Mai activi pe blog decît ne dau căldură în calorifere: ENET are viziuni că Prefecura pierde procesul gigacaloriei
Reprezentanţii „fabricii de căldură” din Focşani se pare că şi-au găsit o nouă pasiune, aceea de a comenta pe forumurile ziarelor şi de a posta aşa numite drepturi la replică pe bloguri. Asta în loc să comunice oficial cu reprezentanţii mass-media şi să răspundă serios la problemele semnalate de cetăţenii acestui oraş, mulţi dintre ei clienţi nemulţumiţi de serviciile centralei termice. Printr-un astfel de drept la replică facut de un „postac enetist”, aflăm că poziţia oficială a ENET este aceea de a cobi, nu de a oferi soluţii clare la probleme punctuale. Practic, ENET are viziuni şi anunţă că Prefectura va pierde procesul cu cei de la Consiliul Local Focşani, pe marginea stabilirii preţului la gigacalorie. Mai mult, ENET bagă în sperieţi populaţia căreia îi transmite că va plăti diferenţa dintre 400 şi 203 lei/gigacalorie cînd Prefectura va ieşi învinsă din războiul juridic al căldurii. „Preţul de facturare pentru populaţie nu este decis de ENET, iar din divergenţele între autorităţile locale nu cîştigă nimeni. Dacă se îngheaţă preţul la 203,2 lei/gcal şi Prefectul pierde procesul peste vreun an, cum durează astfel de acţiuni în instanţă, ENET va fi obligat să recalculeze facturile pe un an în urmă cu preţurile decise de Consiliul Local şi populaţia va trebui să le plătească... nu ştim cum, pentru că sumele vor fi enorme (aşa s-a întîmplat la Timişoara unde procesul a durat doi ani şi a cîştigat Consiliul Local, iar acum populaţia plăteşte diferenţele)”, scrie drepullareplica pe forumul ZdV.
Blogăraşii ENET vă liniştesc: „ne pare rău că nu aveţi căldură”
Cît despre problema semnalată în repetate rînduri de cetăţenii cartierului Gării, în general persoane în vîrstă, care nu au căldură în case din cauza unor lucrări întîrziate, situaţie semnalată oficial celor de la ENET, blogăraşii fabricii de căldură îi iau la mişto pe cetăţenii înfriguraţi. Postacii „fabricii de căldură” spun că întrebările cetăţenilor trebuie adresate Primăriei Focşani, nu ENET-ului şi că le pare rău că oamenii n-au agent termic în calorifere. „ENET nu are nicio legătură cu lucrările de la Gară, acestea fiind contractate şi gestionate de Primăria Focşani, efectuate pentru bunuri din domeniul public al municipiului, cu fonduri din Programul Termoficare şi bani de la bugetul local. Problema cetăţenilor din zonă trebuie semnalată Primăriei, nu ENET, care nu face nici un fel de lucrări în zonă şi nu poate influienţa (sic!) în nici un fel constructorul, acesta avînd contract cu Primăria, nu cu ENET. Ne pare rău că cetăţenii nu au căldură, mai ales că în zona Gării pensionarii sînt buni-platnici, dar nu avem noi soluţia. Sperăm ca lucrările să se termine cît mai repede şi modernizarea făcută să aducă beneficii care să fie mai importante decît disconfortul creat. Toate acestea sînt lucruri foarte cunoscute celor de la ziar, dar răstălmăcite în articol, ca să anime spiritele!”, se arată într-un drept la replică postat pe blogul de pe site-ul ENET, www.enetsa.ro. Aşadar, clienţii nemulţumiţi sau poate că sînt şi mulţumiţi, mesaje către fabrica de căldură puteţi transmite pe această adresă, care este mai activă decît circulă agentul termic prin calorifer. Cît despre directorul Valter Popescu, acesta se fofilează să ofere nişte explicaţii, mulţumindu-se să ne spună că este în şedinţe sau că nu poate discuta cu reporterii pentru că pleacă pe la Bucureşti, pentru a rezolva desigur problemele societăţii de termoficare. (Iulia CREŢU)