La spital, ca la hotel: pacienţii - mulţumiţi de cazare, nemulţumiţi de medicaţie şi doctori
118 bolnavi au fost chesţionaţi despre condiţiile de spitalizare şi profesionalismul personalului medical u majoritatea pacienţilor s-au arătat mulţumiţi de ceea ce au găsit la Spitalul Judeţean din Focşani, cu excepţia lipsei medicamentelor şi a cadrelor în număr insuficient
Ce îşi mai doresc bolnavii care se internează la Spitalul din Focşani? În afară de sănătate, evident. Vor aparatură medicală performantă, mai mulţi medici specialişti, condiţii mai bune de spitalizare, pilule din belşug şi mai multe paturi pentru internare în secţiile unităţii spitaliceşti. Acestea au fost doleanţele bolnavilor care s-au tratat la Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani şi care au fost chestionaţi despre condiţiile de spitalizare şi profesionalismul medicilor. Au fost chestionaţi 118 pacienţi cu vîrste cuprinse între 16 şi 81 de ani, care au trebuit să răspundă la nouă întrebări. Ultimul punct le-a permis bolnavilor să îşi exprime liber punctul de vedere şi să sugereze cîteva idei pentru îmbunătăţirea activităţii. Au fost intervievaţi bolnavi din toate secţiile spitalului şi aceştia s-au arătat mulţumiţi de condiţiile de cazare, dar şi de comportamentul medicilor. Aşa se face că, în urma analizei chestionarelor, s-a constatat că 90% dintre bolnavi au precizat că au fost primiţi bine de personalul medical şi 97% consideră că echipa medicală este foarte bine pregătită. Au acordat şi calificative pentru cazare, alimentaţie, curăţenie, cei mai mulţi fiind mulţumiţi de ceea ce au găsit în spital. De asemenea, toate persoanele chestionate au răspuns cu “Da” în momentul în care au fost întrebate dacă ar recomanda unui cunoscut serviciile Spitalului Judeţean Focşani. “Ca urmare a rezultatelor obţinute, managementul spitalului îşi propune să investească pe cît posibil banii din venituri proprii în aparatură medicală, lucru care s-a întîmplat şi pînă acum, să îmbunătăţească condiţiile de spitalizare în unele secţii, avînd în vedere că personalul medical este foarte bine cotat de către pacienţi. Deşi chestionarul nu cuprinde acest aspect, ca obiectiv pe termen lung managementul spitalului îşi propune îmbunătăţirea comunicării cu pacienţii”, a menţionat Alina Pelin, purtătorul de cuvînt al Spitalului. Echipa de conducere a unităţii, în frunte cu dr. Nicolae Moise, îşi mai propune să asigure medicamente, conform posibilităţilor financiare, să atragă sponsori şi venituri proprii, fără să menţioneze cum va reuşi acest lucru. De precizat că Spitalul nu a făcut publică metodologia cercetării, astfel încît nu se ştie dacă răspunsurile pacienţilor au fost influenţate de prezenta vreunui salariat al unităţii. (Raluca MANOLACHE)