre o anumită situație.”
S.M.C.:”Cine știe dacă femeia poate sa sune la acest număr...!
Citiți și:Linie telefonică gratuită pentru ajutor specializat 0800 500 333-HELPLINE cu număr unic la nivel național destinat victimelor violenței domestice
Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați a pus la dispoziția victimelor violenței domestice o linie telefonică gratuită, cu un număr unic de contact, 0800.500.333, pentru a semnala situații de violență domestică, trafic de persoane, discriminare de gen sau dicriminare multiplă, reglementat de Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței în familie. Acest serviciu este asigurat 24/24 ore, 7/7 zile. Numărul este apelabil gratuit din orice rețea cu acoperire națională.
Apelul la linia telefonică pentru ajutor specializat (helpline) poate fi făcut de către potențiala victimă/victimă a violentei domestice, a traficului de persoane, a discriminării de gen sau a discriminării multiple, un părinte sau un alt membru al familiei, o persoană din cadrul rudelor/ afinilor, un vecin sau un cunoscut al familiei, fie de un martor sau de o altă persoană care știe de existența unui caz din această categorie.
În cadrul liniei telefonice gratuite pentru ajutor specializat (helpline) destinată victimelor violenței domestice, experții noștri asigură asistență și consiliere pentru depășirea tuturor situațiilor de urgență din domeniu. Aceștia identifică soluții adecvate cazurilor expuse sau semnalate, oferind informații cu privire la demersurile pe care le poate iniția victima pentru a ieși din situația de criză, în funcţie de tipologia faptelor de violență domestică semnalate, precum și servicii adecvate nevoilor lor.
Consilierii liniei telefonice de urgență au pregătirea necesară pentru a furniza victimei și potențialilor martori informații succinte despre demersurile pe care le pot întreprinde cu privire la prevenirea și combaterea violenței domestice, consiliere primară de natură juridică și psihologică, respectiv îndrumarea victimei către instituțiile abilitate din proximitate, unde va beneficia de suport și orientare către serviciile disponibile din teritoriu.
Principiile care stau la baza liniei telefonice gratuite pentru ajutor specializat de tip helpline
-
Asigurarea și menținerea confidențialității asupra aspectelor ce țin de siguranța și viața privată a victimelor, protejarea intimității beneficiarilor și respectul pentru demnitatea umană, în toate activitatile intreprinse
-
Promovarea bunăstării, sigurantei fizice și psihologice a victimei pentru depășirea situației de criză și reluarea unei vieți independente
-
Abordarea coprehensivă a violenței domestice și violenței împotriva femeilor, inclusiv prin promovarea unei abordări sensibile de gen, în serviciile sociale destinate victimelor violenței domestice
-
Creșterea gradului de dezvoltare personală (autodeterminarea) și împuternicirea victimelor violenței domestice
-
Acces nediscriminatoriu, gratuit și debirocratizat (facil) la servicii adecvate victimelor violenței domestice
Ce trebuie să știți
Consilierii din cadrul liniei telefonice de urgență (helpline) destinată victimelor violenței domestice au misiunea de a informa, îndruma și de a oferi consiliere primară victimelor sau martorilor, oferind asistență de specialitate gratuită și informații cu privire la serviciile adecvate nevoilor lor, precum și recomandări pentru soluționarea situațiilor care i-au determinat să apeleze linia telefonică, explicându-le acestora demersurile pe care le pot iniția pentru a depăși situația de criză cu care se confruntă:
-
Apelare la 112, în situații de urgență[1]
-
Îndrumare către un adăpost aflat în proximitatea victimei[2]
-
Îndrumare către instituțiile abilitate din teritoriu– Direcția Generală de Asistență Socială și Protecţia Copilului, Inspectoratul Județean de Politie, Unități de primiri urgențe sau Serviciul de Medicină Legală, organizații nonguvernamentale, pentru a beneficia de consiliere și suport, consiliere psihologică și juridică, precum și alte tipuri de servicii în funcție de tipologia faptelor de violență domestică descrise a victimei.
-
Informații concrete cu privire la modalitatea de obținere a ordinului de protectie și a ordinului de protecție provizoriu, care au ca scop protejarea persoanei a cărei viață, integritate fizică sau psihică ori libertate este pusă în pericol printr-un act de violență din partea unui membru al familiei, precum și înlăturarea stării de pericol și informații cu privire la probele pe care victima poate să le prezinte instanțelor de judecată[3]
Situațiile care impun găzduirea victimei într-un adăpost
-
victima a fost nevoită să fugă de furia agresorului, părăsind domiciliul singură sau însoţită de copii
-
victima a fost alungată din casă de către agresor (uneori fără să aibă asupra ei nici un act de identitate, bani sau alte haine)
-
în urma evaluării cazului se stabileşte de către intervenient că pentru victimă nu există nici o alternativă de înnoptat/locuit la rude, prieteni etc.
-
victima a plecat de acasă de mai multă vreme ca urmare a violenţei, a locuit o perioadă la rude/prieteni/ cu chirie, iar acum, din motive obiective nu mai poate sta în aceleaşi condiţii
-
victima hotărăşte să se întoarcă la domiciliu, după o perioadă de absenţă din motive de violenţă, iar partenerul nu o primeşte în casă sau este în continuare violent
-
victima violenţei nu este localnică şi provine din localităţi limitrofe sau chiar din alt judeţ
Te afli într-o situație de violență domestică, trafic de personae sau discriminare de gen?
-
Te înțelegem, nu te judecăm – pentru noi ești o persoană valoroasă
-
Este dreptul tău să îți păstrezi anonimatul – îți oferim informații indiferent dacă ne dai sau nu datele tale de identitate
-
Te sprijinim în ritmul tău – nu te presăm să demarezi acțiuni pe care nu le poți sau nu dorești să le întreprinzi
-
Îți solicităm acordul explicit în cazul în care dorești ca instituția noastră să facă demersuri în numele tău prin sesizarea instituțiilor abilitate, în funcție de specificul situației în care te afli
-
Te ajutăm să identifici formele de violență la care ești supus/ă (violență fizică, violență psihologică, violență sexuală, violență socială, violență economică, violență spirituală) și să găsești soluții optime pentru depășirea situației de criză in care te afli
Cunoști sau deții informații cu privire la o persoană care este victimă a violenței domestice?
Iată ce poți face:
-
Nu o judeci, nu îi critici comportamentul, îi oferi ajutorul dar nu-i impui să ia o măsură
-
Abordeaz-o cald și înțelegător, vorbește cu ea atunci când nu sunt prezenți și alți cunoscuți, spunându-i că nu e singur/ă și știi cum poți să o ajuți
-
Poți apela oricând linia telefonică pentru ajutor specializat 0800 500 333 pentru a obține înainte câteva informații și sugestii practice
-
Să o însoțești atunci când se hotărăște să-i spună agresorului că vrea să se separe de el fiindcă acest moment este cel mai periculos. În eventualitatea unui proces, sunt necesari martori și date concrete referitoare la actele de abuz trăite
-
Oferă-i numărul nostru de telefon 0800 500 333, apelabil gratuit 24/24 ore, 7 /7 zile, pentru a i se oferi suportul necesar pentru situația de violență domestică în care se află
[1] prin situații de urgență se înțelege situația în care se presupune un pericol iminent pentru victimă- care îi periclitează viața, sănătatea sau integritatea victimei și, după caz, a copiilor săi
[2] Adăpostul destinat găzduirii victimelor violenţei este o locuinţă/casă protejată care funcționează ca entitate de sine stătătoare sau ca anexă a centrelor/birourilor/serviciilor/programelor de consiliere psihologică, socială şi/sau juridică adresate cu precădere femeilor expuse riscului de agresiune, aflate în situaţie de violenţă în cadrul familial. Este organizată şi gestionată în regim de “locuinţă protejată” cu adresă necunoscută, deservită de personal profesional şi administrativ, pregătit în domeniul lucrului cu victimele violenţei
[3] dovada înregistrării plângerii penale la poliție cu privire la tipul de violență la care a fost supus, obținerea unui certificat medico-legal, expertiză medico-legală, sesizari înregistrate la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecţia Copilului, înregistrări audio-video relevante, mesaje, inscrisuri medicale din care să reiasă eventualele afectiuni psihice ale agresorului etc.
I.N.:”S.M.C. poate suna oricine cunoaște situația ei.”
V.R.:”S.M.C. nu poate suna.Bătrâna este oarbă.”
S.M.C.:”V.R. am bănuit.”
Știre actualizată ,19 februarie 2022, ora 14:40, surse ZdV: Poliția a fost iar bătrână a negat că ar fi adevărat ceea ce au comentat consătenii ei.Vecinii spun că ceilalți copii au bătrânei vin și au grijă de ea.