Social

Bucatarii de la Cantina Saracilor si-au recistigat sporul de hrana

Gabriel Sava
16 feb 2011 768 vizualizări
Angajatii Cantinei de Ajutor Social din Focsani au cistigat in instanta cite 350 lei lunar, suma care le-a fost taiata din leafa prin dispozitie a primarului, anul trecut u din luna aprilie, sporurile li se vor taia din nou

Noua angajati ai Cantinei de Ajutor Social din Focsani se numara, de saptamina trecuta, printre fericitii bugetari care au mai recuperat o parte din taierile salariale operate anul trecut. Acestia vor primi inapoi, de luna viitoare, suma de 350 lei. "E vorba de drepturile speciale de hrana pe care le primesc cei noua angajati si care, conform dispozitiei primarului, din luna august 2010 au fost suspendate. Ele erau prinse in contractul colectiv de munca si erau singurele sporuri pe care le primeau angajatii Cantinei de Ajutor Social", a precizat directorul Angela Lungu. De revenirea la salariul care contine aceste drepturi va beneficia inclusiv sefa Cantinei de Ajutor Social. "Si eu am solicitat aceste drepturi pentru ca la noi, cu taierile de 25% si cu eliminarea acestor sporuri, am ramas cu venituri de nimic", a completat directorul Angela Lungu. Conform deciziei instantei de la Curtea de Apel de la Galati, recursul declarat de Cantina de Ajutor Social a fost respins ca netimbrat, ceea ce inseamna ca solutia data de magistratii de la Focsani ramine valabila. Dosarul in care cei noua angajati au solicitat anularea actului administrativ, respectiv dispozitia primarului din august 2010, s-a judecat la Tribunalul Focsani, unde judecatorii au admis cererea celor noua angajati. Consiliul Local, prin juristul acestei institutii, a fost obligat conform legii sa mearga pina la ultima cale de atac. Cei noua angajati care vor beneficia de drepturile speciale sint: Lucian Feroiu, Fanuta Baciu, Maricel Gradinaru, Victor Pinzaru, Georgeta Gheorghita, Sevastita Lazar, Ion Velicinschi, Stefana Nistoroiu si nu in ultimul rind directorul Angela Lungu. Victoria acestora va fi insa o mingiiere de scurta durata pentru ca documentul in care sint trecute aceste drepturi, respectiv contractul colectiv de munca va fi modificat in cursul acestui an, iar aceste drepturi vor fi modificate. In aceasta situatie, consilierii locali vor fi obligati la rindul lor sa prevada sume suplimentare pentru acoperirea sumelor cistigate recent de angajatii Cantinei de Ajutor Social. "OUG 63/2010 nu ne mai permite sa renegociem contractele colective de munca. Dispar astfel toate sporurile stabilite anul trecut. Contractul colectiv de munca de la nivelul Primariei expira in luna aprilie", a declarat Vasile Dobre, viceprimarul municipiului, facind referire la decizia instantei galatene. (Gabriel SAVA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.