Social

Furnizorii de telefonie, internet şi TV, reclamaţi non stop la CJPC

Sorin Tudose
12 dec 2012 1180 vizualizări
comisarul şef de la Protecţia Consumatorilor spune că nu îi poate ajuta mereu pe vranceni, dar că încearcă să facă pace între comercianţi şi clienţi

Vrancenii au făcut în cursul acestui an circa 550 de petiţii şi reclamaţii, din care 64% vizau serviciile prestate de operatorii economici. Peste 350 de sesizări aveau ca obiect prestarea necorespunzătoare a serviciilor ori nereguli în cadrul contractelor în desfăşurare. Au fost reclamaţi atat furnizorii de energie electrică, energie termică, cat şi furnizorii de servicii de televiziune, internet, telefonie mobilă/fixă. Alte 150 de petiţii se referă la bunuri defectate în perioada de garanţie sau în fara acestei perioade (telefoane mobile, electrocasnice, aparate, produse electronice), calitatea tâmplăriilor PVC, a articolelor de mobilier confecţionate la comandă. De asemenea, circa 50 de reclamaţii au avut ca obiect calitatea alimentelor, multe dintre acestea fiind ieşite din perioada de valabilitate. În cursul acestui an Protecţia Consumatorilor a soluţionat 555 de reclamaţii, o parte din ele fiind de la finele anului trecut. Comisarii au soluţionat 96 de petiţii în favoarea cetăţenilor, 205 de petiţii au fost soluţionate pe cale amiabilă, în vreme ce 48 dintre ele au fost respinse din lipsă de probe suficiente. Circa 30 de petiţii au fost clasate sau retrase de cetăţeni, 30 au fost redirecţionate spre alte instituţii, iar 147 au fost considerate ca fiind neîntemeiate.

În urma soluţionării acestor petiţii au fost acordate vrancenilor despăgubiri în valoare totală de 117.642 lei. „Bineînţeles că, în urma soluţionării petiţiilor şi comunicării răspunsurilor către consumatori, unii dintre aceştia pot fi nemulţumiţi de rezoluţia dată de comisari, însă îi asigur pe consumatori că personalul de inspecţie al CJPC Vrancea face tot posibilul să îi sprijine în soluţionarea petiţiilor lor, atunci când acestea sunt fondate sau există suficiente probe, documente şi pârghii legale pentru a putea finaliza cercetarea. Consumatorii trebuie să înţeleagă cã nu putem acţiona decât în cadrul competenţelor stabilite prin lege şi în limita prevederilor legale, dar facem tot posibilul să îi ajutãm, uneori să gãsim o cale de mijloc împreună cu operatorii economici”, transmite Dumitru Dilă, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Vrancea. (Sorin TUDOSE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.