Social

Salariile in spitale nu trebuie sa depaseasca 70% din buget

Raluca Manolache
20 ian 2011 710 vizualizări
Managerii de spitale trebuie sa aiba in vedere si cresterea de 15% a salariilor anuntata in 2011 u doar la Spitalul din Focsani lefurile cadrelor medicale au inghitit anul trecut mai mult de 70% din buget

Lefurile din spitale au fost luate in vizor de autoritati. Din acest an, unitatile spitalicesti trebuie sa-si tina sub control banii alocati pentru plata personalului incadrat. Spitalele nu au voie astfel sa depaseasca 70% din bugetul alocat prin Casa de Asigurari de Sanatate (CAS). Drepturile salariale ale angajatilor trebuie sa reprezinte maximum 70% din sumele decontate de Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) Vrancea din Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate pentru serviciile medicale furnizate, precum si din sumele de la bugetul MS cu aceasta destinatie. Aceasta masura a fost adoptata la sfirsitul anului 2010 printr-o hotarire de guvern care mai prevede faptul ca depasirile vor trebui suportate din alte surse, dar tot in conditiile prevazute de lege. "A fost emis un ordin de catre Ministerul Sanatatii prin care s-a decis ca banii alocati pentru plata salariilor sa nu depaseasca 70% din bugetul alocat de Casa de Asigurari de Sanatate. Din 2011 salariile personalului din spitale vor fi cu 15% mai mari fata de ultima luna a anului 2010. S-au facut o serie de calcule astfel incit cresterea de 15% sa nu produca probleme de finantare", spune Mihai Copaci, presedintele director general al CAS Vrancea. Asa se face ca odata cu cresterea lefurilor, spitalele trebuie sa gaseasca alte solutii pentru intregirea bugetelor pentru salarii in conditiile in care anul trecut mai toate spitalele s-au apropiat de pragul de 70%. Situatiile intocmite de "banca" din sanatate arata ca la Spitalul Judetean de Urgenta "Sf. Pantelimon" Focsani 77% din buget a mers pentru plata salariilor, la Spitalul din Adjud este vorba de un procent de 59%, la Spitalul din Odobesti s-a inregistrat un buget de 68%, iar la Spitalul din Panciu este vorba de un buget de 67%. Si la Spitalul Marasesti lefurile au inghitit 63% din banii alocati, la Spitalul Dumbraveni s-au cheltuit 67% din fonduri si la Spitalul Vidra s-a inregistrat un procent de 61%. De asemenea, din acest an autoritatile locale trebuie sa se implice in spijinirea spitalelor. Autoritatile trebuie sa aloce cel putin 3% din fonduri pentru unitatile pe care le-au preluat. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 736994 zile, 18 ore, 15 minute, 27 secunde
Uite asa tara noastra sub magistrala politica externa portocalie se va numi in curand ROKOREEA DE NORD! La apa corabia, mester in sabordat carmaciul! Chiar nu-l duce nimeni la balamuc pe retardatul citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.