Social

Asociația de tineret ARCI, cu sediul în Odobești, Vrancea a finalizat proiectul de tineret “Skills Up To Date”

Ziarul de Vrancea
1 nov 2022 750 vizualizări

În perioada 19-27 septembrie 2022, asociația de tineret ARCI, cu sediul în Odobești, Vrancea, a desfășurat activitățile proiectului educativ numit “Skills Up To Date”. 

Acesta a constat într-un schimb international de experiență cu 37 de tineri și însoțitori de grup din Croația, Grecia, Italia, România, Serbia și Spania, în care ei au învățat, prin metode ale educației non-formale, despre cum pot să se dezvolte personal și profesional. Proiectul a fost finanțat de către Uniunea Europeana prin Erasmus Plus (programul pentru educație, formare, tineret și sport), și a avut loc în Cernat, Covasna.

Echipa României a fost reprezentata de 7 vrânceni, dintre care 2 sunt organizatorii mobilității, iar restul 5 sunt tineri voluntari cu vârste cuprinse între 18 și 23 de ani, atât liceeni, cât și studenți, majoritatea fără locuri de muncă.

Pe perioda proiectului ei au participat în activități bazate pe educația nonformală prin care să își dezvolte anumite competențe profesionale și astfel să se integreze mai repede și mai eficient în piața muncii, ori să continue studiile sau să își crească șansele de a fi acceptați la stagii de practică. Printre activități, pot menționa sesiuni de cunoaștere interpersonală, teambuilding, seri interculturale în care sunt prezentate țările participante, mâncăruri tradiționale, dansuri, cântece și alte momente tradiționale, ateliere de dezvoltare persoanală individuale și colective, ateliere de vorbire în public, dezvoltarea unei idei de afaceri prin intermediul metodei Business Model Canvas, ateliere pentru dezvoltarea abilităților de negociere, simulari de interviuri pentru angajare, sesiune despre LinkedIn, sesiuni despre Erasmus + și alte oportunități de învățare gratuită pentru tineri, atelier de dezvoltare a muncii îin echipă, simulari ale unor situații de interacțiune între vânzător și cumpărător, jocuri de rol pentru creșterea expresivității artistice, sesiuni de autoreflecție, dar și evaluare de grup, creare de ateliere și prezentarea lor la un liceu, vizite în Cernat și Brasov.

Toate costurile participarii au fost asigurate cu ajutorul finantarii Erasmus +.”- a explicat Raul Drăgan coordonator de proiect asociația de tineret ARCI, cu sediul în Odobești, Vrancea

Prin organizarea acestui proiect, asociația ARCI urmărește să contribuie la eforturile UE de a reduce șomajul și abandonul școlar în rândul tinerilor cu vârste cuprinse intre 18 și 24 de ani, și în special al tinerilor cu oportunități reduse din punct de vedere social, economic și geografic. Participanții au avut ocazia să se cunoască mai bine prin sesiuni de teambuilding, să cunoască realitățile din fiecare țară participantă cu privire la tema proiectului, să își dezvolte abilitați profesionale, dar și să creeze ateliere educative prin care să ofere training de dezvoltare personală unor tineri din Cernat, Covasna.

Prin participarea la schimbul de experiență, tinerii beneficiari au urmărit să-și atingă următoarele obiective:

– aprofundarea conceptului de șomaj, cauzele și efectele șomajului în context european și național

– folosirea metodelor educației nonformale pentru a găsi soluții la problema abordată prin acest proiect; de asemenea, participanții au aflat mai multe despre unele programe ale UE care sprijină tinerii prin ajutor financiar precum burse, facilitarea unor împrumuturi financiare pentru studiu, aflarea despre oportunități de învățare prin voluntariat în străinătate

– dezvoltarea profesională prin dobândirea de competențe în context nonformal; învățarea despre alte țări prin schimb intercultural, dobândirea de cunoștințe internaționale și competențe social-civice, îmbunătățirea abilităților de comunicare în engleză

– creșterea satisfacției la locul de muncă

– acumularea de experiență în munca internațională

– îmbunătățirea autoreflecției, puterii de concentrare, a gândirii creative, critice și artistice, a comunicării în public, exersarea persuasiunii și a abilităților de negociere; participanții au simulat interviuri de angajare, au elaborat idei de afaceri, și-au îmbunătățit competențele de conducere și de muncă în echipă

– beneficiarii și-au extins rețeaua de cunoscuți și prieteni internaționali cu care se vor putea întâlni în viitor și cu care pot lucra chiar la crearea unui proiect similar, cu sprijinul organizațiilor partenere

Cu ajutorul competențelor dobândite, tinerii participanți au creat 8 ateliere educative prin care au oferit activități de dezvoltare personală pentru aproximativ 200 de elevi de la Liceul Teologic Reformat din Târgu Secuiesc, Covasna. Acest lucru a fost foarte important, atât pentru beneficiarii schimbului de tineret „Skills Up To Date”, întrucât ei au trecut un test important al procesului învățării, cât și pentru localnici, aceștia din urmă aflând informații despre programul E+, au practicat limba engleză într-un context nou și s-au bucurat să cunoască alți tineri din alte țări, chiar și pentru o oră si jumătate.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.