Focsanenii reclama la OPC facturile exagerat de mari la apa
Tot mai multi focsaneni reclama la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Vrancea faptul ca facturile emise de Compania de Utilitati Publice CUP RA sint mult prea mari pentru consumul real de apa. Astfel, cetatenii au reclamat valorile exgerate din facturile pe luna decembrie 2007. "In urma cercetarilor efectuate, s-a constatat faptul ca a existat o diferenta foarte mare de apa intre consumurile realizate de consumatorii bloculului dat de administratorul asociatiei si cel inregistrat de apometrul general al blocului, citit de reprezentantul CUP RA, de unde a rezultat o diferenta de 2.090 mc apa rece", mentioneaza inspectorii OJPC. Diferenta reprezinta o pierdere de apa care a fost cauzata de o avarie de mare amploare la subsolul blocului, diferenta care trebuia suportata de toti consumatorii din imobil, fie ca si-au instalat sau nu contori individuali la nivel de apartament. Cum insa administratorul a uitat sa imparta pierderile, CUP RA a procedat la repartizarea acestora. "Rugam pe aceasta cale, pentru o mai buna intelegere a problemelor ce le au, consumatorii sa ia legatura cu administratorii de asociatii si sa discute cu acestia pentru a li se explica in mod clar care sint problemele si nemultumirile, acolo unde acestea exista", mai specifica inspectorii OPC intr-un comunicat de presa.
Gaze "taiate", fiindca administratorii nu platesc la timp facturile
Oamenii se pling si de activitatea asociatiilor de proprietari. Una dintre reclamatii vine din partea Asociatiei de Protectia Consumatorilor Vrinceni - Miorita, care sesizeaza faptul ca locatarii asociatiei de proprietari 720 de pe strada Birsei nr. 6 sint nemultumiti ca asociatia lor a fost preluata de Uniunea Asociatiilor de Proprietari fara acceptul majoritatii locatarilor, moment din care au inceput sa apara problemele. "Desi locatarii achita la timp contravalorile platilor ce le revin prin asociatie, gazele naturale sint oprite temporar pentru ca administratorii nu platesc la timp facturile si mai au in plus pretentia de a percepe penalizari. Citirea apometrelor nu se face in mod corespunzator, consumurile fiind trecute nu prin citiri corecte", spun inspectorii OPC. De asemenea, s-a angajat o lucrare pentru reparatii la subsolul blocului, care insa nu s-a efectuat, apa fiind in continuare la subsol, desi s-a peceput de la fiecare apartament o suma de 75 lei, plus penalitati. O alta deficienta constatata a fost ca in chitantele eliberate nu se mentiona ce anume se plateste si pentru ce perioada, pentru toate acestea Uniunea Asociatiilor de Proprietari incasind lunar 5 lei de apartament. Oamenii mai reclama si faptul ca nu au lumina pe casa scarii, din cauza lucrarilor de schimbare a cablurilor si a contorilor, efectuate necorespunzator si nefinalizate de Electrica. (Mihaela BESLEAGA)