ENET spune că ţine cont de cazurile sociale cînd taie căldura
Reprezentanţii ENET SA Focşani susţin că nu fac debranşări la grămadă, aşa cum acuză mulţi cetăţeni văduviţi de serviciile fabricii de căldură deşi, spun ei, ar fi cu plata facturilor la zi. ENET susţine că încă din vară a trimis adrese şi curieri la administraţiile de bloc prin care şefii de scară erau rugaţi să se prezinte la ENET pentru discutarea debitelor şi a posibilităţilor de recuperare. Societatea de termoficare afirmă că cele mai mari datorii la agent termic figurează în dreptul asociaţiilor cu facturare în comun. „Casierii noştri au stat prin blocuri pentru încasări zi de zi toată vara. De acum mai mult de două luni am pus afişe la scările de bloc şi biletele în fiecare cutie poştală anunţînd debitul asociaţiei şi faptul că vor fi oprite pentru datoriile neplătite, considerînd că astfel cetăţenii din bloc sînt avertizaţi asupra situaţiei”, susţin cei de la ENET. Mai mult, aceştia susţin că focşănenii cu restanţe foarte mari au cerut singuri să fie tăiaţi de la căldură şi apă caldă, pentru a nu mai acumula noi datorii. Oficialii ENET acuză că unii administratori de bloc au bălmăjit actele de la scările de bloc pe care le au în grijă şi că ar minţi locatarii pentru că nu le ies calculele cu privire la datoriile acumulate. Societatea de termoficare nu face referiri exacte, unde ar bănui că sînt nereguli, spunînd doar că aceste probleme grave ar fi putut fi preîntîmpinate „prin controale ale comisiilor de cenzori asupra administratorilor, aşa cum prevede legea”, după cum susţin cei de la ENET pe site-ul oficial. „Sînt şi situaţii în care administratorii una spun la ENET şi alta cetăţenilor nemulţumiţi. Sînt destul de multe situaţii în care administratorilor nu le ies socotelile şi de aceea nu vin cu listele de plată la ENET, ba chiar nu le mai răspund proprietarilor din asociaţie. Descoperim acum probleme grave în unele cazuri”, spun cei de la societatea de termoficare. Societatea afirmă că nu poate rezolva problemele sociale, sărăcia, dar că s-a ţinut cont de cazurile individuale ale cetăţenilor. De asemenea, ENET-ul atrage atenţia locatarilor să fie atenţi la cum învîrt actele şi facturile către utilităţi administratorii de bloc. Nu de puţine ori problemele apar în actele lor contabile, unii fugind cu banii peste hotare şi lăsînd oamenii în procese îndelungate cu societăţile de furnizare a utilităţilor. (Iulia CREŢU)
Verificaţi soldul din facturile ENET!
Societatea de termoficare îşi anunţă clienţii că “soldul înscris în factura lunii octombrie este comunicare şi extras de cont privind soldul debitului clientului în vederea efectuării inventarului anual al patrimoniului societăţii pentru anul 2011”. “Soldul reprezintă: Restul de plată pe factura curentă plus Soldul precedent la data de 31.10.2011. Persoanele, asociaţiile, instituţiile bugetare sau agenţii economici care au nelămuriri sau consideră că sumele înscrise în factură nu sînt cele datorate în fapt, se pot adresa pînă la 01.12.2011, la sediul Comercial din str. Cuza-Vodă nr. 3, salariaţilor desemnaţi ai societăţii noastre, pentru efectuarea punctajului şi clarificarea soldului în vederea inventarierii. Lipsa unor astfel de solicitări implică în fapt confirmarea soldului transmis de noi”, se arată într-un comunicat de presă al ENET. Reprezentanţii societăţii de termoficare pot fi găsiţi de luni pînă vineri, între orele 8.00 şi 15.00, pentru orice lămuriri suplimentare. (I. CREŢU)