Social

Sistemul sanitar, debusolat pina si in chestionare

Raluca Manolache
30 dec 2008 339 vizualizări
Pacientii se declara multumiti de medici chiar daca stau cu orele la usi u Casa de Sanatate se asteapta la o crestere a calitatii serviciilor in conditiile in care spitalele au primit un buget satisfacator

Asiguratii vrinceni si-au putut exprima parerea in scris cu privire la calitatea serviciilor medicale primite in spitale. Pe sfirsit de an, Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) a pus la dispozitia vrincenilor internati la Spitalul Judetean de Urgenta "Sf. Pantelimon" Focsani un chestionar de satisfactie, care a fost completat de 49 persoane internate, cu virste cuprinse intre 18-60 ani. Cu aceasta ocazie, s-a putut constata ca unele persoane sint foarte multumite de prestatiile primite in sistem, pe cind unii spun ca serviciile lasa de dorit. Vrincenii si-au dat astfel cu parerea legat de tratamentul primit in spital, daca si-au cumparat sau nu medicamentele necesare, cum s-au comportat medicii si asistentele si in ce conditii hoteliere au stat. Astfel, cu aceasta ocazie s-a putut observa ca unii dintre bolnavi sint nevoiti sa stea la usa medicilor de familie si o ora. Nu mai putin de 58% dintre persoanele chestionate au patit acest lucru. Chiar daca au trebuit sa stea pe la usi, 75% dintre persoanele luate la intrebari s-au aratat multumite de atitudinea medicului de familie. De asemenea, doar 20% din persoanele intervievate s-au mutat de la un medic la altul fiind nemultumiti de comportamentul lor. Si cind vine vorba de Spitalul Focsani bolnavii spun ca sint multumiti, chiar daca nu toti au primit medicamente in mod gratuit si nu au avut conditiile pe care le doreau. Cu toate acestea, 67% din cei chestionati au spus "probabil" in momentul in care au fost intrebati daca ar mai reveni la aceasta unitate sanitara. "Apare intrebarea daca serviciile din sanatate sint la nivelul fondurilor alocate, tinind cont ca sistemul de sanatate a obtinut in 2008 un buget acoperitor. Problema se pune in a regindi modul de alocare a serviicilor medicale spitalicesti la nivelul intregului judet. Cred ca o analiza serioasa a sistemului spitalicesc poate duce chiar la alocarea fondurilor respective direct acolo unde pacientul ar avea nevoie pentru rezolvarea problemelor de sanatate", spune Mihai Copaci, seful Casei de Asigurari de Sanatate Vrancea. Astfel de chestionare vor putea fi completate si in 2009, insa nu se poate schimba nimic daca cei care le primesc nu sint sinceri. Si asta pentru ca multi se tem ca medicii vor afla ca i-au criticat si evita sa spuna adevarul. (Raluca MANOLACHE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737074 zile, 9 ore, 55 minute, 34 secunde
Dupa 4 ani de cand e seful CAS-ului s-a gandit si Copaci sa ia contact cu asiguratii. Cu cat mai repede va fi schimbat acest pacalici impus politic cu atat mai bine.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.